هر آنچه که باید در مورد کاشت ابرو به روش FUT باید بدانیم

اشتراک گذاری

کاشت ابرو به روش FUT

داشتن ابروهای زیبا و پرپشت یکی از مهمترین مواردی است که در زیبایی چهره افراد تاثیر به سزایی دارد. از این رو امروزه افراد زیادی متقاضی کاشت ابرو هستند.

به ویژه افرادی همچون بازیگران و مدل‌ها که داشتن یک ظاهر طبیعی برای آنها در اولویت است، کاشت مو را بهترین روش برای داشتن ابروهایی پرتراکم و طبیعی می‌دانند. امروزه ابروها نیز همانند بسیاری از موارد دیگر تحت تاثیر مد قرار گرفته‌اند؛ به طوری که دیگر ابروهای نازک و کمانی برای بسیاری از افراد جذاب و زیبا نبوده و مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

 

بسیاری از خانم‌ها بر این باورند که انجام تکنیک‌های آرایشی از جمله هاشور و تاتو می‌توانند ظاهری زیبا و جذاب به ابروها ببخشند، اما واقعیت این است که انجام این تکنیک‌ها به عوارض و آسیب‌هایی که به دنبال دارند، نمی‌ارزد؛ به علاوه این که ظاهری مصنوعی به ابروها می‌بخشند.

پس بهتر است با انتخابی صحیح ضمن حفظ سلامت ابرو، ظاهر ابروها را زیبا ساخت. در این مقاله از کلینیک سحر، سعی داریم تا شما را با کاشت ابرو به روش FUT آشنا کنیم.

 

کاشت ابرو روشی دائمی است که در آن موهای کاشته شده می‌ریزند و دوباره مانند ابروهای طبیعی رشد می‌کنند، خود را تجدید می‌کنند و مادام‌العمر باقی می‌مانند. در کاشت ابرو، پزشک فولیکول‌های مو را از ناحیه دریافت‌کننده به ناحیه ابرو انتقال می‌دهد. به این منظور شخص باید دارای بانک مناسبی از مو در ناحیه دریافت باشد و به همین علت است که افرادی که دچار طاسی کامل شده‌اند نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو باشند.

 

در کاشت ابرو به روش FUT کاشت مو با برش نواری از پشت سر شما انجام می‌شود و همین عمل سبب ایجاد تفاوت در نتایج و همچنین عوارض این روش با سایر تکنیک‌های کاشت مو می‌باشد.

کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT چیست؟

در طی کاشت ابرو FUT، جراح نواری از پوست سر شما، معمولاً از ناحیه پشت سر، را برش می‌زند. اندازه دقیق نوار بستگی به تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای پوشاندن نقاط کم‌پشت در ابروی شما دارد. هنگامی که تک‌تک فولیکول‌ها از نوار برداشته می‌شوند، دوباره وارد پوست سر شما می‌شوند.

جراحی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود تا در عین حال که هوشیار هستید، دردی را احساس نکنید.

در این تکنیک جراح ابتدا واحدهای فولیکولی منفرد را با استفاده از ابزارهای خاص از ناحیه اهداکننده خارج می‌کند، سپس هر پیوند را به طور کامل بررسی کرده و آن را در محلولی غنی از مواد مغذی نگهداری می‌کند.

هر کاشت مو به صورت جداگانه و با توجه به محل قرارگیری و جهت طبیعی رشد آن انجام می‌شود. به این ترتیب طبیعی‌ترین ظاهر ممکن برای ابروهای شما ایجاد می‌شود.

مدت زمان عمل در کاشت ابرو به روش FUT می‌تواند بسته به وسعت فرآیند بسیار متفاوت باشد. تخمین زده می‌شود که پر کردن ابروهای کم‌پشت حدود ۲ ساعت طول بکشد، اما بازسازی کامل هر دو ابرو ممکن است به میزان قابل توجهی زمان بیشتری بخواهد.

 

بعد از کاشت ابرو به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ریشه موی کاشته شده بلافاصله پس از جراحی شروع به رشد می‌کند، اما حدود ۲ تا ۳ هفته بعد دوباره می‌ریزد که این امری کاملا طبیعی است و در همه بیماران قابل مشاهده است. ریشه‌های مو حدود ۴ هفته پس از عمل شروع به رشد می‌کنند، برخی سریعتر و برخی کندتر. نتیجه نهایی نیز حدود ۱۰ ماه پس از کاشت ابرو FUT قابل مشاهده است.

 

مراحل کاشت ابرو به روش FUT

در ابتدا جراح خط رویش موهای شما را دوباره ترسیم کرده و ناحیه استخراج مو را مشخص می‌کند و برای پرونده پزشکی شما عکس می‌گیرد. همچنین پیش از شروع عمل با استفاده از بی‌حسی موضعی، ناحیه برداشت و کاشت را بی‌حس می‌کند.

در ادامه موهای ناحیه اهداکننده، جایی که موهای شما از آن برداشته می‌شود، تا حدود دو میلی‌متر کوتاه شده و جراح نوار پوست را برش می‌دهد. سپس یک تکنسین تک تک فولیکول‌های مو را از نوار جدا کرده و آنها را برای پیوند آماده می‌کند.

