هر آنچه که باید در مورد کاشت ابرو به روش FUE بدانیم!

اشتراک گذاری

کاشت ابرو به روش FUE

ابروها نقش مهمی در زیبایی چهره و صورت شما دارند. برخی از افراد با موهای ضخیم و فراوان ابرو به دنیا می‌آیند، در حالی که برخی دیگر ابروهای نازک و کم‌پشت دارند. ژنتیک یکی از مواردی است که می‌تواند در ایجاد این تفاوت و کم‌پشتی یا پرپشتی ابروهای شما نقش داشته باشد. با این حال، ابروها فقط به عنوان یک عضو جهت زیباسازی چهره شما کاربرد ندارند، بلکه می‌توانند قطرات عرق را از چشمان شما دور کنند.

‌ریزش موی ابرو به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. همانطور که گفتیم ژنتیک و وراثت یکی از این دلایل است. موارد دیگری نیز مثل مصرف برخی از داروها، جراحات، شرایط پزشکی و یا حتی مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها نیز ممکن است باعث ریزش موهای ابرو شوند. ‌

بسیاری از افرادی که موهای زیادی ندارند و از کم‌پشتی ابروهای خود ناراحت هستند، اغلب با پر کردن ابروهای خود با محصولات آرایشی، ابروهای خود را پرپشت‌تر نشان می‌دهند.

با این حال برخی از افراد روش‌های دائمی را به استفاده از روش‌های آرایشی ترجیح می‌دهند. کاشت ابرو به روش FUE می‌تواند گزینه‌ای برای کمک به تغییر ظاهر ابروهای این افراد و پرتر نشان دادن آنها باشد.

 

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو روشی است که در آن جراح زیبایی یک تار مو را به ناحیه ابرو کاشته و پیوند می‌دهد. تار موی مورد نیاز برای انتقال معمولاً از پشت گردن یا ناحیه اطراف گوش برداشته می‌شود.

پس از برداشتن گرافت‌های مو، آن ها را تا یک ساعت قبل از کاشت توسط جراح در یک محفظه نگهداری با محلول نمکی سرد قرار می‌دهند. این روند به طور معمول با بی‌حسی موضعی آغاز می‌شود، در نتیجه در تمام طول عمل دردی را احساس نمی‌کنید.

پس از انجام عمل، ناحیه درمان باز می‌ماند و پوسته‌ای در اطراف فولیکول‌های تازه پیوند شده تشکیل می‌شود. این پوسته‌ها بخشی طبیعی از روند بهبود هستند و باید پس از چند روز از بین بروند.

ممکن است پس از عمل کاشت ابرو FUE تا پنج روز کبودی و تورم خفیف در ناحیه درمان وجود داشته باشد. همچنین پزشک شما به طور معمول داروهای مسکن، آنتی‌بیوتیک‌ها و استروئیدها را برای مصرف خوراکی تا پنج روز پس از جراحی تجویز می‌کند.

این یک روند طبیعی است که پس از کاشت اولیه، موهای تازه پیوند زده می‌ریزند. رشد مجدد مو نیز در ناحیه درمان بایستی حدود ۳ ماه پس از جراحی شما شروع شود.

 

کاشت ابرو به روش FUE

 

کاشت ابرو به روش FUE

استخراج واحد فولیکولی (FUE) نوعی پیوند مو است که با برداشتن فولیکول‌های مو از پوست و انتقال آن‌ها به قسمت دیگری از بدن، جایی که مو نازک‌تر است و یا وجود ندارد، انجام می‌شود.

کاشت ابرو به روشFUE نسبت به روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) روشی محبوب‌تر است، چرا که عوارض کمتری داشته و احتیاجی به برش نیز ندارد و جای زخمی باقی نمی‌گذارد. در این روش جراحان از میکرو پانچ برای استخراج تک فولیکول‌ها و حرکت دادن آنها استفاده می‌کنند و تقریباً هیچ نشانه‌ای از استخراج باقی نمی‌گذارند.

از آن جایی که کاشت ابرو FUE با خارج کردن تک تک فولیکول‌های مو از پوست و کاشت آن‌ها در نقاط دیگر بدن انجام می‌شود، باعث می‌شود که موهای ناحیه جدید ضخیم‌تر به نظر برسند.

بهترین کاندیدای کاشت ابرو FUE، فردی است که موهای نازک و یا کم پشتی دارد و به طور کامل طاس نشده است. زیرا احتیاج است تا بانک مویی هر چند اندک برای کاشت وجود داشته باشد. پس اگر موهای سالم یا ضخیم کافی برای پیوند به ناحیه نازک و یا طاس ندارید، ممکن است واجد شرایط کاشت موی FUE نباشید.

 

مزایای کاشت مو به روش FUE

  • عدم ایجاد برش و جای زخم
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • غیرتهاجمی بودن
  • موفقیت بالا و رویش تمامی فولیکول‌های کاشت شده
  • عوارض جانبی محدود در مقایسه با سایر روش‌های کاشت ابرو
  • دوره نقاهت کوتاه

 

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو به روش FUE

در اینجا تعدادی از دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو به روش FUE که توسط پزشک ما به شما توصیه خواهد شد را آورده‌ایم:

  • حداقل به مدت ۳ روز صورت خود را نشویید و دوش نگیرید.
  • پس از شروع شستن صورت خود، برای چند هفته از شوینده‌های ملایم و بدون عطر استفاده کنید.
  • برای کمک به تسریع بهبودی، چند روز از محل کار خود مرخصی بگیرید.
  • ابروهای جدید خود را حداقل به مدت ۳ هفته شانه نکنید.
  • حداقل یک هفته فعالیت بدنی شدید انجام ندهید.

 

عوارض کاشت ابرو به روش FUE

برخی از عوارض از جمله احساس کمی درد، کبودی و قرمزی پس از انجام کاشت ابرو FUE تا چند روز امری طبیعی است. همچنین شما ممکن است تا چند روز احساس خارش شدیدی در ناحیه درمان داشته باشید. اما به طور کلی در صورت مشاهده هر یک از عوارض جانبی نادر زیر سریعا به پزشک مراجعه کنید:

 

  • علائم عفونت
  • درد یا تورم طولانی مدت در اطراف محل جراحی
  • تورم فولیکول (فولیکولیت)
  • خونریزی از محل جراحی
  • بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن در نزدیکی محل جراحی
  • موهای کاشته شده که شبیه موهای اطراف آن نیستند

 

به طور کلی این روش بهینه‌ترین و مناسب‌ترین روش برای پیوند ابرو می‌باشد، چرا که بدون درد و بدون نیاز به برش بوده و جای زخم باقی نمی‌گذارد. به علاوه اینکه موهای جدید بلافاصله پس از اتمام جلسه کاشت، ظاهر شده و نتایج نهایی در طی ۴ الی ۶ ماه پس از عمل کاشت قابل مشاهده هستند.

 

ما در کلینیک تخصصی زیبایی پوست و موی سحر، ضمن رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی جهت حفظ سلامتی و آرامش شما، آماده خدمت رسانی به زیباجویان هستیم.

 

کارشناسان ما در تلاشند تا با ایجاد آگاهی کامل و رفع نگرانی‌های شما، بهترین راهکارهای درمانی در زمینه کاشت مو و کاشت ابرو را در اختیار شما قرار دهند. جهت انجام مشاوره رایگان با متخصصان ما همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)