تزریق اس وی اف ژل (SVF GEL) متدی جدید به سوی زیبایی و جوانسازی

اشتراک گذاری

تزریق اس وی اف ژل

تزریق چربی به عنوان روشی نوین برای افزایش حجم و فرم‌دهی صورت و اندام در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش با وجود تزریق مواد استخراج شده از بدن خود فرد، ریسک شکست و ایجاد آلرژی و مشکلاتی که ممکن است در سایر روش‌های افزایش حجم‌دهی، وجود داشته باشد، بسیار پایین آمده است.

در این روش چربی برداشت شده از یک قسمت بدن خود شخص به منظور افزایش حجم به ناحیه دیگری از بدن او تزریق می‌شود و به دنبال آن، جوانسازی با افزایش تولید کلاژن، انجام خواهد شد.

 

محققین در این روش جهت کاهش عوارض، افزایش کارآیی و ماندگاری و عدم نیاز به تجدید تزریق چربی، با استفاده از فن‌آوری جدید به ماده‌ای دست پیدا کرده‌اند که از چربی برداشت شده از بدن تولید شده و دربرگیرنده همه نتایج مثبت چربی قابل تزریق و رفع بسیاری از معایب آن بوده است.

مهم‌ترین اثر این ماده افزایش کلاژن‌سازی در پوست جهت جوانسازی محل تزریق می‌باشد. این ماده (اس وی اف ژل) نام دارد که مخفف Stromal Vascular Fraction است دارای مقادیر بسیاری از سلول‌های بنیادی بوده که از تورم شدید جلوگیری کرده و هم می‌توانند علاوه بر جوانسازی و شفاف کردن پوست، به ترمیم اسکارهای ناشی از آسیب‌دیدگی آن نیز منجر شود.

اگر می‌خواهید از متدهای جدید برای افزایش جوانسازی پوست خود استفاده کنید، باید در این زمینه تحقیقات کافی به عمل آورید. یکی از روشهای نوین جهت جوانسازی پوست تزریق چربی اس وی اف ژل می‌باشد که ما در این مقاله به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم. برای دستیابی به اطلاعات مفید در این زمینه ما را تا انتهای مقاله دنبال کنید.

 

 

اس وی اف ژل (SVF GEL) چیست؟

تزریق اس وی اف ژل (SVF GEL) یکی از روش‌های نوین برای جوانسازی پوست است. تزریق چربی در ابتدا به صورت سنتی انجام می‌گرفته، یعنی همان چربی که از بدن استخراج می‌شد به همان ترتیب هم تزریق می‌گردید.

به تدریج با پیشرفت علم پزشکی، چربی را به صورت یکنواخت‌تر و با ذرات ریزتری به نام نانوفت آماده کردند، که پس از تزریق چربی به صورت سنتی تزریق چربی به صورت نانوفت بوجود آمد. در این روش، چربی فیلتراسیون شده و چربی با ذرات ریزتری برای فرم‌دهی بهتر استفاده می‌شد. بعد از آن اس وی اف ژل آمد که روش مدرن‌تر و نوتری نسبت به روشهای گذشته می‌باشد.

اس وی اف ژل نسبت به روش تزریق چربی، دوره نقاهت کوتاه‌تری داشته و میزان تورم و کبودی آن نیز کمتر است و به همین دلیل در حال جایگزین شدن با روش‌های دیگر تزریق است. همچنین با توجه به اینکه در این روش از سلول‌‌های بنیادی غلیظ شده استفاده می‌‌گردد که محرک رشد بوده و سبب تولید کلاژن و بافت جدید در پوست می‌شوندSVF Gel  نسبت به تزریق چربی که در آن از دانه‌های درشت چربی استفاده می‌شود، دوام بالاتری هم دارد.