در نهایت پس از بخیه شدن پوست سر، فولیکول‌های مو در قسمت‌های طاس و کم‌پشت ابروی شما با الگویی طبیعی وارد شده و آنتی بیوتیک و بانداژ روی پوست سر شما اعمال می‌شود.

اکثر افراد نتایج کاشت ابرو FUT را پس از ۶ تا ۹ ماه مشاهده می‌کنند، برخی از افراد نیز جهت مشاهده نتایج بهینه بایستی تا حدود یک سال صبر کنند.

 

تفاوت FUTو FUE

FUT و FUE هر دو شامل پیوند فولیکول‌های موی فرد هستند. در طی کاشت ابرو به روش FUT، جراح نواری از پوست را از پشت یا کنار سر شما بریده و سپس فولیکول های مو را استخراج می‌کند. در جراحی FUE، جراح به جای برداشتن نواری از پوست سر، تک تک فولیکول‌های مو را مستقیماً از پوست سر شما برمی‌دارد.

 

کاشت ابرو به روش FUE

در حال حاضر به عنوان رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش کاشت مو شناخته می‌شود. چرا که جای زخم ایجاد نمی‌کند و زمان بهبودی سریع‌تر و عوارض کمتری دارد.

با این حال اگر به تعداد بیشتری از فولیکول‌های مو احتیاج دارید و تمایل به پرداخت هزینه کمتری برای جراحی کاشت ابرو دارید، این تکنیک می‌تواند روش مناسبی برای شما باشد.

 

عوارض جانبی کاشت ابرو به روش FUT

در تکنیک FUT کاشت ابرو عوارض جانبی به صورت محدود و نادر اتفاق می‌افتند. عوارضی از جمله قرمزی، خارش و کمی کبودی و احساس درد امری طبیعی بوده و پس از چند روز بهبود خواهند یافت.

با این حال برخی از عوارض جانبی احتمالی نیز ممکن است در برخی از افراد رخ دهد که در این صورت بایستی به پزشک خود مراجعه و در خصوص علت ایجاد عوارض صحبت و مشورت کنید. این عوارض عبارتند از:

  • رشد موهای غیر طبیعی
  • برجستگی یا جای زخم
  • التهاب فولیکول های مو (فولیکولیت)
  • خون ریزی
  • ورم
  • درد
  • بی حسی

 

کاشت ابرو به روش FUT و FUE در کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو سحر توسط متخصصین مجرب و دستگاه‌های روز دنیا در محیطی کاملا استریل انجام می‌گیرد.

متخصصین ما پس از بررسی موضع مورد نظر شما و با در نظر گرفتن خواسته شما، بهترین روش کاشت ابرو را به شما پیشنهاد خواهند داد.

شما می‌توانید جهت رزرو وقت مشاوه رایگان با کارشناسان ما از طریق بخش تماس با ما ارتباط بگیرید. عکس‌های قبل و بعد کاشت ابرو در قسمت گالری سایت در دسترس شماست.

 

 

علل ریزش ابروها

دلایل زیادی سبب کم پشت شدن یا ریزش ابروها می‌شوند. یافتن علل ریزش ابروها یکی از مهم‌ترین مراحل انتخاب روش مناسب کاشت ابروها می‌باشد. قبل از کاشت ابروها باید علت ریزش آن‌ مشخص شده و درمان صورت گیرد.

ابتدا به مهمترین دلایل ریزش ابروها می‌پردازیم:

  • اصلی‌ترین دلیل شروع ریزش ابروها، افزایش سن است. با افزایش سن، مواد مغذی موجود در بدن کاهش یافته و فعالیت سلول‌های بدن نیز کمتر می‌شود
  • گاهی بعضی افراد به صورت ژنتیکی مستعد ریزش و کم پشت شدن ابروهایشان هستند؛
  • بیماری‌های مختلف از قبیل بیماری‌های غده تیروئید؛
  • تاتو و هاشور ابرو؛
  • سوختگی ابروها؛
  • کندن و برداشتن بیش از حد ابروها؛
  • اختلالات مادرزادی در رشد ابروها؛
  • بیماری‌های عمومی یا سیستماتیک؛
  • آلوپسی آره آتا، آلوپسی توتالیس و آلوپسی یونیورسالیس.
  • تغذیه نامناسب
  • مصرف بعضی داروها
  • ابتلا به سرطان
  • عفونت‌های داخلی و پوستی
  • اختلالات رفتاری
  • فاکتورهای فیزیکی
  • طاسی منطقه‌ای

 

علت ریزش ابروها هر یک از دلایل بالا که باشند، کاشت ابرو یک روش درمان قطعی و دائمی است؛ البته در شرایطی که بیماری‌های زمینه ای موجب ریزش ابرو شده باشند، ابتدا باید بیماری درمان و سپس از کاشت ابرو برای جبران آن استفاده  شود؛ چرا که در صورت عدم برطرف نشدن عامل ریزش، ممکن است که پس از کاشت، ابروها دوباره دچار ریزش شوند.

