کاشت مو به روش SUT چگونه انجام می‌شود؟

اشتراک گذاری

کاشت مو به روش sut

موهای پرتراکم، پر طراوت و زیبا در ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس در ما تاثیر بسیاری دارد. به طوری که به محض مشاهده ریزش مو دچار استرس و نگرانی شده و به دنبال درمان آن هستیم. اما گاهی اوقات برای رسیدگی به مو و درمان ریزش مو زمان بسیاری را از دست داده‌ایم و بهترین راه حل ممکن، کاشت مو می‌باشد.

کاشت مو انواع مختلفی دارد؛ از قبیل کاشت مو به روش‌هایFIT ، FUT و SUT. در این مطلب از مقالات کلینیک زیبایی سحر سعی داریم تا اطلاعات مفیدی را از روش کاشت مو SUT که پیشرفته‌ترین و پرطرفدارترین روش کاشت مو می‌باشد در اختیار شما قرار دهیم‌.

کاشت موی طبیعی روشی است که در آن فولیکول‌های مو از قسمتی از بدن به نام ناحیه اهداکننده (بانک مو) گرفته می‌شود و به قسمتی از بدن که طاس یا کم‌پشت است و به آن قسمت گیرنده می‌گویند، منتقل می‌شود.

اکثر مردان از این روش کاشت موی طبیعی استفاده می‌کنند. همانطور که در سال ۲۰۱۳ گزارش شد، بیش از ۷۱ درصد از کسانی که این عمل را انجام داده‌اند مرد بودند. سایر روش‌های ایمپلنت (کاشت) مو متعلق به زنان است. در گذشته اکثر خانم ها ترجیح می‌دادند بعد از ریزش مو از موهای مصنوعی و کلاه گیس استفاده کنند. این ممکن است برای چند ساعت مشکلات آنها را حل کند، اما همیشه دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند.

روش‌های دائمی مانند کاشت موی طبیعی به تدریج جایگزین روش‌های موقت شده‌اند. افرادی که این روش از کاشت مو را انجام می‌دهند، به کمک نتایج طبیعی این فرآیند، حتی پس از مدتی فراموش می‌کنند که پیش از آن تجربه طاسی و ریزش مو را داشته‌اند. چرا که نتایج حاصل از این نوع کاشت بسیار طبیعی بوده و دیگران در نگاه اول متوجه چنین تغییری نخواهند شد.

اگرچه مشکلات ریزش مو و طاسی مردان را بیشتر از زنان تهدید می‌کند، اما بسیاری از زنانی که با این چالش ها روبرو هستند نیز به سراغ کاشت مو می روند. شاید تراشیدن تمام یا درصد زیادی از موهای خود قبل از کاشت مو برای خانم ها سخت باشد، اما نتیجه نهایی آنها را کاملا راضی می‌کند.

 

کاشت مو به روش SUT فرآیندی نوین و پیشرفته‌ است که با دستگاه‌های مجهز برای برداشت مو، بدون نیاز به تیغ جراحی و بیهوشی پیوند مو انجام می‌شود. در این روش اثری از اسکار و بریدگی نیست و عارضه‌ای نیز وجود نخواهد داشت.

در کاشت مو SUT که در کلینیک تخصصی سحر ارائه می‌گردد، می‌توانیم از دستگاه‌های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصان مجرب استفاده کنیم. همانطور که در عکس‌های بخش گالری مشاهده می‌کنید، با این تکنیک جدید تراکم بالایی را مشاهده خواهید کرد، به حدی که هیچ‌کس نمی‌تواند کاشت موی شما را تشخیص دهد.

بر خلاف روش‌های سنتی کاشت مو FIT و FUT در کاشت مو SUT نیازی به جلسات مکرر و زمان زیاد برای برداشت و کاشت مو نداریم. از دیگر مزایای این روش عدم جراحی، خونریزی، درد و عدم وجود اسکار چه در ناحیه برداشت و چه در ناحیه موهای کاشته شده است.