 

فرآیند تهیه اس وی اف ژل (SVF GEL)

برای تهیه اس وی اف ژل  (SVF-gel)، ابتدا محل برداشت چربی بی‌حس شده و سپس با به کارگیری کانولاهای بسیار ظریف، از طریق شکاف بسیار کوچکی (کمتر از ۱ سانتیمتر)، چربی از بافت مورد نظر برداشته شده و سانتریفوژ می‌شود. سپس قسمت مایع دور ریخته شده و لایه چربی، برای مراحل بعد جدا می‌شود.

چربی کلمن بدست آمده با جابجایی بین دو سرنگ ۱۰ میلی‌لیتر متصل شده توسط کانکتور مخصوص و سپس گذراندن از فیلترهای مخصوص، به صورت مکانیکی امولسیون می‌شود. پس از پردازش، چربی به امولسیون تبدیل شده و دوباره با استفاده از سانتریفیوژ آماده‌سازی می‌شود. پس از انجام این مراحل، ماده باقیمانده زیر لایه چربی، اس وی اف ژل (SVF-gel) خواهد بود که حالت ژله‌ای داشته و حاوی مقادیر فراوانی از سلول‌های بنیادی است.

 

 

نتایج تزریق اس وی اف ژل چیست؟

وجود تعداد زیادی سلول‌های بنیادی در اس وی اف ژل و همچنین قابل تزریق بودن این محصول از طریق سوزن‌های ظریف این امکان را به پزشک می‌دهد که بتواند این سلول‌ها را مستقیم در لایه سطحی درم تزریق کرده و علاوه بر فرم‌دهی و حجم‌دهی باعث کلاژن‌سازی و شفاف کردن پوست شود. سلول‌های بنیادی روی تیرگی و لک صورت نیز تاثیر بسزایی دارند. میزان جوان‌سازی و لیفت پوست به دنبال تزریق اس وی اف بیشتر از تزریق چربی سنتی و یا نانوفت است.

تاکنون اسکارهای سوختگی روش درمانی موثری نداشته است، با این روش جدید اس وی اف ژل می‌تواند تاثیرات مفیدی روی سفتی، ناصافی و اختلاف رنگ پوست داشته باشد.

 

 

تفاوت تزریق چربی به روش سنتی و اس وی اف ژل

اس وی اف ژل، همان چربی بعد از استخراج است که به آن فیلتراسیون مکانیکی اضافه می‌شود. این متد در اصلاح زاویه فک، پر کردن شقیقه، گونه‌سازی و استاندارد کردن چانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد اصلی اس وی اف ژل برای جوانسازی صورت بوده، ولی در نواحی دیگر بدن هم انجام می‌شود یعنی برای هر اندامی که بخواهید آن را فرم بدهید یا جوان‌سازی کنید، کاربرد دارد، مثلا برای پشت دست‌ها. جالب است بدانید که امروزه تزریق چربی برای پشت دستها نیز طرفدارای بسیاری پیدا کرده است، چون حالت ظاهری دست‌تان را تغییر داده و آن‌ها را جوان‌تر می‌کند.

 

تاثیر اس وی اف ژل بر درمان جای زخم
اس وی اف ژل، تاثیر مثبتی در درمان جای زخم‌ دارد. این روش با ایجاد رگ‌های خونی اطراف ناحیه زخم، بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم کرده و بیشتر از هر روش دیگری در درمان آن‌ها اثربخش است.

محققان با تهیه این ماده و استفاه از آن بر روی اشخاصی که اسکارهای زخم و سوختگی غیرقابل درمان داشتند، متوجه شدند نتایج خوبی با تزریق اس وی اف ژل (SVF-gel) برای این بیماران به دنبال داشته است. اس وی اف ژل با ایجاد رگ‌های خونی اطراف اسکار، به ترمیم هرچه سریعتر بافت‌ها پرداخته و بیش از هر روش دیگری در درمان این ضایعات تاثیرگذار  بوده است.