بهترین راه داشتن ابروهایی ضخیم، کاشت ابرو است. روش‌هایی مثل تاتو، هاشور، یا مداد ابرو فقط ظاهر ابروی شما را بهبود بخشیده و راه‌حلی موقتی هستند ضمن اینکه از ایجاد ابروهای طبیعی و ضخیم عاجز هستند.

 

انواع روش‌های کاشت ابرو

شايد  یکی از مهم‌ترين اجزاء در چهره شما، ابروهايتان باشد. امروزه محبوبیت کاشت ابرو در سطح جهان، بخصوص نزد خانم‌ها در حال افزایش است و با وجود معضل ریزش ابرو که بدلایلی مانند افسردگی، تغذیه نامناسب، بیماری های پوستی، استرس، شیمی درمانی و غیره بوجود می‌آید، بسیاری از مردم خواستار ترمیم ابروهایشان هستند.  چرا که داشتن ابروهای زیبا علاوه بر زیباتر جلوه دادن چهره فرد، موجب تقویت اعتماد به نفسشان هم شود.

در همه روشهای جلسات مشاوره کاشت ابرو، با توجه به ترکیب چهره و صورت فرد طرح ابرو کاملا مشخص شده تا پزشک پیش‌بینی کند که موهای برداشته شده را در چه محلی و با چه زاویه‌ای قرار دهد. بنابراین بهترین کار این است که با توجه به نظر پزشک متخصص و با شناخت مزایا و معایب هر یک از روشهای کاشت، یکی از آنها را برگزیده و بقیه کار را به کاردان بسپارید.

 

آزمایشات ضروری قبل از کاشت ابرو FUT

در همه روش‌های کاشت ابرو باید پزشک متخصص در ابتدا به منظور کسب اطلاعات از بیماری‌های زمینه‌ای شما اقدام به تجویز برخی آزمایشات بالینی کند تا در صورت نیاز داروهایی برای تنظیم وضعیت سلامتی‌تان تجویز نماید و از سوی دیگر احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل برساند. این آزمایشات شامل موارد زیر می‌باشند:

  1. شمارش کامل سلول‌های خونی برای اطلاع از وضعیت کم خونی فرد
  2. بررسی زمان پروترومبین و ترمبوپلاستین به منظور تعیین میزان لخته شدن خون
  3. قند خون ناشتا برای تشخیص ابتلای فرد به دیابت
  4. آزمایش‌های مربوط به تشخیص ایدز، هپاتیت.
  5. درخواست الکتروکاردیوگرام در صورت بالا بودن فشار خون فرد

تمامی این آزمایشات با هدف اطمینان از سلامتی شما و  اطلاع پزشک از میزان آمادگی‌تان جهت عمل پیوند ابرو و  در راستای کمک به او برای تجویز داروهای مناسب پس از عمل صورت می‌گیرند.

البته برخی از آزمایش‌ها نیز با هدف پی بردن به علل ریزش مو تجویز می‌شوند، به عنوان مثال برخی اختلالات هورمونی از جمله کم کاری تیروئید، یا کمبود آهن، روی و برخی ویتامین‌ها از طریق آزمایش خون معلوم می‌شوند و  برخی آزمایش‌های مربوط به بیماری‌های خودایمنی برای روشن شدن علت ریزش مو گرفته می‌شوند.

 

نحوه برداشت مو در تکنیک اف یو تی

مهم‌ترین تفاوتی که بین روش FUT با دیگر روش‌ها وجود دارد، نحوه برداشت گرافت‌های مو از بانک مو است. در این روش می‌توان از دو ناحیه‌ پشت سر و ناحیه پشت گوش استفاده کرد. این دو قسمت، دارای موهایی هستند که به علت مشکلات ژنتیکی دچار صدمه نمی‌شوند و ریزش هم ندارند، موهای ابرو، نسبت به موهای سایر نقاط بدن ظریفتر و نازک‌تر هستند بنابراین از موهای پشت گوش که چنین ویژگی دارند بیشتر استفاده می‌شود.

  1. برای برداشت مو، ابتدا ناحیه‌ مورد نظر استریل شده و سپس بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
  2. یک نوار کوچک با توجه به تعداد گرافت‌های مورد احتیاج در ناحیه‌ بانک مو علامت‌‌گذاری می‌گردد.
  3. با ابزار حساس و تیز، مو و پوست اطراف آن به اندازه‌ یک نوار کوچک از سر جدا می‌شود. (عرض این نوار برش زده شده حدود ۱ تا ۱٫۵ سانتی متر است.)
  4. سپس دو طرف خراش را به هم بخیه زده و اتصال انجام می‌گیرد.
  5. اکنون یک نوار مو به همراه پوست و دیگر بافت‌های اطراف آن مانند بافت چربی در اختیارمان است.
  6. این نوار مو، قابل استفاده در ناحیه ابرو نیست و باید پردازش شود. بنابراین بافت برداشته شده را در زیر میکروسکوپ‌های قوی برده و به واحدهای فولیکولار قسمت می‌کنند. این واحدها به صورت تک به تک برداشته می‌شود و در در محلول استانداردی نگهداری می‌کنند.

نکته: هنگامی که از پیوند ابرو به روش اف یو تی استفاده شود، پزشک می‌تواند این روش را با سایر روش‌ها ترکیب کرده تا بهترین نتیجه را بدست آورد.

