میکرونیدلینگ و جالونیدلنیگ

نمونه کار‌ها

میکرونیدلینگ و جالونیدلنیگ

همه ما انسان‌ها زیبا بودن را دوست داریم. داشتن پوستی با طراوت و شاداب نیز یکی از خواسته‌هایی است که با سن و جنسیت ما ارتباط خاصی ندارد. و هر یک از ما به دنبال راهکارهایی برای کمرنگ کردن اثرات پیری در خود هستیم. خوشبختانه پیشرفت علم در کنار استفاده از دانش کهن، سبب به وجود آمدن تکنیکهایی موثری برای جوانسازی پوست و مرتفع کردن آثار لک، زخم و آکنه شده است. یکی از راههای دستیابی به پوستی زیبا و جوان، میکرونیدلینگ پوست است. این روش که یک تکنیک غیرتهاجمی نیز به شمار می‌رود، علاوه بر جوانسازی، برای درمان لکه‌های پوستی، آکنه، جوش و بعضی از بیماری‌های پوستی نیز کاربرد دارد. در این روش، لایه‌های روی پوست برداشته شده و پوست جدیدی تولید می‌شود.

این تکنیک کم‌خطر و کم عارضه بوده و به علت اثرات قابل‌لمس یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود. ما در این مقاله سعی میکنیم به پرسشهای رایج در رابطه با میکرونیدلینگ پاسخ داده  و هر آنچه را که بایستی از این متد زیبایی بدانید، توضیح دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های بهبود و تقویت وضعیت پوست است که نوعی روش تحریک مکانیکال هم به شمار می‌آید که در آن با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز میلیون‌ها میکرو کانال در پوست ایجاد می‌شود. این روش با حداقل تهاجم برای درمان مشکلات پوستی از طریق تحریک کلاژن سازی مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان درمان القاء کلاژن نیز شناخته شده است.

در این تکنیک به کمک سوزن‌های ظریف، سوراخ‌های ریز و سطحی در پوست ایجاد شده تا جای ترکهای پوستی که در اثر چاقی، بلوغ یا زایمان بر روی پوست بوجود آمده است را برطرف نماید. همچنین از میکرونیدلینگ برای درمان جای سوختگی، لکهه‌ای پوستی، محو کردن چین و چروک، از بین بردن جای جوش، بخیه، سوختگی هم استفاده می‌شود.

 

چگونه میکرونیدلینگ انجام می‌شود؟

میکرونیدلینگ به دو شیوه دستی و با دستگاه انجام می‌شود. شیوه دستی با استفاده از یک دستگاه کوچک غلتک مانند به نام درمارولر انجام شده که سوزن‌های بسیار ظریف و ریز تیتانیومی بر روی خود دارد. در این روش پزشک دستگاه را بر روی پوست شخص غلتانده و سوزن‌ها در عمق مشخصی از پوست نفوذ کرده و روزنه‌هایی ایجاد می‌کنند. در این متد امکان کنترل عمق نفوذ سوزن‌ها و فشار آن‌ها بسیار محدود است. سوزن‌های موجود در این دستگاه ممکن است از جنس شیشه، سیلیکون، فلز یا پلیمر نیز باشند. امکان استفاده از روش میکرونیدلینگ دستی در ایران وجود ندارد.

 

با استفاده از دستگاه

در این روش، برای ایجاد منافذ با فاصله مشخص از دستگاهی استفاده شده که سرعت حرکت آن قابل تنظیم است. بنابراین تعداد منافذی که در این روش بر سطح پوست ایجاد می‌شوند، به نسبت روش دستی بسیار زیادتر بوده و نتیجه بهینه‌تری هم دارد.

در هر دو حالت روزنه و زخم‌های ایجاد شده موجب می‌شوند که سرم و سایر مواد درمانی وارد منافذ پوست شده تا ترمیم و بازسازی پوست از نو شروع شود. به همین علت قبل از انجام این کار، سرمی که از موادی مانند ویتامین C، اسید هیالورونیک و … تشکیل شده است به روی پوست زده می‌شود. استفاده از این سرم در تسریع روند و میزان تولید کلاژن و الاستین اثرگذار بوده و در نتیجه سبب بازسازی و جوانسازی پوست صورت با سرعت زیادتر و ماندگاری بیشتر می‌شود. البته میزان عمقی وارد شدن سوزن‌ها در پوست، به میزان ضایعه پوست و تشخیص متخصص بستگی دارد.

