کویتیشن و LPG روشهای درمان کاهش وزن

اشتراک گذاری

کویتیشن اولتراسونیک

چاقی یا همان تجمع بیش از حد چربی در بدن، فقط یک نگرانی ظاهری نیست؛ بلکه در واقع یک نگرانی بزرگ برای سلامتی است که خطر ابتلا به بیماری‌هایی مثل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

معمولاً چاقی ناشی از عوامل ارثی، فیزیولوژیکی و محیطی و تحت تاثیر رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی و ورزشی است.

در واقع مهمترین دلیلی که باعث می‌شود از بین بردن چربی‌ها و اقدام برای لاغری برای افراد چاق ضروری باشد، مشکلاتی است که همراه با چاقی بدن را درگیر می‌کند. از جمله:
• احساس خستگی همیشگی
• تعریق زیاد و حتی بوی ناخوشایند عرق
• احتمال ابتلا به بیماری‌هایی از جمله: دیابت، فشار خون و کلسترول بالا، بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق و ….
• افزایش احتمال ابتلا به پوکی استخوان و مشکلات مربوط به مفاصل
• افزایش احتمال سکته مغزی

اما با این حال دلایل زیادی وجود دارد که برخی از افراد در کاهش وزن دچار مشکل می‌شوند و روند دشواری را طی می‌کنند. اما باید به این نکته اشاره کرد که حتی کاهش وزن به میزان کم، می‌تواند مشکلات مرتبط با چاقی را بهبود بخشد و یا از بروز آنها جلوگیری کند.

رژیم غذایی سالم، افزایش فعالیت بدنی و تغییرات رفتاری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. داروهای تجویزی و جراحی‌های مرتبط با کاهش وزن نیز می‌توانند در بعضی موارد گزینه مناسبی برای درمان چاقی باشند.

اگر بالاخره تصمیم خود را گرفته‌اید که یک برنامه لاغری را امتحان و رویای اندام عالی خود را به واقعیت تبدیل کنید و یا اگر مانند اکثر مردم، پیشرفت تکنولوژی و کشف برنامه‌های جدید لاغری شما را گیج کرده، سحر کلینیک در این زمینه به شما کمک می‌کند تا بهترین روش را برای دستیابی به رویای خود انتخاب کنید. در ادامه به بررسی دو مورد از روش‌های پرطرفدار در لاغری موضعی می‌پردازیم.

کویتیشن اولتراسونیک

کویتیشن اولتراسونیک یک روش غیرتهاجمی برای حذف چربی است. به عبارت ساده، کویتیشن اولتراسونیک یک درمان کاهش وزن است که از امواج صوتی با فرکانس پایین برای پراکنده کردن سلول‌های چربی استفاده می‌کند که می‌تواند منجر به کاهش سایز در محل‌های تحت درمان شود.

محبوبیت این روش در سال‌های اخیر افزایش یافته است زیرا بر خلاف روش‌هایی مثل لیپوساکشن نیازی به جراحی و بیهوشی نداشته و همچنین نیاز به زمان برای بهبود پس از عمل ندارد. این دستگاه مشابه با دستگاه سونوگرافی است که در دوران بارداری استفاده می‌شود و به همان شکل به همراه مقدار کافی از کرم‌ها و ژل‌های مخصوص روی ناحیه مورد نظر اعمال می‌شود. کویتیشن امواج صوتی با فرکانس پایین را برای پراکندگی سلول‌های چربی ارسال می‌کند. سپس چربی‌ها به سلول‌های اطراف پراکنده می‌شوند و به پروتئین و گلیسرول بازیافت می‌شوند. این تکنیک برای افرادی که به دنبال کاهش چربی‌های موضعی در نواحی مختلفی مثل شکم، بازوها، ران و باسن هستند، مناسب است.