 

 

خاصیت اس وی اف ژل (SVF GEL) چیست؟

اس وی اف ژل دارای سلولهای بنیادی بوده که سبب جوانسازی پوست می‌شود. به علت اینکه دو مرحله فیلتراسیون و سانتریفیوژ را می‌گذراند، ذرات بسیار یکدست‌تر و یکنواخت‌تری را دارا می‌باشد. در نتیجه ظاهر و فرم‌دهی بهتری داشته و موجب جوانسازی پوست هم می‌شود.

با توجه به اینکه سلول‌های بنیادی و زایا در خود داشته، سبب دوام بیشتری در پوست هم می‌شود.

 

آیا  روش اس وی اف ژل خطراتی دارد؟
انتقال چربی به روش اس وی اف ژل، یکی از ایمن‌ترین روش‌های پیوند و تزریق چربی بوده و تاکنون هیچ خطری مانند عفونت، خونریزی یا سایر عوارض جانبی شایع از آن گزارش نگردیده است.

 

 

مزایای اس وی اف ژل (SVF GEL)

در این متد بدون نیاز به تکرار تزریق، نتایج مطلوبی بدست می‌آید. همچنین عوارضی مانند تورم، التهاب، کبودی و درد کمتر خواهید داشت. اس وی اف ژل (SVF gel) ماده‌ای است که با تراکم بیشتری از سلول‌های بنیادی، آثار بهینه‌تری در جوانسازی و بهبود عوارض ناشی از زخم و جراحت پوست دارد. در زیر به مهمترین اثرات این نوع تزریق اشاره کرده‌ایم:

  • ماندگاری طولانی
  • تورم، التهاب و کبودی کمتر
  • خاصیت ترمیم‌کنندگی سریع‌تر
  • دوره نقاهت کوتاه‌‌تر نسبت به تزریق نانوفت و چربی معمولی
  • عدم نیاز به جلسه دوم برخلاف روش تزریق چربی معمولی
  • تاثیر جوان‌سازی بیشتر نسبت به تزریق نانوفت یا چربی معمولی
  • تعداد زیادتر سلول‌‌های بنیادی در مقایسه با چربی معمولی و نانوفت
  • ایجاد ظاهری شاداب، باطراوت و طبیعی در صورت فرد
  • ایمنی بالا، حداقل تهاجم و رویت سریع نتایج تزریق آن
  • بهبود سریع، طبیعی و ظاهری فرد
  • جذب سریعتر چربی تزریق شده به همراه نتیجه تزریق

 

 

معایب اس وی اف ژل

با توجه به توضیحاتی که در زمینه آماده‌سازی اس وی اف ژل(S.V.F gel)  داده شد، متوجه شده‌اید که تهیه این ماده، وقت‌گیر و زمان بر است. همچنین نیاز به استخراج حجم بالاتری از چربی نسبت به تزریق چربی معمولی یا نانوفت می‌باشد. و از سوی دیگر نیاز به گذشت حداقل ۳ تا ۶ ماه جهت رسیدن به نتیجه نهایی دارد.

 

عوارض بعد از تزریق اس وی اف ژل (SVF GEL)

تزریق ژل اس وی اف یک درمان کم عارضه و کم تهاجمی بوده و تنها بعد از تزریق ممکن است، احساس قرمزی، کبودی، تورم، خارش و حساسیت در محل تزریق ژل را تجربه کنید. البته این عوارض هم موقتی بوده و بعد از مدت کوتاهی بر طرف خواهند شد. در ادامه اگر متقاضی پس از تزریق ژل هر یک از عوارض زیر را تجربه کرد باید به پزشک خود اطلاع دهد، در زیر به این دسته از عوارض اشاره می‌کنیم:

  1. قرمزی شدید در ناحیه تزریق ژل
  2. مشاهده لکه‌های تیره و روشن در ناحیه تزریق
  3. احساس درد که با گذشت زمان افزایش می یابد.
  4. حساسیت شدید در محل تزریق ژل

 

 

