هایفوتراپی صورت و بدن

افزایش سن و پیری شاید طبیعی‌ترین اتفاقی باشد که دیر یا زود به سراغ همه ما هم می‌آید و تا به خودمان بجنبیم پوستمان شل و افتاده شده و چین و چروکها پاورچین‌پاورچین رخ می‌نمایند. ولی امروزه با پیشرفتهای سریع تکنولوژی می‌توان پیری را به عقب هل داد! یکی از این روشهای غیرتهاجمی که در حکم اکسیرجوانی است هایفوتراپی نام دارد، که روشی سریع و ایمن بوده و عوارض جانبی کمی داشته و نیازی به دوره ریکاوری هم ندارد.

یکی دیگر از دستگاههای جوانسازی از برند مشهوری است که طرفداران بسیاری دارد. هایفو دابلوگلد نسل جدید تکنولوژی اولتراسوند  است که برای رفع چین و چروک و خطوط ریز و افتادگی پوست بکار گرفته می‌شود. فن آوری هایفو از امواج فراصوت با شدت بالا جهت جوان سازی و کلاژن سازی پوست استفاده کرده و می‌توان از این دستگاه در قسمتهای مختلف بدن جهت لاغری موضعی و لیفت پوست هم بکار گرفت. این روش غیرتهاجمی بوده و عوارض کمی را به همراه دارد.

هایفوتراپی دابلوگلد، رفع چین و چروک، عوارض هایفوتراپی، قیمت هایفوتراپی

نمونه کار‌ها

هایفوتراپی صورت و بدن

طی کردن روند پیری پوست به خصوص بعد از ۳۰ سالگی یک اتفاق کاملا طبیعی است. با این حال گاهی اوقات این روند طی تاثیر شرایط مختلفی به سرعت طی شده و اثرات پیری و چین و چروک‌ها در سنین پایین، چهره افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
High-intensity focused ultrasound یا به اختصار HIFU (هایفو تراپی) که به معنی سونوگرافی متمرکز با شدت بالا می‌باشد، یک روش درمانی غیرتهاجمی برای پیری رفع صورت است که بدون نیاز به جراحی سبب لیفت طبیعی صورت می‌شود.

 

طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، در سال ۲۰۱۷ محبوبیت روش‌های غیرجراحی زیبایی تا ۴ درصد افزایش یافته است.
درمان‌های کم‌تهاجم و غیرتهاجمی در مقایسه با جراحی، دوره نقاهت کوتاه‌تری دارند، اما می‌توانند نتایج قابل توجهی را ارائه دهند. هرچند ممکن است نتایجی که در اثر جراحی ایجاد می‌شوند بسیار چشمگیرتر بوده و دوام بیشتری داشته باشند؛ اما با این حال بسیاری از افراد به علت دوره نقاهت کوتاه و همچنین نتایج طبیعی، طرفدار روش‌های غیرجراحی هستند. به همین علت، متخصصان پوست هایفوتراپی را برای علائم خفیف و اولیه پیری توصیه می‌کنند.

 

در این مقاله چگونگی انجام روش هایفوتراپی را بررسی خواهیم کرد؛ همچنین به بررسی میزان تاثیرگذاری آن و احتمال ایجاد عوارض جانبی نیز خواهیم پرداخت.
تکنیک هایفوتراپی از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می‌کند. این گرما به سلول‌های هدف پوست آسیب می‌رساند و باعث می‌شود بدن برای ترمیم آنها تلاش کند. برای انجام این کار، بدن کلاژن تولید می‌کند تا به رشد مجدد سلول‌ها کمک کند. کلاژن ماده‌ای در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می‌بخشد.
طبق گفته هیات جراحی زیبایی آمریکا، درمان هایفوتراپی می‌تواند در موارد زیر کاربرد داشته باشد:

  • لیفت پوست گردن
  • کاهش ظاهر جوش‌ها
  • بلند کردن پلک و ابروهای افتاده
  • از بین بردن چین و چروکهای سطحی روی پوست صورت
  • صاف و سفت کردن پوست بالای سینه و نواحی دکلته

نوع سونوگرافی که در روش هایفوتراپی استفاده می‌شود با سونوگرافی که پزشکان برای تصویربرداری پزشکی استفاده می‌کنند متفاوت است. هایفو از امواجی با انرژی بالا برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از بدن استفاده می‌کند.