کاشت مو SUT

در روش کاشت مو SUT می‌توان به تراکم سه برابری نسبت به روش‌های سنتی FIT و FUT دست پیدا کرد به طوری که در آن ۱۴۰۰۰ تار مو طی یک جلسه کاشته می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که این تکنیک به‌روزترین روش در آمریکا و اروپاست.

از مزایای کاشت مو به روش SUT می‌توان به طبیعی بودن پوشش رشد، مهندسی آن توسط تیم مجرب کاشت مو، تراکم بالای مو و انجام آن در یک جلسه اشاره کرد.

 

از آنجایی که در طی یک فرآیند برداشت و انجماد فولیکول‌های مو، تمامی موهای برداشته شده سالم می‌مانند و توسط متخصص، بسیار ظریف و دقیق در محل مورد نیاز پیوند می‌شوند، پس از کاشت مو توسط دستگاه‌های لیزر این مرکز، بهبود و جوانسازی تارهای مو را نیز می‌توان مشاهده کرد.

تکنیک کاشت مو SUT موفق‌ترین روش کاشت مو می‌باشد. میزان تراکم مورد نیاز توسط مشاورین کلینیک سحر تشریح شده و توسط نرم افزار خاصی به بیمار نشان داده می‌شود.

شما عزیزان می‌توانید عکس‌های قبل و بعد از بیماران این مرکز را در قسمت گالری مشاهده کنید. این روش را با سایر روش‌های مرسوم مقایسه نمایید و تکامل را در کاشت موهای زنده و قابل رشد کاملا احساس کنید.

 

مراحل کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT در ۴ مرحله اساسی انجام می‌شود. در ابتدا یک معاینه دقیق انجام شده تا وضعیت بانک موی فرد بررسی شود. در مراحل بعدی که در یک جلسه یا دو جلسه انجام می‌شود، نخست گرافت‌های مو از بانک مو برداشته شده و پس از آماده‌سازی در جلو یا وسط سر کاشته خواهند شد.

در  این روش کاشت مو بین ۱۰ تا ۱۴ هزار تار مو قابل کاشت می‌باشد. و گرافت‌های مو که ممکن است شامل یک تار مو، ۲ و یا ۳ تار مو باشند، از پوست سر جدا شده. سپس این گرافت‌ها با تبحر و دقت تمام در مناطق بدون مو کاشته می‌شوند. شیوه کاشت به شکلی اشت که بهترین تراکم و زیبایی را در سر ایجاد کنند.

اولین کاری که بعد از تصمیم به انجام کاشت مو باید بگیرید تحقیق در این زمینه است. انتخاب پزشک متخصص و کلینیک معتبر کاشت مو، از مهمترین فعالیتهایی است که قبل از  دست زدن به هر اقدامی بایستی انجام دهید.

مهارت و تجربه پزشک  شانس موفقیت کاشت مویتان را بالاتر می‌برد.  فراموش نکیند که محدودیت در بانک مو ، برداشت فولیکول مو و نحوه آماده‌سازی و کاشت آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

قبل از انجام عمل کاشت حتما نمونه کارهای قبلی پزشکتان را هم مشاهده کنید.

 

مرحله اول: معاینات و آزمایش‌های قبل از کاشت مو

مرحله اول مهم‌ترین قدم برای آغاز کاشت مو است؛ چراکه نتایج آن در کیفیت کاشت و  تشخیص این موضوع که SUT روش مناسبی برای شما هست یا نه موثر خواهد بود.

در این مرحله پزشک متخصص معاینات بالینی را انجام داده و برای اطمینان از سلامت عمومی شما آزمایش‌هایی را تجویز می‌نماید.

این آزمایش‌ها اغلب برای پیدا کردن دلایل ریزش موها تجویز می‌شوند؛ در بعضی موارد ضروری است که ابتدا علت ریزش مو به طور کامل برطرف شده و سپس مراحل کاشت موها آغاز شود. شما موظف هستید در این مرحله پزشک را از همه سوابق پزشکی خود آگاه کرده تا در صورت نیاز، بررسی های بیشتری را به عمل آورد.