معمولا از واحدهای یک تا دو تار برای کاشت ابرو استفاده می‌شود، این واحدها ظرافت و خط رویش زیباتری را برای ابرو ایجاد می‌کنند. قرار دادن واحدهای فولیکولی در ناحیه‌ی ابرو تجربه بسیاری می‌خواهد. ابرو دارای سه زاویه‌ی رشد در تاج ابرو، بخش پهن ابرو و دم ابرو دارد، اگر گرافت‌ها به گونه‌ای صحیح در هر کدام از این بخش‌ها قرار گیرند خط رویش مناسبی را برای متقاضی کاشت ابرو ایجاد می‌کنند. برای کاشت ابرو به روش FUT، به کمک سوزن مخصوص شکافی در ناحیه ابرو ایجاد می‌شود و گرافت‌های یک یا دو تار موی در آن با زاویه رویش مناسب منطقه‌ی کاشت قرار می‌گیرند.

در نهایت تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت موی ابرو بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ گرافت است، بسته به تمایل شما و ضخامت ابروی مورد درخواستتان این میزان متغییر می‌باشد.

 

مزایای پیوند ابرو به روش FUT

  1. کاشت ابرو به روش FUT امکان انتقال تعداد زیادی گرافت مو را به ابروی شما مهیا کرده، بطوری که پس از پیوند ابرو، چهره‌ای زیبا با ابروانی پرپشت خواهید داشت.
  2. یکی از مهم‌ترین تاثیرات کاشت ابرو فرآیند بدون بیهوشی آن می باشد. این روش تحت بی‌حسی موضعی و بدون احساس درد صورت می‌گیرد
  3. برداشت مو به روش نواری سبب می‌شود تا فولیکول‌های میانی سالم بوده و دلنگرانی بابت خراب شدن تعداد زیادی فولیکول مویتان نداشته باشید.
  4. ممکن است زخم‌های متفاوتی در ناحیه ابرو به دلیل بخیه یا موارد دیگر ایجاد شده باشد که تأثیر منفی بر ظاهرتان گذاشته باشند؛ با انجام کاشت ابرو می‌توانید برای همیشه این آثار را از ابرویتان محو نمایید.

 

  1. در تکنیک FUT کانال‌ها با برشهای ریزی در ناحیه ابرو باز شده و با استفاده از تکنیک شکاف، می‌توان فولیکول‌ها را بدون آسیب زدن به بافت‌های اطراف، در محل مورد نظر کاشت.
  2. ۶٫ با توجه به این‌که نوار موی برداشت شده از بخش‌هایی مانند پشت‌سر و پشت‌گوش تشکیل شده‌اند و این نواحی مقاومت زیادی داشته و اثرات ژنتیکی و محیطی کمی بر روی آن‌ها موثر است، همین امر می‌توانند ابرویی دائمی را تا آخر عمر به شما هدیه دهد.
  3. ۷٫ عمل کاشت ابرو به این روش به طور متوسط ۴ ساعت وقت می‌برد و زمان کوتاه‌تری هم برای بهبود و بازگشت به روند زندگی روزمره‌تان می‌طلبد.
  4. ۸٫ چگالی و تراکم ابروها در این روش بیشتر شده و افرادی که دارای ابروهای کم حجم هستند می‌توانند با سودبردن از این فرآیند ابروهایی پرپشت داشته باشند.
  5. ۹٫ اگر کاشت به صورت استاندارد و با مهارت انجام گیرد، بعد از تکمیل عمل هیچ تفاوتی بین موهای کاشته شده و موهای قبلی نبوده و شما ابروهایی زیبا، طبیعی و هماهنگ خواهید داشت.
  6. رشد ابروها در زاویه مناسب خودش است برای اینکه از ابتدا به زاویه و جهت رشد موی ابروها دقت شده و طبق آن عملیات کاشت صورت می‌گیرد.
  7. اشخاصی که ابروهای نامتقارن دارند هم می‌توانند با کاشت ابرو زیبایی را به ظاهر ابروهایشان بازگردانند.
  8. استفاده از روش FUT برای ایمپلنت ابرو از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است. این روش نسبت به روش های موقتی که تنها چند روز یا چند ماه دوام دارند بهتر بوده و نیاز به تکرار آن نمی‌باشد. و تمامی آثار آن به طور دائمی باقی خواهد ماند. لذا تنها یک بار هزینه می‌کنید و خیالتان از بابت آن آسوده می‌گردد.
  9. پیوند ابرو با روش FUT به جلسات منظم نیازی نداشته و در اکثر موارد تنها در یک جلسه انجام می‌گیرد.