 

برای بازسازی پوست چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز است؟

جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد.  چون تعداد جلسات موردنیاز برای درمان آسیب‌های پوستی با استفاده از میکرونیدلینگ به عوامل بسیاری بستگی دارد. نوع پوست، سن فرد، نوع و شدت آسیب و شرایط ترمیم زخم در اشخاص مختلف تاثیر فراوانی در روند درمان و بهبودی در این متد دارد.

به همین علت قبل از هر کاری پزشک شرایط سلامتی شما را بررسی کرده و با توجه به شرایط‌تان تعداد جلسات و زمان هر جلسه را معین می‌کند. بیشتر اشخاص  ۴ تا ۶ جلسه تقریبا ۱ ساعته به نتیجه دلخواه خود دست پیدا می‌کنند. ولی بعضی دیگر ممکن است به جلسات بیشتری برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود نیاز داشته باشند. فاصله این جلسات معمولا ۲ تا ۴ هفته بوده و قسمت زیادی از پوست بعد از حدود ۶ ماه تا یک سال از شروع درمان ترمیم خواهد شد.

 

مراقبت‌های قبل از  انجام میکرونیدلینگ

  • برای افزایش تاثیر این شیوه از سرم و ویتامین‌های خاص استفاده می‌گردد. پس برای جذب بهتر این مواد در پوستتان قبل از انجام این کار با استفاده از پاک کننده‌های مناسب پوست خود را کاملا تمیز کنید.
  • اگر قبلا به بیماری پوستی مبتلا بوده‌اید یا سابقه بیماری یا مصرف داروی خاصی دارید، آن را با پزشک خود اطلاع دهید.
  • با توجه به اینکه حساسیت پوست در هنگام انجام این کار زیاد می‌شود بهتر است که ۲ الی ۳ هفته قبل از انجام این متد زیبایی، مصرف هرگونه لایه بردار را قطع کرده تا پوست استحکام خود را حفظ کند.
  • درصورتیکه در حال مصرف داروهای رقیق‌کننده خون هستید، پزشک خود را آگاه کنید.
  • اگر به ماده خاصی حساسیت دارید، پزشک خود را در جریان قرار دهید.

 

  • حداقل دو هفته قبل از میکرونیدلینگ از تزریق بوتاکس، ژل و چربی دوری کنید.

 

مراقبتهای بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش درمانی و جوان‌سازی و درمانی با دوره‌ی نقاهت کوتاه بوده، ولی رعایت برخی نکات به بهبود سریعتر پوست بعد از انجام آن کمک می‌نماید که به شرح زیر است:

  • توصیه‌های پزشک را به دقت رعایت کرده و داروهای تجویزشده را مرتب مصرف کنید.
  • پس از انجام میکرونیدلینگ پوست دچار التهاب و گاهی کبودی می‌شود. این التهاب تا ۱۲ تا ۴۸ ساعت بهبود پیدا می‌کند، البته بهتر است با دست‌زدن به پوست، آن را تحریک نکنید.
  • مصرف میوه‌هایی که خاصیت ترمیم کنندگی و تسریع بهبود جای زخم و التهاب دارند مثل آناناس را تناول کنید.
  • از محصولات مراقبتی پوست که حاوی مواد لایه‌بردار یا تحریک‌کننده پوست است اجتناب کنید.
  • از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
  • برای کاهش التهاب و قرمزی پوست از داروهای ضدالتهاب مثل ادویل یا ایپوبروفن استفاده نکرده و اجازه دهید مراحل بهبود روند طبیعی‌اش را سپری کند
  • ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از میکرونیدلینگ استحمام نکنید، از ورزش کردن و کارهایی که باعث تعریق پوست می‌شود دوری کنید.
  • حداقل سه تا ده روز بعد از میکرونیدلینگ از قرار گرفتن زیر نور آفتاب جز در موارد ضروری خودداری کنید.
  • اگر مجبور به حضور در بیون از منزل هستید، حتما ضدآفتاب مناسب پوست خودتان که حاوی زینک باشد، استفاده نمایید.
  • اگر بعد از میکرونیدلینگ پوست صورت‌تان پوسته‌پوسته شد، آن‌ها را دست‌کاری نکرده و برای بهبود روی آن ناحیه کرم‌های مرطوب‌کننده بزنید.
  • بهتر است ۲ تا ۳ روز از محصولات AHA (اسید گلیکولیک)، رتینول و مواد حاوی اسید یا فعال‌کننده استفاده نکنید.