بعد از اطمینان از وضعیت سلامتی و اینکه SUT تکنیک مناسبی برای شماست، پزشک وضعیت بانک مویتان را از نظر ویژگیهای زیر نیز بررسی می‌نماید:

  • کیفیت موهای بانک
  • عمق ریشه موها
  • میزان چربی پوست سر
  • وضعیت سلامت پوست سر و حالت کشسانی آن

در نهایت ضروری است که محل کاشت به طور کامل بررسی شود تا پزشک تعداد فولیکول‌های موردنیاز برای درمان را تشخیص داده و در صورت لزوم برخی اقدامات خاص پیش از شروع کاشت را انجام دهد.

 

مرحله دوم – برداشت از بانک مو

پیش از این مرحله موهای خود را به اندازه یک میلیمتر کوتاه کنید.  پزشک و تیم متخصص با استفاده از ابزار برشی به اندازه یک میلیمیتر در سر ایجاد کرده تا به وسیله آن تمام ساختار مو بیرون کشیده شود. این روش سبب  می‌شود تا کمترین آسیب به مو و پیاز آن وارد شود.

در این مرحله با کمک دستگاه‌های روتاری مخصوص، گرافت‌های مو از پوست سر جدا شده و جای خارج شدن مو در پوست سر به صورت یک لک بسیار ظریف و کمرنگ باقی می‌ماند. با این شیوه کمترین آسیب به فولیکول‌ها وارد می‌شود.

 

 

مرحله سوم: آماده‌سازی فولیکول‌های برداشته‌شده برای کاشت مو

پس از برداشت از بانک مو، متخصص کاشت مو به روش SUT با استفاده از تکنولوژی این روش، تارهایی را که برداشته شده‌ است را به دسته‌های یک یا چندتایی تقسیم می‌کنند. این تارها باید دارای فولیکول زنده باشند تا پس از کاشت، بتوانند به رشد خود ادامه دهند.

ممکن است مراحل کاشت در دو روز انجام شود تا به بالاترین تراکم برسیم. در چنین مواردی گرافت‌های مو در  شرایط مناسب و دمای پایین نگهداری می‌شوند تا برای عمل پیوند روز بعد، زنده و سالم  باقی بمانند. اما ایده‌آل ترین شیوه این است که کاشت مو در یک روز انجام شود تا موها کم‌ترین زمان را در محیط خارج زیر پوست سر سپری کنند.

 

مرحله چهارم: کاشت مو

در ابتدا، متخصص روش اس یو تی برای کاشت مو، طرحی را روی پوست سر شما کشیده تا مطابق با آن الگو، عمل کاشت را انجام دهد. و بعد مطابق با آن، فولیکول‌های آماده شده را در محل مورد نظر می‎‌کارد. خروجی نهایی کاشت مو به تخصص و تجربه پزشک در این مرحله بستگی دارد.

ایجاد شکاف‌های بسیار ریز با دستگاه لیزر در پوست سر، شانس از دست رفتن پیوند مو را کم کرده و عوارض و مشکلات پوست بعد از کاشت مو را کاهش می‌دهد. با کمک این تکنیک می‌توان بیش از ۴ هزار گرافت مو را کاشت که به تراکمی بیش از ۱۴ تا ۱۵ هزار تار مو خواهیم رسید.

در این مرحله توانایی و تبحر جراح در ایجاد خط رویش موی طبیعی با اهمیت است و در نتیجه نهایی و زیبایی موی شما  اثرگذار خواهد بود.

 

 

مزایای کاشت به روش SUT

کاشت مو SUT به عنوان پیشرفته‌ترین روش کاشت مو دارای مزیت‌هایی است که برخی از آن‌ها در زیر آورده شده‌اند:

  • عدم نیاز به بیهوشی و بخیه
  • کوتاه بودن دوره بهبودی: به طوری که سوراخ‌های ریز بانک مو تا ۷ روز و ناحیه کاشت حداکثر دو هفته پس از زمان پیوند، بهبود می‌یابد.
  • عدم وجود درد و ناراحتی
  • عدم ایجاد زخم و اسکار و در نتیجه کاهش درصد احتمال عفونت
  • بازگشت سریع به فعالیت‌های روزانه و زندگی روزمره
  • امکان برداشت مو از مناطقی چون زیر ریش