مراقبت‌های قبل از تزریق اس وی اف ژل

  • اگر سابقه تبخال زدن دارید در جلسه مشاوره پزشک خود را مطلع کرده تا برای پیشگیری از بروز تبخال برای شما دارو تجویز کند.
  • قبل از استفاده از این روش جوان‌سازی در مورد آن به اندازه کافی تحقیق کنید.
  • در مورد روش انجام کار با پزشک خود مشورت نمایید.
  • برای بهبودی سریع‌تر از یک هفته قبل از تزریق از مصرف سیگار و مشروبات الکلی خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون اجتناب کنید.
  • شب قبل از عمل شامی سبک میل کرده و مصرف مایعات به ویژه آب را افزایش دهید.
  • قبل از مراجعه به کلینیک دوش گرفته و نکات بهداشتی را رعایت کنید.
  • از مصرف آسپرین،  پروفن و ویتامینها خودداری کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید و یا دارویی مصرف می‌کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

 

 

 

مراقبت‌های پس از تزریق اس وی اف ژل

  • ناحیه‌ای را که چربی از آن تخلیه شده، تمیز نگه دارید.
  • به هیچ وجه ناحیه تزریق را فشار یا ماساژ ندهید.
  • از انجام ورزش و فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید.
  • طبق دستور پزشک محل زخم‌ها را ضدعفونی کرده و پانسمان کنید.
  • به مدت بیست و چهار ساعت از رفتن به حمام خودداری کنید.
  • داروها به ویژه آنتی‌بیوتیک‌هایی را که پزشک تجویز کرده را سر وقت مصرف کرده و از مصرف داروهای بدون تجویز بپرهیزدید.
  • در صورت لزوم برای کاهش درد و التهاب از مسکن و کمپرس سرد استفاده کنید.
  • به مقدار کافی آب بنوشید.
  • از پزشکتان راهنمایی‌های ضروری درباره مراقبت پس از عمل را دریافت کرده و به آن‌ها پایبند باشید.

 

کاربردهای اس وی اف ژل (SVF GEL)

  • جوان‌سازی و حجم‌‌دهی به صورت و پشت دست‌ها
  • جوان‌سازی و وایتنینگ ناحیه تناسلی
  • کاهش اسکار، آکنه، بخیه و سالک
  • رفع لکه‌های قهوه‌ای، جای جوش، چین و چروکهای پوست صورت
  • تاثیر مثبت بر روی کاهش ریزش مو و طاسی
  • بهبود ضایعات تناسلی
  • بهبود عوارض پوستی ناشی از رادیوتراپی
  • کمک به تسریع و ترمیم زخم‌های مزمن
  • بهبود وضعیت ظاهری دهان در بیماری اسکلرودرمی

 

 

هزینه تزریق اس وی اف ژل (SVF )

هزینه تزریق اس وی اف ژل به میزان چربی استخراج شده، بستگی دارد مقدار چربی که در این روش تخلیه می‌شود، بیشتر از روش‌های دیگر که برای تزریق چربی می‌باشد، همچنین برای آماده‌سازی ژل اس وی اف زمان بیشتری لازم است. به همین علت هزینه تزریق سلولهای بنیادی بیشتر از تزریق چربی است، که هزینه‌ها بر حسب میزان چربی تخلیه شده، دستمزد پزشک و تعرفه کلینیک محاسبه خواهد شد .

تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق چربی یا اس وی اف ژل (SVF GEL)

جوانسازی با اس وی اف ژل یک متد نوین در عرصه پزشکی است که در یک جلسه و با میزان تعیین شده توسط پزشک با توجه به نیاز متقاضی تزریق می شود، ماندگاری این روش هم نسبت به روش‌های دیگر بسیار بیشتر و کارایی آن نیز بالاتر است.

 

ماندگاری تزریق چربی یا اس وی اف ژل (SVF GEL)

ساختار پوست افراد مختلف با همدیگر فرق دارد، به همین علت، نمی‌توان به یقین نتایج حاصل از عملهای زیبایی را پیش‌بینی کرد. با این حال متوسط ماندگاری اس وی اف ژل سه سال است. که اگر شما بطور دقیق و مناسب از پوست خود محافظت کنید دوام آن بیشتر نیز می‌گردد.