 

مزایای میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی ایمن برای درمان مشکلات پوستی بوده ازجمله مزایای این روش درمانی عبارت‌اند از:

  • تحریک روند کلاژن سازی و کمک به جوانسازی هرچه بهتر پوست
  • روشن کردن پوست بدلیل از بین بردن لکه‌های پوستی
  • قابل استفاده برای نواحی حساس پوستی مثل بینی، گردن، دور چشم و  ….
  • بازسازی بافت پوست در مواردی مانند جای سوختگی، زخم، جوش، چین‌وچروک‌های ظریف و ترک‌های پوستی
  • مقرون به صرفه بودن این روش درمان نسبت به سایر روشها مانند لیزر
  • برخلاف لیزر از این روش می توان برای هر پوستی با هر رنگی استفاده نمود
  • این روش فیزیولوژیک بوده و در نتیجه بدون عارضه است.
  • برای ترمیم پوست‌های نازک نیز استفاده می‌شود.
  • دوره بهبودی بعد از انجام این فرایند کوتاه است.
  • می‌توان تا بدست آمدن نتیجه دلخواه آن را تکرار کرد.
  • ریسک تغییر رنگ پوست (Hypo or Hyper Pigmentationl) بسیار کم است.

 

کاربرد میکرونیدلینگ

  • رفع چین و چروک و جوانسازی پوست: یکی از اولین و اساسی‌ترین کاربردهای میکرونیدلینگ رفع چین و چروکهای پوست است. زنانی که در دوران بارداری و شیردهی هستند چین و چروک های پوستی را حس می‌کنند. گذشت زمان و عدم رسیدگی درست به پوست هم سبب می‌شود که پوست شادابی اولیه خود را از دست داده و دچار افتادگی و چین و چروک شود. در حالی که با استفاده از این شیوه درمان و مواد مغذی که برای تزریق به پوست استفاده می‌شوند، میزان تولید کلاژن و الاستین پوست مجددا افزایش پیدا می‌نماید. در کنار استفاده از سرم‌ها و کرم‌های کلاژن ساز میکرونیدلینگ با تحریک پوست موجب کلاژن سازی شده و به از  بردن چین و چروک پوست هم کمک می‌کند.
  • درمان جای جوش و آکنه: معمولاً از اوایل سن بلوغ، جوشها بر روی پوست صورت ظاهر می شوند که جلوه زیبایی به پوست نمی‌دهند. این جوش‌ها به مرور زمان کم و زیاد شده و گاه تا سالها بر روی پوست وجود دارند. برخی از این جوشها پس از برطرف شدن هم باز ردشان بر روی پوست باقی می‌ماند.

برای کاهش اثر جای جوش و آکنه می‌توانید از تکنیک ترمیم سازی مجدد استفاده کنید. در طول انجام این کار، زخم‌هایی با روزنه‌های کوچک روی سطح پوست ایجاد شده که اگر با در نظر گرفتن مراقبت‌های ضروری به خوبی ترمیم شوند، جای زخم‌های قبلی را نیز تا حدود زیادی کاهش می‌دهند.

 

  • کاهش میزان ترک های حاملگی یا چاقی/ لاغری یکی از مهمترین دغدغه‌های مادران باردار، از بین رفتن بافت سالم پوست شکم است. پوست شکم حالت کشسانی دارد و این موضوع سبب می‌شود که پوست تحلیل برود. باعلاوه در گذر عمر این خاصیت پوست هم رو به تحلیل رفته و با بروز اتفاق هایی مثل چاقی یا لاغری و … فشار شدیدی به پوست وارد شده و موجب از بین رفتن این حالت پوست در نواحی از بدن مانند شکم، ران، بازو و … می‌شود. با استفاده از این شیوه درمان، می‌توان تا حدود زیادی این حالت پوست را بهبود بخشید.

 

  • آثار ناشی از زخم‌های شدید و سوختگی: زخم‌های شدید و سوختگی‎هایی که منجر به لک شده‌اند با این تکنیک بین ۳۰ الی ۷۰ درصد بهبود پیدا می‌کنند.

 

عوارض احتمالی میکرونیدلینگ

قرمزی، التهاب، زخم‌های ریز، سوزش و کبودی از عوارض این متد درمانی هستند. این عوارض به علت نفوذ سوزن‌ها به عمق پوست ایجاد شده‌اند و کاملا طبیعی بوده و معمولا یک هفته تا ده روز بعد از انجام آن برطرف می‌شوند. درصورتی‌که این عوارض بیشتر از ده روز طول بکشد، حتما مسئله را به پزشک خود در میان بگذارید. البته توجه داشته باشید که در صورت عدم رعایت توصیه‌های پزشک و دست‌کاری زخم‌های ریز ایجاد شده، این عوارض طولانی‌تر خواهند شد و ممکن است آثار آن‌ها نیز تا مدتی باقی بماند.