 

معایب پیوند ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT با تمام مزایایی که دارد، عاری از ایراد نبوده، بخصوص برای اشخاصی که به هر دلیلی به پزشک غیرمتخصص و بی‌تجربه مراجعه می‌کنند. ممکن است دچار مشکلات زیر شوند:

  1. نیاز به جراحی و بخیه: اگر چه این روش درد کمی دارد اما بخیه زدن ضروری بوده و چون عمل جراحی محسوب شده در نتیجه باید مراقبتهای بعد از عمل را برای جلوگیری از عفونت به درستی انجام دهید.
  2. رشد ابروها در جهت مخالف: اگر چه معایب کاشت موی ابرو انگشت‌شمار است. تقریبا قرمزی و تورم بعد از هر عمل جراحی دیگری هم مشاهده می‌شود و مختص کاشت ابرو نیست. در موارد نادری هم ممکن است ابروها در جهت مخالف رشد کنند، که این مسئله نیز قابل حل است.
  3. محدودیت بانک موی: یکی از ضرورتهای این عمل داشتن بانک موی قوی است اگر متقاضی از این لحاظ محدودیت داشته باشد برای ترمیم و تراکم ابرو به مشکل برمی‌خورد.
  4. ماندن جای زخم در سر: اگر ناحیه اهداکننده با تبحر بخیه زده نشود، ممکن است رد زخم بر روی پوست سر باقی بماند.

 

عوارض کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT ممکن است با عوارضی همراه باشد که معمولا ناشی از خطای پزشکی و بی‌توجهی متقاضی نسبت به مراقبت‌های بعد از کاشت است. این موارد عبارتند از:

  1. ایجاد اسکار نواری در روی سر مراجعه‌کننده: اسکار نواری که در اثر ایمپلنت ابرو به روش FUT در روی سر متقاضی به وجود می آید، با گذشت زمان ترمیم شده و یا توسط موها مخفی می‌شود.
  2. بخیه‌های مشخص در روی سر مراجعه‌کننده: بخیه‌ها به وضوح روی سر فرد دیده می‌شود ولی مهارت و تبحر پزشک می‌تواند این عارضه را تا حد قابل توجهی بپوشاند.
  3. تورم : بعد از پیوند ابرو التهاب در اطراف پیشانی و چشم‌ها بوجود می‌آید. که بعد از چند روز مرتفع خواهد شد ولی برای تسریع بهبودی، می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  4. حساسیت و آلرژی : فرد در نقاطی از سر که فولیکول ها استخراج شده‌اند و همچنین در ناحیه ابروهای خود، ممکن است آلرژی خفیفی را احساس کند که معمولا به زودی برطرف می‌شود.
  5. احساس درد : بروز درد در ناحیه سر و ابروها غیرقابل اجتناب است که می‌توان با رعایت دستورالعملهای پزشکی آن را تقلیل داد.
  6. بروز عفونت: احتمال بروز عفونت در این روش وجود دارد. درصورتی‌که وسایل جراحی و پوست شما به‌درستی استریل نشده و یا مراقبت‌های بعد از پیوند را جدی نگیرید، به عفونت مبتلا می‌شوید.
  7. دوره ریکاوری: دوره نقاهت این روش طولانی‌تر از روش‌های دیگر است بنابراین بهتر است به اندازه کافی در خانه استراحت کنید.
  8. ایجاد پوسته‌های زیاد در ابروها: ایجاد پوسته بخش طبیعی از ایمپلنت ابرو است که متقاضی باید طبق دستورات پزشک در زمینه شستشو و مراقبت از ابروها آن را انجام دهد تا مرتفع گردد.

 

مراقبت‌های قبل از کاشت ابرو به روش FUT

برای رسیدن به نتیجه دلخواه کاشت ابرو به این روش ضروری است که نکاتی را قبل و بعد از پیوند ابرو رعایت کنید:

  1. خودداری از مصرف مشروبات الکلی و استعامال دخانیات: حداقل یک ماه مصرف الکل و استعمال دخانیات را ترک کنید. زنده ماندن فولیکول‌ها و ترمیم زخم، به قدرت خون‌رسانی بدن شما بستگی داشته و این مواد، سبب اختلال در خون‌رسانی می‌شوند.
  2. مصرف داروهای خود را به پزشک اطلاع دهید: داروهای خاصی که مصرف می‌کنید و یا حساستهای دارویی‌تان را به اطلاع پزشک خود برسانید.
  3. داروهای منعقدکننده و رقیق‌کننده خون: مصرف این داروها دو هفته قبل از کاشت ابرو قدغن است.
  4. استحمام قبل از کاشت ابرو: شب قبل از کاشت ابرو، دوش بگیرید. چون تا چند روز بعد از کاشت نمی‌توانید استحمام کنید. در ضمن پوست شما در هنگام کاشت باید تمیز و عاری از هر گونه آلودگی‌ باشد.
  5. حفظ آرامش: قبل عمل پیوند باید آرامش خود را حفظ نماید و به اندازه کافی استراحت کرده باشید.