 

کویتیشن چگونه سلول‌های چربی را از بین می‌برد؟

در روش کویتیشن، میدان اولتراسوند حباب‌هایی را در مایع ایجاد می‌کند که به تدریج رشد می‌کنند و در اندازه‌های خاصی منفجر می‌شوند. انرژی به صورت گرما (اثر جزئی) و موج فشار (اثر عمده) آزاد می‌شود.

از آن جایی که غشاهای سلول‌های چربی ظرفیت ساختاری برای مقاومت در برابر ارتعاشات را ندارند، اثر کویتیشن به راحتی آن‌ها را می‌شکند و در عین حال بافت عروقی، عصبی و عضلانی را حفظ می‌کند.

مزایای این روش درمانی چیست؟

بر خلاف لیپوساکشن (که می‌تواند برای بسیاری از افراد دلهره‌آور باشد)، کویتیشن یک درمان عالی برای کاهش چربی برای کسانی است که نمی‌خواهند مورد جراحی و بیهوشی قرار گیرند؛ همچنین یک روش ایمن بوده و نیازی به زمان بهبودی پس از درمان ندارد.

 

چه نتایجی از کویتیشن اولتراسونیک می‌توان انتظار داشت؟

در کویتیشن نتایج از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. با این حال، هر بیمار باید یک محدوده کاهش یافته را در ناحیه تحت درمان (به دلیل آزاد شدن سلول‌های چربی) مشاهده کند. در کویتیشن برای مشاهده نتایج مطلوب، بین ۸ تا ۱۲ جلسه درمانی مورد نیاز است.

تعداد دقیق جلسات مورد نیاز با توجه به عواملی مانند سن، وزن و ناحیه تحت درمان متفاوت خواهد بود. هر جلسه درمانی نیز بین ۳۰ تا ۵۰ دقیقه طول خواهد کشید.

کویتیشن

کویتیشن برای چه افرادی مناسب نیست؟
• زنان باردار و شیرده
• افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی مثل اگزما و کهیر
• افرادی که از داروهای ضد التهاب و ضد انعقاد خون استفاده می‌کنند.
• افراد مبتلا به کلوئیدهای پوستی
• افرادی که در بدن خود پروتزهای فلزی و اجسام خارجی دارند

LPG
LPG یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های لاغری در سراسر جهان است که برای حذف سلول‌های چربی که در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم شده‌اند، می‌تواند مفید عمل کند.

ال پی جی باعث ایجاد فرایند لیپولیز می‌شود؛ طی این فرآیند کاهش و ذوب اسیدهای چرب اتفاق افتاده و قندها و چربی‌های ذخیره شده توسط سلول‌های چربی در بافت های چربی به منبع انرژی برای عضلات تبدیل می‌شوند. این تکنیک شامل کاهش چربی و صاف کردن عضلات در نواحی خاص بدن به صورت موضعی می‌باشد و برای افرادی که به دنبال لاغری و یا کاهش سایز در نواحی خاصی از بدن هستند، بهترین استفاده را دارد.

 

عوارض جانبی
از آن جایی که این دو روش، غیرتهاجمی هستند، اگر توسط پزشک متخصص و در کلینیکی معتبر انجام گیرد، هیچ گونه خطری برای فرد ایجاد نخواهد کرد. در واقع این روش‌ها برای عموم مردم یک درمان کم خطر به شمار می‌روند. اما به طور کلی، عوارض جانبی شایع عبارتند از:
• قرمزی در ناحیه تحت درمان
• کبودی
• سردرد
• در برخی موارد ممکن است توده‌ها و برجستگی‌های ناهمواری در پوست به وجود آید که نشان‌دهنده تجزیه غیر یکنواخت چربی بوده و به طور معمول در جلسات درمانی بعدی رفع می‌شود.
به منظور به حداقل رساندن عوارض و مخاطرات، حتما قبل از انجام ال پی جی و کویتیشن با متخصصان ما در سحر کلینیک مشوت نمایید.

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)