در بعضی موارد نیز ناحیه درمان متورم شده یا دچار حساسیت می‌شود. این عارضه هم طبیعی بوده و تا زمانی که روند بهبودی در آن‌ها مشاهده شود مسئله‌ای نبوده و  غالبا بیش از ده روز هم باقی نمی‌ماند.

 

ماندگاری میکرونیدلینگ چقدر است ؟

افزایش ماندگاری و اثرگذاری روش درمانی مانند میکرونیدلینگ به دو عامل بستگی دارد:

  1. نوع زخم یا اسکار و یا چین و چروک که از میکرونیدلینگ برای حذف آن استفاده می‌کنید
  2. مشخصات پوستی هر فرد

در صورتی که شما تمامی دستورات پزشک متخصص را به درستی رعایت کرده باشید و این کار را در مراکز معتبر پزشکی و نه کلینیک‌ها و آرایشگاه های غیر معتبر انجام داده باشید می‌توانید این توقع را داشته باشید که نتیجه آن برای طولانی مدت بر پوستتان باقی بماند. برخی از موارد مانند افزایش سن، رژیم غذایی، سبک زندگی می‌تواند بر روی روند کلاژن سازی موثر باشند. به هر حال پس از مدتی ممکن است که اثرات میکرونیدلینگ از بین رفته و نیاز به تجدید کردن آن وجود داشته باشد..

 

سوالات متداول

چطور یک مرکز قابل اعتماد برای انجام میکرونیدلینگ پیدا کنیم؟

در ابتدا بایستی اطمینان حاصل کنید که این مرکز مجوزهای لازم را برای انجام این کار را دارد. بنابراین قبل از انجام میکرونیدلینگ به اندازه کافی در این مورد تحقیق کنید.

بعد از درمان بایستی چه انتظار چه پوستی را داشته باشم؟

بعد یک تا دوز قرمزی، ورم خفیف مشابه آفتاب سوختگی ملایم برطرف شده و پس از  یک یا دو هفته متوجه خواهید شد که پوستتان صاف‌تر و درخشان‌تر شده است ولی کامل شدن اثر درمان چند ماهی طول می‌کشد.

آیا نتایج میکرونیدلینگ دائمی است ؟

میکرونیدلینگ را می‌توان درمانی مؤثر و ماندگار به شمار آورد، ولی برای ماندگار شدن نتایج بهتر است توصیه‌های پزشک خود را جدی گرفته و در صورت لزوم تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا از نتایج آن بیشتر بهره‌مند شوید.

 

روند درمان با میکرونیدلینگ چگونه است؟

پزشک در ابتدا صورت را تمیز کرده و در ناحیه مورد نظر بی‌حسی موضعی با استفاده از کرم انجام می‌دهد. پس از بی‌حس شدن موضع، او از سرم ترمیم پوست استفاده می‌کند. در مرحله بعد، یک قلم میکرونیدلینگ روی پوست شما به سمت بالا و پایین کشیده بعد از انجام کار، دوباره یک لایه دیگر سرم روی پوست‌تان، استفاده می‌کند.

 

هرچند وقت یک بار باید میکرونیدلینگ انجام دهیم؟

تعداد دفعات انجام آن بستگی به پوست شما دارد. اگر پوست‌تان مشکلات فراوانی دارد باید فاصله زمانی بین جلسات کوتاه‌تر باشد. ولی اگر پوست خوبی دارید و مراقبت‌های پوستی را به سروقت انجام داده‌اید، هر سه تا شش ماه یک بار آن را تکرار کنید. به طور کلی بهتر است سالی یک بار برای انجام این تکنیک اقدام کنید. برای گرفتن مطلوب‌ترین نتیجه در نواحی دیگر بدن، بایستی چهار تا شش جلسه میکرونیدلینگ را تکرار کنید.

 

آیا انجام میکرونیدلینگ به پوست آسیب می‌رساند؟

انجام میکرونیدلینگ در بدترین حالت ممکن است چند زخم سوراخ دار کوچک روی پوستتان به وجود آورد که آن هم بعد از چند روز برطرف می‌شود.

