کاشت ابرو چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟

اشتراک گذاری

کاشت ابرو

نداشتن ابروهایی قرینه و یا داشتن ابروهایی کم‌پشت مسئله‌ای است که شاید نتواند تمام زیبایی واقعی چهره شما را نمایش دهد. به علاوه اینکه بسیاری از زنان دوست دارند که با مد همراه باشند و شاید کم‌پشتی ابروهایشان مانع از این مسئله شود. به طورکلی ابرو نیز مانند هر یک از دیگر اجزای صورت ما تاثیر به سزایی در زیبایی و شادابی چهره‌مان دارد. اگر بخواهید از روش‌های قدیمی و سنتی جهت درمان ابروهای نازک و یا کم‌پشت خود استفاده کنید می‌توانید از محصولات آرایشی پرکننده ابروها و یا روغن‌های مختلفی که به این منظور شناخته شده‌اند، استفاده کنید.

ما در این مقاله کلینیک سحر استفاده از راه‌حلی دائمی تر تحت عنوان کاشت ابرو و یا پیوند ابرو را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

 

کاشت ابرو روشی است که طی آن تارهای مو توسط جراح زیبایی یا پلاستیک به ناحیه ابرو کاشته و یا پیوند داده می‌شوند. اگر چه این روش ساده به نظر می‌رسد، اما بایستی جنبه‌های مختلف آن از جمله عوارض، خطرات و هزینه را پیش از انجام عمل کاشت در نظر گرفت و بررسی کرد.

 

ممکن است در ابتدای این مطلب سوالات مختلفی به ذهن شما خطور کرده باشد.

۱- کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

۲- آیا کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستم؟

۳- کاشت ابرو چه عوارضی به دنبال دارد؟

۴- بهترین مرکز و کلینیک کاشت مو و ابرو در تهران کجاست؟

برای رسیدن به پاسخ تمامی سوالات خود این مطلب را تا انتها بخوانید.

 

چرا برخی از افراد ابروهایی کم‌پشت و یا نازک دارند؟

از دست دادن یا کم پشتی ابروها می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افزایش سن
  • تاتو و هاشور ابرو
  • ژنتیک و وراثت
  • اختلال در عملکرد غده تیرویید
  • سوختگی
  • آلوپسی آره آتا
  • اختلال مادرزادی در رشد ابرو
  • بیماری‌های سیستمیک

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت‌های مو (شاخه‌ها) به ناحیه ابروی شما منتقل می‌شود. هدف این است که موهای جدید از این گرافت‌ها رشد کنند و ظاهری پرتراکم‌تر را ایجاد کنند. این روش با شباهت بسیاری به کاشت مو سنتی انجام می‌گیرد. یعنی گرافت موی ابرو از موهای بالای گوش شما گرفته می‌شود. جراح نه تنها موهای فرد، بلکه فولیکول های مو را نیز منتقل می‌کند. این امر کمک می‌کند تا این اطمینان حاصل شود که موهای جدید می‌توانند پس از ریزش، موهای جدید در ابروهای شما رشد کنند.

پس از انجام بی‌حسی به منظور عدم احساس درد، جراح برش‌های کوچکی در محل‌های اهداکننده فولیکول و همچنین در محل‌های پیوند در ابروهای شما ایجاد می‌کند. سپس این فرایند را با انتقال گرافت‌های مو از ناحیه اهداکننده به ابروها ادامه می‌دهد. لازم به ذکر است که کل این فرآیند حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می‌کشد.

 

مزایا و معایب

طرفداران کاشت ابرو خاطرنشان می‌کنند که موهای جدید، طبیعی به نظر می‌رسند؛ زیرا متعلق به بدن شما هستند! در نتیجه این روش نیاز به آرایش ابرو را محدود می‌کند. با این حال، نکات منفی نیز برای این روش گزارش شده است. به گفته برخی از افراد این روش کمی پرهزینه است و برای رسیدن به نتایج کامل و بهینه نیز بایستی تا چندماه صبوری کنند. همچنین این احتمال وجود دارد که این فولیکول‌های جدید موهای جدید تولید نکنند.

 

مراقبت‌های پس از کاشت ابرو

دوره نقاهت برای کاشت ابرو نسبتا سریع است. در چند روز اول متوجه پوسته‌پوسته شدن اطراف ابرو خواهید شد. همچنین ممکن است لازم باشد تا ۳ هفته پس از جراحی از ورزش شدید اجتناب کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، تورم و یا عفونت در ناحیه درمان با جراح خود تماس بگیرید.

بعد از چند هفته شاهد ریزش موهای کاشته شده خواهید بود. این کاملا طبیعی است. موهای جدید ابروی شما باید طی چند ماه آینده شروع به رشد کنند. در این بین، ممکن است لازم باشد موهای کاشته شده را تا اندازه ابرو کوتاه کنید.

 

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو نیستند؟

به هر یک از افرادی که در گروه های زیر قرار بگیرند، کاشت ابرو به عنوان یک روش درمانی پیشنهاد نمی‌شود:

  • افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا
  • افراد مبتلا به بیماری هموفیلی
  • افرادی که سابقه بروز عوارض در جراحی‌های زیبایی داشته‌اند

 

اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی

یکی از خطرات بالقوه کاشت ابرو این است که فولیکول‌های موی جدید ممکن است از بین بروند. در چنین مواردی، ممکن است مجبور شوید این روش را دوباره در آینده انجام دهید. عوارضی نیز در ارتباط با خود جراحی وجود دارند که عبارتند از:

  • خونریزی بیش از حد
  • آسیب عصبی
  • ورم
  • کبودی
  • عفونت
  • جای زخم

قبل از کاشت ابرو، جراح سابقه پزشکی‌تان را بررسی می‌کند. حتماً هرگونه بیماری زمینه‌ای و همچنین داروها یا مکمل‌هایی را که در حال حاضر مصرف می‌کنید، با پزشک خود درمیان بگذارید.

 

کاشت ابرو توسط جراحان پوست، زیبایی و یا پلاستیک در مراکز و کلینیک‌های زیبایی انجام می‌گیرد‌. پیش از انجام این روش با تحقیقات کافی مجموعه‌ای را انتخاب کنید که کادری از پزشکان و جراحان معتبر و مجرب در این زمینه داشته باشند.

دقت کنید که هرگز نباید برای صرفه‌جویی در هزینه این روش را زیر نظر ارائه‌دهنده‌های نامعتبر انجام دهید. این مسئله نه تنها می‌تواند منجر به عوارض جانبی خطرناک شود، بلکه احتمالاً از نتیجه کار ناراضی خواهید بود و ممکن است مجبور شوید دوباره آن را انجام دهید.

ما در کلینیک زیبایی سحر طی جلسات مشاوره رایگان علت کم‌پشتی و ریزش موهای شما را بررسی و ارزیابی کرده و با بررسی هدف شما از کاشت ابرو و ضمن آگاه‌سازی‌تان از کلیه روند کار، بهترین نتایج را برای‌تان خواهیم ساخت.

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)