جراحی غبغب وباکال فت

غبغب افتادگی زیر چانه است که می تواند در نتیجه افزایش سن، چاقی، ژنتیک و …. اتفاق بیفتد. برای رفع غبغب می توان از روش های مختلفی از جمله لیپولیزر، کرایولیپولیز، مزوتراپی و … استفاده کرد. همچنین در صورتی که افتادگی غبغب آزاردهنده باشد، می توان از روش جراحی برای رفع غبغب استفاده کرد.

نمونه کار‌ها

جراحی غبغب وباکال فت

افتادگی غبغب یکی از مواردی است که با افزایش سن می تواند به شدت خود را نشان دهد. غبغب می تواند نتیجه ژنتیک، شلی پوست و یا افزایش وزن بوده و برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. مانند تمام چربی های اضافی، بهترین راه برای رفع غبغب، استفاده از رژیم غذایی و ورزش است. با این حال، چربی در ناحیه چانه و گردن بسیار سرسخت بوده و ممکن است با رژیم غذایی و ورزش از بین نرود. به طوری که بارها در کلینیک با افرادی مواجه شده ایم که رژیم های سختی را رعایت کرده و وزن زیادی را از دست داده اند. اما همچنان افتادگی غبغب  آن ها را آزار می دهد. خوشبختانه امروزه با استفاده از روش های غیرجراحی مختلف می توان برای همیشه با چربی های اضافی ناحیه گردن خداحافظی کرد. در ادامه این مقاله از کلینیک سحر به بررسی تعدادی از روش های رفع غبغب می پردازیم:

مزوتراپی رفع غبغب

مزوتراپی در جهت رفع غبغب با تزریق کیبلا انجام می گیرد. کیبلا شکل مصنوعی از اسید دئوکسی کولیک است که به طور طبیعی برای شکست سلول های چربی در بدن تولید می شود. هنگامی که کیبلا به ناحیه غبغب  تزریق شود، تماس های چربی را از بین برده و از ذخیره چربی در ناحیه چانه توسط بدن جلوگیری می کند. شایع ترین عوارض جانبی تزریق کیبلا تورم، قرمزی، درد و سفتی در محل تزریق است. بیماران ممکن است تا چند روز پس از تزریق نیز همچنان قرمزی و تورم را مشاهده کنند. بسیاری از بیماران برای رفع غبغب خود به دو تا سه جلسه درمانی نیاز دارند، اما برخی از بیماران تنها پس از یک جلسه نتایج شگفت انگیز و طبیعی کیبلا را مشاهده می کنند.

در واقع کیبلا با حل کردن غشای سلول های چربی و دفع طبیعی آن از بدن سبب از بین رفتن غبغب گردیده و با بازیابی سلول های فیبروبلاست موجب تحریک تولید کلاژن می شود.

کرایولیپولیز رفع غبغب

در این تکنیک با استفاده از دستگاه سلول های چربی مورد هدف قرار گرفته، منجمد شده و از بین می روند. از کرایولبپولیز علاوه بر رفع غبغب می توان در جهت از بین بردن چربی ناحیه سایر نقاط مانند بازو، ران هاو شکم استفاده کرد. هر جلسه درمانی کرایولیپولیز برای رفع غبغب در حدود ۴۵ دقیقه زمان برده و بیمار در حین جلسه درمان احساس سرمای شدید، کشیدگی پوست و در برخی موارد کمی درد را تجربه خواهد کرد. پس از جلسه درمان نیز بیمار کمی تورم، قرمزی و کبودی خفیف را در ناحیه درمان احساس می کند. به منظور مشاهده بهینه نتایج توصیه می شود تا عمل کرایولیپولیز طی چند جلسه تکرار گردد.

لیپولیزر رفع غبغب

لیپولیزر یک روش کم تهاجمی است که طی آن با اعمال گرما به ناحیه غبغب، چربی ها ذوب شده و سپس تخلیه می شوند. این تکنیک موثر می تواند فقط طی یک جلسه سرپایی چربی های ناحیه گردن و چانه را از بین ببرد. لیپولیزر با اعمال بی حسی موضعی آغاز می شود تا بیمار در حین جلسه درمان کمترین درد را احساس کند. سپس برشی کوچک در محل ورود فیبر نوری ایجاد شده و با ورود فیبر نوری چربی ها ذوب می گردند. در انتها چربی های ذوب شده توسط یک کانولای ظریف تخلیه می شوند.