بهبودی و مراقبت‌های بعد از عمل کاشت ابرو به روش FUT

به همان اندازه که تخصص و مهارت پزشک در برداشت و کاشت گرافت‌ها مهم است، مراقبت‌های صحیح بعد از جراحی نیز حائز اهمیت است.  چون مراقبت ناکافی از موهای تازه کاشته شده به آن‌ها صدمه می‌رساند و ممکن است سبب از بین رفتن فولیکول‌های مو و ریزش آن‌ها شود؛ بنابراین برای جلوگیری از این صدمات رعایت نکات زیر الزامی است:

 

  • پانسمان روی ناحیه بانک مو و ناحیه کاشت باید برای دو روز باقی بماند، در این مدت به طور مرتب پانسمان را تعویض کرده و ناحیه مورد نظر را تمیز کنید.
  • کاشت ابرو به روش FUT به دلیل ایجاد زخم در ناحیه اهداکننده دوره ریکاوری طولانی‌تری دارد. در این مدت باید زخم‌ها و ابروها را با آب ولرم و به آرامی شسته و بعد از تمیز شدن آن‌ها از پمادهای تجویزشده برای مرطوب نگه داشتن و از بین بردن دلمه‌ها و پوسته‌ها استفاده نمایید.
  • ممکن است تا چند روز بعد از کاشت کبودی و تورم طول بکشد. آنتی بیوتیک ها، مسکن ها و استروئیدهای خوراکی برای بهبودتان تجویز می‌شوند.
  • پزشکتان بعد از کاشت ابرو مایع مخصوصی را به شما می‌دهد که باید هر ۲ تا ۳ ساعت آن را روی ابروهای خود اسپری کنید. این کار را بر طبق دستورالعمل پزشک و به‌ طور منظم انجام دهید.
  • ممکن است در روز بعد از کاشت ابرو، پوسته‌ها یا لخته‌هایی روی ابرو وجود داشته باشد. آن‌ها را دست‌کاری نکنید. این پوسته‌ها بعد از چند روز بطور کامل برطرف می‌شوند.
  • بعد از ریختن همه پوسته‌ها، می‌تواند با خیال آسوده آرایش کند.
  • برای کاهش التهاب از کمپرس یخ استفاده کنید؛ اما نباید یخ را بیشتر از ۲۰ دقیقه روی ابروهای خود نگه دارید.
  • از تابش مستقیم آفتاب و برخورد هر جسمی با ابروها یا انجام هر گونه فعالیت‌های سنگین و ورزش در هفته‌های ابتدایی بعد از کاشت دوری کنید چون این کارها باعث ریزش و عدم پیوند فولیکول‌ها خواهد شد.
  • تقریبا به دلیل آناژن افلوویوم تمام پیوندها، موی ابرو می‌افتد. ۴ تا ۶ ماه پس از جراحی، رشد ابرو افزایش یافته و منجر به افزایش تراکم آن می‌شود.
  • لطفا برای بهبودی کامل به تمامی توصیه‌های پزشکتان توجه کنید.
  • مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید تا زخم‌هایتان زودتر التیام یابند.

 

هزینه کاشت ابرو

بسیاری از مراجعین تصور می کنند که چون ابروها حجم کمتری نسبت به موهای سر دارند، هزینه کاشت آن هم پایین‌تر است، اما با توجه به حساسیت و ظریف بودن موی ابرو که انجام آن نیاز به پزشک متخصص و زبردست دارد به طوری که هرگونه اشتباهی هر چند ناچیز در برداشت فولیکول‌های مو یا انتخاب زاویه کاشت می‌تواند فرم ابروها را به هم ریخته یا سبب از بین رفتن فولیکول و جلوگیری از رشد موهای کاشته شده یا عدم تقارن‌شان شود. بنابراین کاشت ابرو یک عمل کاملا تخصصی است که باید در کلینیکی معتبر و توسط پزشکی حرفه‌ای و باتجربه انجام شود.

از طرف دیگر قیمت کاشت ابرو به فاکتورهای دیگری نیز بستگی دارد. فاکتورهایی همچون وضعیت ابروی طبیعی فرد، تعداد واحدهای مورد نیاز برای کاشت، روش کاشت و تکنولوژی هایی که برای کاشت ابرو استفاده می‌شود.

به همین دلایل نمی توان هزینه ثابتی را برای همه افراد اعلام کرد.  پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا به بهترین کلینیک زیبایی مراجعه کرده و بعد از دریافت مشاوره های لازم درخواست برآورد قیمت کنید.

 

شرایط کاندیدای ایده‌آل برای کاشت مو با روش FUT

براساس تجربیات بهترین گزینه ها برای کاشت مو طبیعی با این روش افرادی هستند که:

  • تمام مردان و زنانی که از سلامت کامل جسمانی برخوردارند.
  • کسانی که میزان طاسی‌شان گسترده بوده و باید حجم قابل توجهی فولیکول مو برایشان کاشته شود. در نتیجه واحدهای فولیکولی بخش وسیعی از سر را پوشش می‌دهند.
  • کسانی که بانک موی قوی دارند، قابلیت برداشت زیاد از واحدهای فولیکولی را برایشان میسر می‌سازد.
  • کسانی که الگوی ریزش موی آنها تکمیل شده و مناطق دریافتی و اهدایی‌شان به طور دقیق مشخص است.
  • کسانی که ۲۵ الی ۳۰ سالگی را گذرانده‌اند. و ریزش موی آنها به طور کامل مشخص شده است. بنابراین شرایط آنها را می‌توان در هنگام برنامه ریزی برای کاشت مو مد نظر قرار داد.