 

 

 

کاندیداهای مناسب جهت تزریق چربی یا اس وی اف ژل (SVF GEL)

محدودیت خاصی برای تزریق چربی یا اس وی اف ژل وجود ندارد. کاندیدای مناسب جهت انجام این تزریق اشخاصی هستند که برای جوانسازی و رفع چین و چروک و ماندگاری طولانی به دنبال تکنیهای نوین پزشکی هستند و حداقل دارای ۱۸ سال سن می‌باشند.

در حقیقت تزریق چربی مناسب افراد جوان و سن پایین هم می‌باشد که دچار نقص و یا کمبود حجم در نواحی مختلفی از صورت خود شده‌اند مانند چین و چروک‌های عمیق و افتادگی در چانه و همچنین از این تکنیک می‌توان برای زیباجویانی استفاده کرد که چربی نقاط مختلف بدن آنها به علت ضربه، سوختگی و یا بیماری‌هایی مانند اسکلرودنا، ایدیوپاتیک و آتروفی از بین رفته است.

 

دوره نقاهت و ریکاوری:

روش اس وی اف ژل بر عکس تزریق چربی که دوره نقاهت پنج روزه دارد و دو هفته طول می‌کشد تا نتایج کاملاً مشخص شود، دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و دلیل آن این است که سلول‌های چربی تغلیظ شده و به سلول‌های بنیادی تبدیل می‌شود. به همین دلیل باعث می‌شود از تورم پوست جلوگیری شود.

 

 

تزریق اس وی اف ژل برای چه اشخاصی توصیه نمی‌شود؟

_ اشخاصی که بسیار سیگار می‌کشند.

_ اشخاصی که بسیار لاغر هستند.

_ مبتلایان به بی‌اشتهایی

 

تعداد جلسات تزریق چربی با اس وی اف ژل:

با تزریق چربی با تکنیک نوین اس وی اف ژل تنها در یک جلسه به نتیجه طبیعی و ماندگار دست پیدا خواهید کرد. علاوه بر اینکه تورم و جذب زیاد چربی کمتر مشاهده می‌شود، جوان‌سازی بسیار بیشتر و بهتری حاصل خواهد شد. صبر و تامل در رسیدن به نتیجه مطلوب، به دلیل زمانی است که سلول‌های بنیادی جهت بازسازی نیاز دارند. در ضمن ماندگاری این روش نسبت به روش‌های دیگر بیشتر بوده و اثربخشی آن نیز بالاتر می‌باشد.

 

استفاده از تزریق چربی اس وی اف ژل (SVF GEL) در نقاط مختلف بدن

تزریق چربی به گونه

با تزریق چربی به گونه‌ها می‌توانید به بهبود زیبایی صورت خود کمک کرده و از زیبایی خود لذت ببرید.

 

تزریق چربی به خط اخم در صورت

تزریق چربی به پوست صورت می‌تواند آثار پیری و چین و چروک آن را که به علت افزایش سن می‌باشد را برطرف کند. برای محو کردن خطوط اخم صورت ممکن است که بوتاکس و چربی همزمان تزریق شود.

 

تزریق چربی به پشت دست‌ها

پزشک برای تزریق چربی به پشت دست، برش کوچکی به آرامی در آن ایجاد کرده و سپس سلولهای چربی تولید شده را تزریق می‌نماید. در مرحله بعد چربی تزریق شده به آهستگی توسط پزشک ماساژ داده شده تا یک سطح صاف و یکدست بوجود آید و در آخر نیز جاهای خالی استخوانها و رگ‌های برجسته پشت دست با چربی‌ها پر می‌شود.

 

 تزریق‌ اس وی اف ژل به واژن

عوامل مختلفی مثل افزایش سن،  کاهش وزن،  طی کردن دوران بارداری، ژنتیک، تغییرات هورمونی، و … موجب تغییراتی در ناحیه واژن و اندام تناسلی می‌شود. در چند سال اخیر خانمها برای جوانسازی و رفع مشکلات این اندام به تزریق چربی یا ژل روی آورده‌اند.