 

معایب استفاده از روش SUT

هریک از روش‌های کاشت مو، دارای معایبی هستند و روش SUT نیز از این قاعده مستثنا نیست. در زیر به مهمترین معایب این روش می‌پردازیم

  • احتمال انتقال بیماری به علت عدم امکان استریل کلیه قسمت های دستگاه به خصوص تیوب های انتقال دهنده ی گرافت مو. (اگر پیوند در مکانهایی غیر از اتاق عمل انجام گیرد امکان احتمال بیماری وجود دارد.)
  • ایجاد تخریب در نواحی گیرنده و دهنده.
  • استفاده از مکانیزم قدیمی و طرد شده ی پانچ گرافت.
  • اگر کار به درستی انجام نشود، بیش از ۵۰ درصد گرافت های برداشت شده به وسیله دستگاه از بین رفته و کیفیت خود را از دست می‌دهند.

 

  • باقی ماندن حفرهای موی کاشته شده و اسکار حاصل از دستگاه های اتوماتیک در قسمت برداشت مو و آسیب به بانک موی فرد ( این اسکارها در روشهای قدیمی وجود داشته است و با دستگاههای جدید چنین اسکارهای بوجود نمی‌آید.)
  • ممکن است تا چند هفته بعد از کاشت موها در محل برداشت گرافت‌ها بی‌حسی داشته باشید که بدون اقدام خاص و به مرور  زمان برطرف خواهد شد.
  • بیشتر افراد تورم در ناحیه پیشانی را در روزهای اول بعد از کاشت احساس کرده‌اند.
  • در بیشتر موارد موهای کاشته شده رشد یکدستی ندارند و ممکن است بعضی قسمت‌ها زودتر از بقیه رشد کنند. این مسئله شاید تا زمان تثبیت سرعت رشد موها و آراستن آن‌ها در آرایشگاه برایتان ناراحت‌کننده باشد.

 

 

پیش از کاشت مو به روش SUT  چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در اینجا چند توصیه برای شما وجود دارد که بهتر است قبل از کاشت مو انجام دهید:

  • حداقل از یک هفته قبل از زمان کاشت مصرف دخانیات و الکل را  کنار بگذارید.
  • در صورت مصرف داروی خاص یا حساسیت به داروها و مواد بی‌حسی حتما پزشک خود را آگاه سازید.
  • درصورتی‌که پزشک‌تان داروی خاصی تجویز کرده، آن را سروقت و مطابق دستور مصرف کنید.
  • اگر از آمپول ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنید، از ۳ هفته قبل از روز کاشت باید از مصرف آن   دوری کنید.
  • ۷ تا ۱۰ روز قبل از کاشت باید تست‌های FBS (BS)، CBC، BUN، Creatinin، PT، PTT، HIV، HbsAg، HbsAb و HCV را انجام دهید.
  • در روز عمل موهای خود را بشویید و دقت کنید که از از نرم‌کننده‌ها و شامپوهای آلکی دار استفاده نکنید.
  • موهای ناحیه کاشت و برداشت را تا حد امکان کوتاه کنید.
  • در روز عمل صبحانه سبکی میل کرده و از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار نظیر قهوه و چای اجتناب کنید.
  • قبل از انجام کاشت مو از پزشک خود بخواهید تا ناحیه‌ای را که قرار است فولیکول ها از آن گرفته شوند، به خوبی ضدعفونی کند.

 

در کاشت مو SUT چند پایه مو را می‌توان در یک جلسه کاشت؟

هر چقدر تراکم موهای پشت سر فرد بیشتر باشد، تعداد واحدهای فولیکول مو برای کاشت بیشتر است. موهایی که از پشت سر برداشته می‌شود ممکن است تک یا چندتایی باشد.

به عنوان مثال اگر ۱۰۰۰ تار مو از فردی برداشته شود، می‌توان به همین تعداد تار مو را کاشت. اما اگر مو چهار برابر باشد به ۴۰۰۰ تار مو ارتقا می یابد.