 

برای بازسازی پوست به چند جلسه میکرونیدلینگ نیاز است؟

هر فرد با توجه به وضعیت پوست، وسعت ناحیه درمان، وخامت آسیب و حتی متابولیسم بدن نیاز به تعداد دفعات متفاوتی درمان از سایر اشخاص دیگر دارد. ولی تجربه ثابت کرده اکثر افراد بین ۴ تا ۶ جلسه با فواصل یک ماهه به نتیجه دلخواهشان دست می‌یابند.

دوره بهبودی میکرونیدلینگ چگونه است؟

بعد از درمان، پوستتان به رنگ قرمز روشن درآمده، مثل اینکه دچار آفتاب سوختگی شده باشید. زمان مورد نیاز برای بهبودی به شدت درمان بستگی دارد. به طور متوسط، قرمزی پوست بیماران ۲ تا ۴ روز طول می‌کشد. برای بعضی بیماران، قرمزی تنها بعد از ۲۴ ساعت از بین می‌رود.

 

میکرونیدلینگ چه تفاوتی با درمان‌ لیزر پوست دارد؟

میکرونیدلینگ اتوماتیک رنگدانه‌ها را به طور مکانیکی شکسته و بدون استفاده از گرما پوست را به کلاژن سازی تحریک می‌کند. میکرونیدلینگ، برای اشخاصی که برای درمان‌های لیزری آماده نیستند، گزینه مناسبی است. این متد، در مقایسه با درمان‌های لیزری مشابه به زمان بهبودی کمتری نیاز دارد.

 

آیا میکرو نیدلینگ درد دارد؟

وجود سوزن روی غلتک‌های این دستگاه این ذهنیت را برای خیلی از اشخاص ایجاد می‌کند که انجام این کار با درد زیادی همراه است. ولی این تصور چندان درست نیست.  اگر شما از آن دسته از کسانی هستید که نسبت به درد حساس هستید، می‌توانید از کرم‌های بی‌حس کننده جهت کاهش احساس درد استفاده کنید.

 

آیا میکرونیدلینگ روی هر رنگ پوستی قابل اجرا است؟

میکرونیدلینگ را می‌توان بدون خطر روی هر نوع و رنگ پوستی انجام داد. در این روش هیچگونه خطر هایپرپیگمنتاسیون بعد از التهاب وجود ندارد.

 

بعد از میکرونیدلینگ به چه مدت استراحت نیاز است؟

واکنش التهابی پوست مدت بسیار کمی طول کشیده و ظرف چند ساعت قرمزی پوست به طور قابل توجهی کاهش یافته و به رنگ مایل به صورتی تبدیل می‌شود که آن هم بین ۱۲ تا ۴۸ ساعت از بین می‌رود. برای رفع عوارض میکرونیدلینگ و کاهش قرمزی پوست، توصیه می‌کنیم از اسید هیالورونیک استفاده کرده و از پوستتان با کرم‌های ضدآفتاب نگهداری کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم  بعد از درمان از مواد آرایشی معدنی استفاده نمایید.

 

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه انجام این عمل به نوع و شدت آسیب بستگی دارد. علاوه بر این هزینه با توجه به تعداد جلسات موردنیاز و زمان هر جلسه معین می‌شود. تعداد جلسات مشاوره قبل از عمل و هزینه‌های آزمایش‌ها نیز بر قیمت میکرونیدلینگ اثرگذار است. البته باید تاثیر تجهیزات و محل کلینیک و دستمزد پزشک را نیز در نظر گرفت

ولی در کل هزینه‌ میکرونیدلینگ به نسبت دیگر روش‌های ترمیم و بازسازی پوست کمتر بوده و عوارض نسبتا کم و کوتاه‌مدتی دارد. عوارض این روش پس از مدت کوتاهی مرتفع شده و نتایج آن کم‌کم ظاهر خواهند شد. این روش را می‌توان در هر سنی و برای هر نوع پوستی استفاده کرد. همچنین از میکرونیدلینگ می‌توان برای از بین بردن آسیب‌های پوستی خفیف تا نسبتا شدید بهره برد.

 

میکرونیدلینگ برای چه افرادی مناسب است؟

بیمارانی که از نظر بالینی سالم بوده و مشکلات پوستی دارند که به درمان‌های تاپیکال پاسخ نداده اند، ممکن است کاندیدای ایده آلی برای این روش باشند. برای دانستن این نکته که آیا این متد درمانی مناسب پوست شما است یا نه می بایست با متخصص پوست مشاوره کنید.