امروزه می‌توان با تزریق اس وی اف ژل، تزریق سلول‌های بنیادی این مشکلات را محو کرد، چون تزریق چربی با عوارضی مانند کبودی و تورم شدید و مرگ سلول‌های چربی همراه بود ولی سلول‌های بنیادی می‌توانند تاثیرات بی‌نظیری در این ناحیه بوجود آورند.

 

 

 

مراحل تزریق اس وی اف ژل به واژن

پزشک بعد از اینکه از سلامتی شما با انجام معاینات و آزمایشات مطمئن گردید، مراحل زیر را به ترتیب انجام می‌دهد:

  1. برای استخراج چربی از دستگاه کمک گرفته و این چربیها را در دستگاه سانتریفیوژ خالص‌سازی می‌کند.
  2. با قرار دادن چربی‌های جداسازی شده مجدداً در دستگاه سانتریفیوژ  گذاشته و  ژل اس وی اف ژل را از آن تهیه می‌کند.
  3. قرار گرفتن فرد به حالت پاپ اسمیر
  4. ضدعفونی کردن ناحیه واژن
  5. تزریق ژل آماده شده به نقاط مختلف واژن

 

به دلیل حساسیت تزریق اس وی اف ژل به واژن به کاربردها و مزایای آن نیز می‌پردازیم:

کاربردهای تزریق اس وی اف ژل به واژن

  • جوانسازی و زیبایی واژن
  • درمان آتروفی و خشکی واژن
  • تنگ کردن واژن
  • ایجاد تقارن در دو طرف واژن
  • افزایش لذت رابطه جنسی
  • جوانسازی واژن
  • رفع تیرگی و چین و چروک‌های واژن

 

مزایای تزریق اس وی اف ژل به واژن

  • ماندگاری طولانی مدت
  • متدی ایمن و کم‌خطر
  • نتایج رضایت بخش
  • عدم نیاز به بستری شدن
  • دوره نقاهت کوتاه مدت
  • عوارض خفیف

 

 

اثرات و نتایج تزریق اس وی اف ژل (SVF GEL)

تزریق اس وی اف ژل به واژن در جهت جوانسازی و زیبایی اندام تناسلی انجام می‌گردد و نتایج مطلوب و طولانی مدت به همراه خود دارد.

این پروسه موجب زیبایی اندام تناسلی زنان شده و به بهتر شدن برقراری رابطه جنسی می‌انجامد.

 

تعداد جلسات تزریق اس وی اف ژل به واژن چقدر است؟

این تزریق هم مثل تزریق به سایر اندامهای بدن در یک جلسه انجام می‌شود و مدت زمان آن به میزان تخلیه چربی و آماده‌سازی ژل بستگی دارد.

 

 

 

سخن پایانی

اس وی اف ژل یکی از روش‌های ایمن جهت جوانسازی پوست است که با توجه به تحریک تولید هر روزه کلاژن به جوان‌تر و زیباتر شدن پوست شما کمک می‌کند.

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات لازم درباره نحوه تزریق چربی اس وی اف ژل، مزایا، معایب، ماندگاری آن و کاندیداهای مناسب این عمل زیبایی را در اختیارتان قرار داده تا اگر در آستانه انتخاب یک روش زیبایی در میان روشهای متعدد هستید با اطلاعات دقیق و چشمانی باز یک روش را گزینش کنید.

به یاد داشته باشید که انتخاب پزشک متبحر و کلینیک متخصص هم نقش پررنگی در کیفیت تزریق و رسیدن به نتیجه دلخواه خواهد داشت.

توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به این عمل سوالات و دغدغه‌هایتان را از طریق شماره تماس ۰۹۳۸۵۳۰۹۳۸۷ و یا از طریق واتساپ بطور آنلاین با ما در میان گذاشته و از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)