 

این بستگی به نوع مو دارد. به طور کلی با روش‌های متداول FIT و FUT در ۳ روز متوالی نمی‌توان بیش از ۶ تا ۷ هزار تار مو را کاشت.

این یکی دیگر از مشکلات روش‌های سنتی است. همچنین در این روش‌های رایج، جلسات مکرر پیوند و خستگی بیمار و در نهایت تراکم کم موهای کاشته شده مشاهده می‌شود.

اما با تکنیک کاشت مو SUT، فردی که کاشت مو برای او انجام می‌شود، عملی کاملا بدون درد و خستگی و تراکم بالا را تجربه می‌کند.

 

چه نوع دستگاه کاشت مو به روش SUT برای افراد مناسب است؟

در حال حاضر اکثر کلینیک های کاشت مو به دلیل نداشتن تجربه کافی و نداشتن گواهینامه‌های لازم و نبود تخصص و دستگاه‌های پیشرفته در این زمینه نمی‌توانند تکنیک‌های جدید را با سخت افزار ارائه کنند، بلکه فقط از هولدرهای دستی (تکنیک جداسازی فولیکولی) استفاده می‌کنند.

ما در کلینیک سحر در روش کاشت مو SUT شاهد انجام این تکنیک توسط متخصصین پوست هستیم.

در فاز اول از این روش مهندسی خط رویش مو اتفاق می‌افتد. سپس برداشت و پیوند توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام می‌شود که کیفیت بالای خط رشد و تراکم بالای بیش از ۱۴۰۰۰ تار مو را در یک جلسه به بیمار می‌دهد.

در نهایت بیمار از این روش رضایت کامل را خواهد داشت.

متاسفانه تبلیغات زیادی در مورد کاشت مو انجام می‌شود. بسیاری از این مراکز تجربه لازم در این زمینه را ندارند و فاقد متخصصین مجرب، دستگاه‌های لازم، محیط استریل و ایزوله و مجوزهای قانونی هستند. شما باید مراقب این موضوع باشید زیرا جبران برداشت‌های غیرحرفه‌ای از بانک مو بسیار دشوار است.

 

بهترین روش کاشت مو در ایران

تجربه کاشت مو نشان داده است که نمی‌توان یک روش را به عنوان بهترین روش کاشت مو معرفی کرد و به افراد مختلف استفاده از تکنیک‌های مختلفی پیشنهاد می‌شود. بهترین روش کاشت مو همیشه با توجه به شرایط و ویژگی‌های بیمار انتخاب می‌شود و یک روش نمی‌تواند برای همه مناسب باشد.

به همین دلیل است که پیدا کردن یک کلینیک معتبر که از آخرین فناوری‌ها استفاده می‌کند و انواع روش‌های کاشت مو را انجام می‌دهد بسیار مهم است.

به طور کلی روش‌های اتوماتیک و مکانیکی مانند کاشت مو با میکروگرافت، کاشت مو به روش SUT و برخی روش‌های دیگر در حال حاضر در بازار وجود دارد و به دلیل افزایش سرعت فرآیند و کاهش خطای انسانی بسیار محبوب شده‌اند.

توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی با پزشکان و متخصصان مجرب و کاربلد در زمینه کاشت مو مشورت کنید تا پس از معاینه مو و پوست سر و شنیدن انتظارات شما، به شما بگویند که بهترین روش برای شما چیست و آنچه را که هدف شماست به شما تقدیم کنند.

 

بعد از کاشت مو به روش SUT چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

بعد از کاشت مو SUT فقط در دو تا سه هفته اول از ورزش‌های سنگین پرهیز کنید و فقط در دو هفته اول شستن ناحیه کاشته شده باید بسیار آرام باشد، پس از این مدت موها  نیاز به مراقبت خاصی ندارند. حتی پس از رشد نیز می‌توان آنها را به طور کامل اصلاح و برش داد. در ادامه لیستی از توصیه‌های مراقبتی بعد از کاشت مو را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

  • به میزان کافی استراحت کنید.
  • از مصرف الکل، سیگار و تنباکو پرهیز کنید.
  • هر دو ساعت به مدت چند دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • برای چند روز پس از جراحی، در هنگام خواب سر شما باید تا حدود ۴۵ درجه بالاتر از بدن قرار گیرد.
  • روز بعد از جراحی می‌توانید سر خود را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با آب گرم بشویید، اما نباید قسمت های تحت درمان را لمس کنید.
  • تا دو هفته از حوله یا سشوار استفاده نکنید.