 

ماندگاری کاشت ابرو طبیعی

برخی از افراد ممکن است برای انتخاب روش کاشت ابرو به ماندگاری آن نیز حساسیت داشته باشند. با این حال، تفاوتی در ماندگاری فولیکول‌های کاشته شده در روش‌های مختلف کاشت ابرو وجود ندارد. این مسئله به عوامل فراوانی بستگی دارد که در صورت رعایت آنها، کاشت ابروی شما دائمی خواهد بود. برخی از مهمترین آنها بدین شرح است:

۱. تبحر پزشک:

یکی از تعیین‌کننده‌ترین عوامل ماندگاری کاشت ابرو، میزان تسلط پزشک شماست. پزشکتان باید قادر باشد از بانک مو، حداکثر استفاده را برده و به موثرترین شکل ممکن گرافت‌ها را در جای درست و با توجه به خط رویش ابروهای شما جایگذاری نماید. این مسئله در کاهش دوره ریکاوری شما هم اثرگذار است.

۲. قوی بودن فولیکول های مو:

می‌دانید که فولیکول‌هایی که برای پیوند ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نقاطی دستچین می‌شوند که کمترین میزان ریزش را دارند. در این مورد هم تخصص و هنر پزشک شماست که با انتخاب ناحیه درست و روشی صحیح نقشی تعیین‌کننده برعهده دارد.

۳. میزان رعایت دستورات پزشک:

یکی از مهمترین عوامل افزایش ماندگاری رعایت دستوراتی است که پزشکتان بعد از بازکردن پانسمان و چکاپ نهایی به شما می‌دهد. از شستشوی ابروها تا مصرف داروهای تجویز شده.

در نهایت  کاشت ابرو به روش FUT به‌عنوان روشی دائمی شناخته می‌شود. برخی افراد دو سال اول از نتایج کاشت‌تان راضی هستند. ولی بعد از دو سال موهای ابرو شروع به ریختن می‌کنند. در بعضی افراد هم ممکن است موهای حاصل از کاشت ابرویشان تا سال‌ها باقی مانده و نیازی به ترمیم نداشته باشد.

 

سوالات متداول

آیا کاشت ابرو خطری به همراه دارد؟

کاشت ابرو توسط افراد غیرحرفه‌ای موجب بروز عوارض خطرناک و عدم رضایت از مدل ابروها می‌شود. برخی افراد برای کاستن از هزینه‌ها، آن را به افراد غیرمتخصص و در شرایط غیر استاندارد می‌سپارند و سلامت خود را به خطر میندازید

از طرف دیگر تمام روش های جراحی به ناچار خطراتی به دنبال دارند. کاشت ابرو با بی‌حسی موضعی، نوعی جراحی کوچک است که اگر به شیوه صحیح و توسط یک جراح زبردست انجام شود، خطراتش نیز به حداقل میرسد.

 

کاشت ابرو درد دارد؟ 

اگر این روش توسط متخصص کاشت ابروی متبحر انجام شود هیچگونه دردی احساس نخواهید کرد. برای انجام کاشت ابرو از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. فقط در حین تزریقات اولیه ممکن است مقداری درد احساس کنید.

 

مدت زمان لازم برای بهبودی پس از کاشت ابرو چقدر است؟ 

بعد از عمل کاشت ابرو قرمزی خفیف، تورم، پوسته پوسته شدن ریز اطراف هر فولیکول را در جایی که گرافت مو قرار داده شده است، انتظار می‌رود ولی همه این موارد،  چند روز تا یک هفته خودبخود برطرف می شوند. اگرچه این مسئله به خود فرد بستگی دارد. بسیاری از مراجعین می توانند پس از یک تا دو روز به سر کار خود بازگردند. در عین حال پیشنهاد می کنیم از برخی از فعالیتها، مانند بلند کردن اجسام سنگین و سیگار کشیدن اجتناب کنید.

 

در صورت ابتلا به HIV  بازهم می توانم کاشت ابرو انجام دهم؟ 

در جلسات مشاوره جراح در مورد وضعیت پزشکی و سلامتیتان با شما گفتگو خواهد کرد و در صورتی که هیچ خطری شما را تهدید نکند، کاشت ابرو را انجام خواهد داد.

 چه اتفاقی بعد از کاشت ابرو می‌افتد؟

همانند کاشت موی سر، چرخه رشد طبیعی موی ابرو ادامه یافته و مثل سایر موها می‌ریزد. البته بعد از ۱۰ تا ۱۲ هفته چرخه رویش مجدد مو آغاز می‌شود. توقع داریم که موهای ابروی جدیدتان، پس از پبوند به رشد خود ادامه دهند، بنابراین باید به طور منظم کوتاه شوند.

 

تاتو ابرو طبیعی‌تر است یا کاشت ابرو؟

مسلما کاشت ابرو. تاتو ابرو  دوبعدی بوده و روی موی ابروها فقط رنگ ایجاد می‌کند. این رنگ پس از گذشت یک یا دو سال به‌مرور  رنگ قرمز شده و کم‌رنگ می‌شود. اگر می‌خواهید مدل کاملا طبیعی داشته باشید، روش کاشت ابرو مناسب‌ترین راه است. با انجام این عمل ابروها به طور سه‌بعدی حالت گرفته و چهره طبیعی‌تری به شما می‌بخشد.