در کل با استفاده از این روش می‌توانید بسیاری از مشکلات پوستی‌تان را برطرف کنید. بیشتر کسانی که مشکلات زیر را دارند می‌توانند این متد را محک بزنند:

  • رفع جای جوش
  • از بین بردن لکه‌های ناشی از آفتاب
  • برطرف کردن لکه‌های پیری
  • رفع خطوط ریز و چین و چروک
  • بستن منافذ بزرگ
  • از بین بردن انواع زخم‌ها
  • کاهش خاصیت ارتجاعی پوست
  • محو کردن رنگ ناهموار پوست

از میکرونیدلینگ علاوه بر برطرف کردن مشکلات پوست صورت می‌توان برای از کمرنگتر کردن ترک‌های پوستی در نواحی مختلف بدن مثل ران و شکم نیز استفاده کرد. در صورتی که همراه با این درمان از روش تزریق ژل نیز استفاده شود، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

 

 

انجام میکرونیدلینگ برای چه افرادی ممنوع است؟

. برخی از افراد نمی‌توانند از مزایای روش میکرونیدلینگ بهره‌مند شوند و درمان‌های دیگری برای آنها مناسب است. این افراد عبارتند از :

  • زنانی که باردار هستند.
  • کسانی که اختلالات انعقادی خون دارند.
  • اشخاصی که به تازگی پرتودرمانی انجام داده‌اند.
  • بیمارانی که ویروسی فعال دارند.
  • کسانی که سابقه ایجاد اسکار و کلوئید پوستی دارند.
  • اشخاصی که حساسیت زیادی به مواد بی‌حسی موضعی دارند.
  • بیمارانی که سابقه کلوئید یا گوشت اضافه دارید.
  • بیمارانی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند.
  • کسانی در ناحیه‌ی مورد نظر میکرونیدلینگ آکنه فعال دارند.
  • بیماران پوستی فعال مانند پسوریازیسیا اگزما دارند.
  • اشخاصی که زخم‌های باز و بهبود نیافته در ناحیه‌ی مورد نظر دارند.
  • افرادی که در سه ماه گذشته ایزوترتینوئین یا راکوتان مصرف کرده‌اند.

 

تفاوت میکرونیدلینگ با  آر اف فرکشنال در چه چیزهایی است؟

میکرونیدلینگ و  آر اف فرکشنال هر دو تکنیکهایی برای جوانسازی پوست به شمار می‌روند با این تفاوت که میکرونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی با دوره نقاهت کوتاه است ولی روش آر اف فرکشنال روشی تهاجمی محسوب می‌شود که نقاهت آن ۷ تا ۱۰ روز است. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم بین این دو روش، مدت دوام آثار و نتایج آن می‌باشد.

در آر اف فرکشنال، لایه سطحی پوست مورد توجه قرار می‌گیرد ولی در میکرونیدلینگ هدف ترمیم لایه‌های زیرین پوست است. در این درمان، جریان خون سریعتر شده، دوره نقاهت کوتاه‌تری داشته و شما نتایج را زودتر مشاهده خواهید نمود.

 

کلام آخر

همانطور که گفته شده، میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین متدهای درمانی برای از بین بردن جای بسیاری از جراحت‌های پوستی می‌باشد. همچین این روش یکی از بهترین روشهای بهبود و تقویت وضعیت کلی پوست، جوانسازی و رفع مشکلات پوست بوده که تهاجم، درد و خونریزی ندارد. انجام میکرونیدلینگ با تحریک تولید کلاژن به رفع عوارضی مانند چین و چروک پوست، اسکار، آکنه، استرچ مارک‌ها و … کمک می‌کند.

 

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات ضروری درباره میکرونیدلینگ و شیوه‌های مختلف انجام آن، مزایا، معایب، ماندگاری آن و کاندیداهای مناسب این تکنیک زیبایی را در اختیارتان قرار داده تا اگر در آستانه تصمیم‌گیری برای گزینش از میان چندین تکنیک مختلف هستید با اطلاعات دقیق و چشمانی باز دست به عمل بزنید. به یاد داشته باشید که انتخاب پزشک متبحر و کلینیک متخصص نقش پررنگی در کیفیت میکرونیدلینگ و رسیدن به نتیجه دلخواه خواهد داشت. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به این عمل سوالات و دغدغه‌هایتان را از طریق شماره تماس ۰۹۳۸۵۳۰۹۳۸۷ و یا از طریق واتساپ بطور آنلاین با ما در میان گذاشته و از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.

 

 

 

 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان کلینیک سحر، فرم زیر را تکمیل کنید، تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)