از شایعترین عوارض لیپولیزر میتوان به عفونت، هماتوم، کبودی و احتمال برجای گذاشتن جای زخم اشاره کرد. خونریزی و سوختگی نیز از عوارض نادر لیپولیزر بوده که به ندرت اتفاق می افتند.

کربوکسی تراپی رفع غبغب

همان طور که میدانید در روش کربوکسی تراپی، گاز کربن دی اکسید به زیر پوست تزریق شده و سبب افزایش گردش خون می شود. زمانی که مویرگ ها پهن تر شوند، جریان خون قوی تر و بیشتر رخ داده و سبب بهبود اکسیژن رسانی می شود. جریان اکسیژن قوی می تواند مایع جمع شده بین سلول ها را از بین برده و بدین شکل سلول های چربی کمتری در ناحیه باقی مانده و بافت زیرپوستی محکم تر می شود. در واقع کربوکسی تراپی یک تکنیک غیر جراحی است که طی آن سوزن بسیار ریزی وارد بافت زیر پوست شده و کربن دی اکسید را در بافت های مجاور پخش می کند. برای مشاهده بهینه نتایج رفع غبغب با کربوکسی تراپی توصیه می شود تا جلسات درمانی  طی فواصل منظم چند مرتبه تکرار گردد. تعداد جلسات درمانی به اندازه و بزرگی غبغب و تشخیص پزشک بستگی دارد. اما به طور معمول می توانید پس از ۶ تا ۸ جلسه درمانی نتایج چشم گیر و رضایت مندانه ای را مشاهده کنید.

کربوکسی تراپی یک تکنیک بدون درد است و تنها در هنگام ورود گاز به زیر پوست کمی فشار احساس می کنند. اگر آستانه تحمل درد پایینی دارید، در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت لزوم از بی حسی موضعی برای کاهش احساس درد استفاده شود. همچنین پس از جلسه درمانی کربوکسی تراپی ممکن است کمی قرمزی، کبودی و تورم را در ناحیه غبغب احساس کنید که امری طبیعی بوده و پس از یک تا دو روز از بین می رود.

رفع غبغب با نخ لیفت

لیفت با نخ فقط برای بالا کشیدن پوست کاربرد ندارد. بلکه می تواند روشی محبوب و فوری برای رفع غبغب باشد. متخصصان این روش را با قرارگیری نخ‌های جراحی قابل جذب بسیار ظریف در ناحیه چانه انجام می دهند.

مراحل رفع غبغب به روش لیفت با نخ:

1. اعمال بی حسی موضعی در ناحیه درمان
  2. علامت گذاری نقاط ورود نخ
  3. ورود نخ لیفت به کمک سوزن و خروج سوزن
  4. عبور نخ ها از غبغب و بریدن انتهای نخ

خطرات و عوارض احتمالی لیفت با نخ جزئی و معمولاً موقتی بوده و به ندرت اتفاق می افتند. اما با این حال به علت آسیب کمی که توسط سوزن بر روی پوست ایجاد می شود، بهتر است عمل در محیطی کاملا بهداشتی و استریل انجام گیرد تا از بروز عفونت جلوگیری شود.

رفع غبغب با جراحی چگونه انجام می گیرد؟

روش های درمانی فوق، تکنیک هایی موثر برای رفع غبغب بدون جراحی می باشند. اما، زمانی که پوست اضافی در ناحیه گردن، آزاردهنده باشد، به احتمال زیاد نتایج ایده آل خود را بدون جراحی تجربه نخواهید کرد. برای بیمارانی که علاقمند به برداشتن چربی ناحیه غبغب و پوست اضافی گردن هستند، لیفت پایین صورت و گردن می تواند یک گزینه مفید باشد. این جراحی با بیهوشی عمومی آغاز شده و طی آن پوست و چربی های اضافی برداشته شده و افتادگی غبغب رفع می شود.

تمامی جراحی ها ممکن است با خطرات و عوارض خاصی همراه باشند. جراحی غبغب نیز از این قاعده مستثنا نیست. این عوارض عبارتند از:

• خطرات بیهوشی
  • خون ریزی
  • لخته شدن خون
  • درد یا جای زخم
  • مشکلات در بهبود زخم

ما در کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو سحر با تکیه بر تجربه بالا و کادری از متخصصان مجرب و با بهره گیری از ابزارها و تجهیزات به روز در تلاشیم تا اهداف شما از اقدامات زیبایی و درمانی خود را به حقیقت تبدیل کنیم. جهت رزور وقت مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان کلینیک سحر، فرم زیر را تکمیل کنید، تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.