 

هاشور ابرو طبیعی‌تر است یا کاشت ابرو؟

هاشور ابرو یکی از تکنیک‌های تاتو ابرو است که به دلیل ایجاد خطوطی شبیه به موی ابرو ظاهر طبیعی‌تری نسبت به تاتوهای قدیمی به چهره فرد می‌دهد. ولی بازهم نمی‌تواند به‌اندازه کاشت ابرو طبیعی جلوه کند. و ماندگاری آن هم کوتاه بوده و دائمی نیست.

 

بعد از کاشت ابرو احتیاج به اصلاح و کوتاهی مو داریم؟

موهای کاشته شده نسبت به موی ابروی طبیعی بیشتر رشد می‌کند. به همین علت برای مرتب بودن ابروها باید حداقل هر ۳ یا ۴ روز یک‌بار ابروهای خود را اصلاح نمایید.

 

آیا ابروی کاشته شده رشد می‌کنند؟

معمولا برای کاشت موی ابرو  از ناحیه سر برداشته می‌شوند. به همین علت این موها بیشتر از ابروهای طبیعی رشد کرده که بایستی بعد از کاشت هرچند روز یک‌بار ابروهای خود را با قیچی کوتاه کنید.

 

 چرخه رشد ابروها و موهای سر چه تفاوتی باهم دارند؟

معمولا موهای ابرو از یک اندازه بیشتر رشد نمی‌کنند. این موضوع به این علت است که زمان قرار گرفتن در چرخه رشد این موها نسبت به موهای سر  کمتر بوده و این یکی از دغدغه‌های کاشت موی ابرو است.

این مسئله یکی از دردسرهای کاشت ابرو  نیز می‌باشد. اگر پزشک تخصص مکفی برای شناسایی منطقه مناسب برداشت فولیکول را نداشته باشد، موهای کاشته شده نسبت به موهای طبیعی ابرو با سرعت بیشتری رشد کرده و به همین علت فرد نیاز دارد که با فاصله‌های زمانی کمتری آن‌ها را کوتاه یا اصلاح کند.

 

چه مدت پس از عمل نتایج کاشت ابرو مشخص می‌شود؟

زمان مشاهده نتایج کاشت ابرو برای تمام بیماران مشابه نیست. فرایند کلی سه ماه تا یک سال زمان می‌برد. متقاضی باید حدوداً ۱۵ روز پس از عمل کاشت برای اصلاحات‌های جزئی به کلینیک مراجعه ‌کند. موی ابرو نهایتا پس از  یک سال کاملاً پر می‌شود. این پیوند بدلیل ظرافتهایش دشوارتر از کاشت مو است، ولی اگر توسط متخصص باتجربه و هنرمند انجام شود، احتمال نارضایتی در آن به صفر می‌رسد. فقط باید این کار را در یک کلینیک معتبر انجام دهید.

 

آیا روش‌های کاشت ابرو برای خانم‌ها و آقایان متفاوت است؟

روش کاشت ابرو برای همه افراد یکسان است؛ اما تکنیک انتخابی توسط جراح با توجه به شرایط هر فرد انتخاب می‌شود. جراح علاوه بر مهارت باید دیدی زیباشناختی داشته باشد. او باید با شکل ابروی زنان و مردان و ظرافتها و پیچیدگیهای آنها آشنا بوده تا با توجه به شکل صورت زیباترین طرح را برای ابرو در نظر گرفته و از  الگوهای تکراری یا نامنتاسب استفاده نکند.

بطور مثال ابروهای آقایان معمولا ضخیم‌تر بوده و ضخامتش در همه قسمت‌های ابرو یکسان است. همچنین ابروهای مردان معمولا برجسته‌تر و پرتر با رنگ تیره‌تری می‌باشد و طول موهای ابرویشان نیز بلندتر است. این در حالی است که در خانم‌ها تراکم موها در قسمت انتهایی ابروها باریکتر است و موهای این ناحیه نیز معمولا نازک‌تر هستند. طول و ضخامت موهای ابرویشان نیز کمتر است. همین تفاوت‌ها موجب می‌شود که تکنیک موردنیاز برای کاشت ابرو در آقایان و خانم‌ها با یکدیگر توفیر داشته باشد.

 

توصیه آخر

افراد زیادی ممکن است به دلایل گوناگونی چون وراثت، بیماری یا آسیب‌های جسمی دچار ریزش ابرو شوند. کاشت ابرو یک روش دائمی برای حجیم کردن ابروها و تغییر حالت و تقارن آن‌هاست. این عمل مثل کاشت موی سر دارای مراحل برداشت فولیکول، آماده‌سازی و کاشت آن‌هاست. کاشت ابرو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که ما در این مقاله به یکی از این روشها به طور مفصل پرداخته‌ایم.

اگر شما هم دچار ریزش یا کم پشتی ابروهایتان شده‌اید، کاشت ابرو به روش FUT یک راه حل دائمی در اختیارتان میگذارد. ما در کلینیک سحر با استفاده از تجهیزات به روز و پزشکانی مجرب آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستیم. برای اینکار کافیست جهت مشاوره با متخصصین ما با شماره  ۰۹۳۸۵۳۰۹۳۸۷ تماس گرفته و یا آنلاین سوالات و یا دغدغه‌هایتان را مطرح نمایید.

 

 

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)