 

عوارض کاشت مو به روش SUT

هر جراحی درجاتی از خطر را به همراه دارد. کاشت مو به روش SUT نیز از این قاعده مستثنا نبوده و احتمال همراه بودن با برخی از عوارض جانبی در این تکنیک وجود دارد. اگرچه احتمال بروز این عوارض بسیار پایین بوده و در صورت بروز به طور معمول پس از مدتی کوتاه رفع می‌شوند. این عوارض احتمالی عبارتند از:

  • آلرژی به مواد مورد استفاده جهت بی‌حسی موضعی
  • احتمال بروز عفونت، خونریزی و درد
  • قرمزی و خارش در ناحیه درمان
  • آسیب عصبی، از جمله از دست دادن دائمی حس

 

متقاضیان کاشت مو برای جلوگیری از هرگونه عارضه باید زیر نظر متخصص مربوطه این کار را انجام دهند و به مراکزی که سابقه کاشت موفقیت آمیز داشته اند مراجعه کنند.

همچنین بایستی پیش از جلسه درمان و در طی جلسه مشاوره پرونده و سابقه پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار داده و از هر نوع آلرژی دارویی پزشک خود را مطلع سازد.

 

هزینه کاشت مو به روش اس یو تی

کاشت مو به روش SUT پیشرفته ترین روش کاشت مو است. مرحله برداشت مو در این روش توسط دستگاههای تمام اتوماتیک انجام شده و نواقص روشهای سنتی کاشت مو را برطرف کرده است، بنابراین هزینه بالاتری را نسبت به روشهای قدیمی کاشت مو دارد.

هزینه کاشت در این روش به شناسایی الگو ریزش مو، روش انتخابی برای کاشت مو، تعداد گرافت‌های برداشت شده بستگی داشته  علاوه بر آن تعداد جلسات مورد نیاز برای کاشت، زمان هر جلسه، دستمزد پزشک و عوامل درمانی، نوع تجهیزات مورد استفاده، مواد مصرفی، داروهای تجویزشده قبل و بعد از عمل نیز بر روی آن تاثیر گذار است.

 

می‌توان  از کاشت مو به روش SUT را لابه لای موهای دیگر هم انجام داد؟

برخی از اشخاص ناحیه طاسی در سر خود نداشته و تنها موهای آنها کم‌پشت و یا به اصطلاح نخ‌نما شده‌ است. در این موارد می‌توان از روش اس یو تی برای کاشت مو لابه لای موهای دیگر استفاده کرد. چون برداشت و کاشت گرافت در این روش دانه‌ای است فرد به تراکم دلخواه خود رسیده و نتایج آن هم طبیعی و زیبا خواهد بود.

 

متخصصان مجرب و حرفه‌ای ما در کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو سحر با استفاده از مدرن‌ترین و به‌روزترین تجهیزات و با تکیه بر مهارت، دانش و تجربه بالای خود بهترین نتایج کاشت مو را برای شما به ارمغان می‌آورند.

کاشت مو در کلینیک سحر با توجه به شرایط هر فرد با بهترین روش و تکنیک مناسب برای هر بیمار انجام شده و بالاترین درصد موفقیت کاشت مو در میان بیماران سابق این کلینیک مشاهده شده است.

شما می توانید جهت مشاهده نتایج خارق العاده حاصل از کاشت مو در کلینیک سحر از بالای همین صفحه به بخش گالری مراجعه کنید. برای بهره‌مندی از مشاوره رایگان همین امروز با ما به شماره ۰۹۳۸۵۳۰۹۳۸۷ تماس بگیرید.

 

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)