 

چگونه هایفوتراپی انجام می‌شود؟ 

پزشکان معمولا جوانسازی صورت هایفو را با تمیز کردن ناحیه انتخابی صورت و استفاده از ژل آغاز می‌کنند. سپس از یک دستگاه دستی استفاده می‌کنند که امواج اولتراسوند (فراصوت) را در فواصل کوتاه منتشر می‌کند. هر جلسه درمانی معمولاً ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.
برخی از افراد احساس ناراحتی خفیفی را در طول جلسه هایفوتراپی ممکن است احساس کنند و برخی دیگر ممکن است پس از جلسه درمان کمی احساس درد کنند. به همین علت پزشکان در برخی از موارد قبل از جلسه درمانی از بی‌حس کننده‌های موضعی به منظور جلوگیری از احساس درد استفاده می‌کنند. استفاده از مسکن‌های بدون نسخه نیز مانند استامینوفن یا ایبوپروفن می‌توانند در کاهش درد پس از جلسه درمان موثر باشند.

بر خلاف برخی از روش‌های زیبایی، انجام هایفوتراپی صورت نیازی به آمادگی قبلی ندارد. و پس از پایان جلسه درمانی، لزومی به گذراندن زمان بهبودی وجود نداشته و فرد می‌تواند پس از دریافت درمان هایفو به روال زندگی خود بازگشته و فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهد.
به طور کلی وابسته به میزان نتایجی که افراد از هایفوتراپی انتظار دارند، جلسات درمانی ممکن است بین یک تا شش جلسه ادامه داشته باشند.

 

چرا هایفوتراپی به عنوان یک روش موثر شناخته می‌شود؟

بسیاری از گزارش‌ها می‌گویند که هایفوتراپی یک روش موثر ضد پیری است. یک بررسی در سال ۲۰۱۸ به ۲۳۱ مطالعه در مورد استفاده از فناوری اولتراسوند پرداخت. پس از تجزیه و تحلیل مطالعاتی که شامل اولتراسوند برای درمان سفت شدن پوست، سفت کردن بدن و کاهش سلولیت بود، محققان به این نتیجه رسیدند که این روش، یک تکنیک ایمن و موثر است.
هیات جراحی زیبایی آمریکا نیز می‌گوید که سفت کردن پوست با هایفوتراپی به طور معمول در ۲ تا ۳ ماه می‌تواند سبب ایجاد نتایج مثبتی شود؛ همچنین مراقبت ایده‌آل از پوست می‌تواند به حفظ این نتایج تا یک سال کمک کند.
همچنین طی تحقیقاتی که روی گروهی از افراد در کشور کره انجام شد، پس از بررسی عکس‌هایی مربوط به ماه‌های قبل و بعد از جلسه درمانی هایفوتراپی از چهره‌های شرکت‌کنندگان، آثار مطلوبی از بهبود چین و چروک‌های اطراف فک و گونه‌ها مشاهده شد.

 

همچنین طی مطالعه دیگری که بر روی ۷۳ زن و ۲ مرد که تحت عمل هایفو صورت قرار گرفته بودند، انجام شد، بهبود ۸۰ درصدی در ناحیه پوست صورت و گردن و همچنین افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، گزارش شد.
دستگاه‌های هایفوتراپی مختلفی در بازار وجود دارند. یکی از این دستگاه‌ها، هایفوتراپی دابلوگلد است. از مهمترین مزیت‌های استفاده از دستگاه دابلوگلد می‌توان به این مورد اشاره کرد که با رساندن کمترین آسیب به سطح پوست، بهترین نتایج ضد پیری را به ارمغان می‌آورد. همچنین استفاده از این دستگاه، بدون درد بوده و عوارض جانبی خاصی به دنبال نخواهد داشت. استفاده از هایفوتراپی دابلوگلد در لیفت و رفع چین و چروک صورت، رفع غبغب، رفع خطوط اخم و جوانسازی و کلاژن‌سازی تاثیر به سزایی دارد.

 

عوارض جانبی هایفوتراپی
به طور کلی، شواهد نشان می‌دهد که انجام تکنیک هایفوتراپی عوارض جانبی کمی به دنبال دارد. اگرچه برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از عمل درد و احساس ناراحتی را تجربه کنند؛ اما به طور کلی انجام این روش، عوارض جانبی جدی به دنبال ندارد. اما در برخی از موارد ممکن است پس از انجام جلسه درمانی، فرد با ورم، بی‌حسی، سرخی و یا کبودی پوست مواجه شود.

 

قیمت هایفوتراپی
جوانسازی به روش هایفوتراپی در مقایسه با روش‌های جراحی هزینه بسیار کمتری دارد؛ اما به طور کلی این هزینه به هدف و ناحیه تحت درمان، و تعداد جلسات درمانی بستگی خواهد داشت.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان کلینیک سحر، فرم زیر را تکمیل کنید، تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)