چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم تا پوستمان جوانتر بماند؟

اشتراک گذاری

کلینیک جوانسازی پوست در تهران

هرچند که پیری اتفاقی طبیعی است و چه بخواهیم، چه نخواهیم برای همه ما پیش خواهد آمد؛ اما با این حال حفظ و احیای جوانی برای بسیاری از افراد دغدغه مهمی است.

شاید بارها پیش آمده باشد دو فرد هم سن و سال را در کنار یکدیگر دیده باشید که یکی از آنها از لحاظ ظاهری، جوان‌تر و یا پیرتر از دیگری به نظر بیایند. پس سن تنها عاملی نیست که سبب پیری پوست می‌شود؛ بلکه عوامل دیگری از جمله تغذیه، وراثت، آلودگی محیط و … بر ایجاد پیری پوست تاثیر گذارند.

حال ممکن است سوالات مختلفی به ذهنتان برسد:

چگونه می‌توان پیری پوست را به تعویق انداخت؟

بهترین کلینیک جوانسازی پوست در تهران کجاست؟

با استفاده از چه اقداماتی می‌توان جوانی و شادابی را به پوست بازگرداند؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها تا انتهای این مطلب از کلینیک زیبایی سحر با ما همراه باشید.

پیشرفت علم پزشکی سبب ابداع روش‌های بسیاری در جهت جوانسازی پوست شده است. از بوتاکس گرفته تا روش های جدیدتری مثل هایفوتراپی.

اما همانطور که می‌دانید بارها شنیده‌ایم که “پیشگیری بهتر از درمان است” پس به منظور رسیدن به این هدف، پیش از بررسی هر یک از روش‌های درمانی ذکر شده، اقداماتی را بررسی می‌کنیم که هر یک از شما با رعایت آنها در منزل می‌توانید روند پیری پوست خود را کندتر کنید.

 

مراقبت‌های پوستی چگونه می توانند سبب کند شدن سیر پیری پوست شوند؟

فرقی نمی‌کند که علائم پیری در چهره شما ظاهر شده باشند یا خیر، شما در هر سنی که باشید به مراقبت‌های پوستی احتیاج دارید. حتی اگر بهترین اقدامات درمانی را در بهترین کلینیک جوانسازی پوست هم انجام دهید ولی موارد زیر را رعایت نکنید، به زودی اثرات درمانی به دست آورده را از دست خواهید داد. در ادامه توصیه‌هایی را برای مراقبت از پوست برای شما به همراه خواهیم داشت:

  1. پوست خود را با ملایمت بشویید: دقت کنید که شستشوی پوست با لیف های زبر سبب تحریک پوست و افزایش سرعت پیری می شود.
    همچنین استفاده از صابون‌های حمام، خشکی پوست و به مرور زمان ایجاد چین و چروک‌های سطحی پوست را به همراه خواهد داشت. در نتیجه بهترین حالت شستشوی صورت این است که با توجه به نوع پوستتان، یک شوینده مناسب انتخاب کرده و بدون ایجاد خشونت، پوست خود را به آرامی بشویید.

 

۲٫ ضدآفتاب زدن را فراموش نکنید: شما به طور دائم در معرض تابش نور خورشید هستید و اثرات مخرب اشعه فرابنفش همواره تهدیدکننده سلامت پوست شماست. در واقع کرم حاوی کلاژن و الاستین است که سبب حفاظت از پوست می شوند.

این عناصر کلیدی در مقابل اشعه فرابنفش خورشید بسیار آسیب‌پذیر بوده و در صورت تخریب شدن، چین و چروک‌ها و پیری پوست رابه دنبال دارند. به همین منظور جهت جلوگیری از این آسیب و حفظ جوانی و طراوت پوستتان به طور مرتب از ضدآفتابهای با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید. دقت کنید که ضدآفتاب بایستی تمامی نواحی پوست شما که زیر لباس نیست را بپوشاند.

 

۳٫ وزن خود را ثابت نگه دارید: زمانی که روند کاهشی و افزایشی وزن خود را بارها تکرار می‌کنید، بزرگترین ضربه را به پوست خود می‌زنید. در واقع زمانی که از رژیم‌های غذایی طاقت فرسا استفاده می‌کنید و وزن خود را با سرعت زیادی از دست می‌دهید، باعث می‌شوید که پوستتان به سرعت دچار افتادگی و شل‌شدگی شود. چه بسا اینکه در زمان استفاده از رژیم‌های غذایی طاقت‌فرسا، استرس فراوانی را متحمل شده و اثرات مخربی را به پوست خود وارد می‌کنید.

 

۴٫ سیگار و الکل را کنار بگذارید: زمانی که سیگار می‌کشید، عروق پوستی شما تنگ شده و با کاهش گردش خون زیر پوست و کاهش روند اکسیژن‌رسانی، روند پیری پوست سرعت می‌یابد. همچنین مصرف الکل نیز با ایجاد کم‌آبی و خشکی در پوست به مرور زمان سبب ایجاد چین و چروک‌هایی در پوست شده و پیری پوست را به دنبال دارد.

۵٫ استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده را فراموش نکنید: یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد پیری و آسیب در صورت، کم‌آبی پوست می‌باشد. در جهت جلوگیری از خشکی پوست توصیه می‌شود تا یک روتین مراقبتی مناسب برای پوست خود انتخاب کرده و پس از استفاده از شوینده، پوست صورت خود را به یک آبرسان مناسب آغشته کنید

۶٫ از سولاریوم دوری کنید: همان‌طور که می‌دانید، سولاریوم با اشعه فرابنفش کار می‌کند. پس سولاریوم را می‌توان به عنوان بزرگترین دشمن پوست شما دانست، چرا که به طور مستقیم پوست را در معرض اشعه فرابنفش قرار می‌دهد. این روند با از بین بردن کلاژن و الاستین موجود در پوست، آثار پیری را در چهره و پوست شما ظاهر کرده و تمامی تلاش‌هایتان در جهت جوانسازی پوست از بین می‌برد.

 

کلینیک جوانسازی پوست در تهران

جوانسازی پوست در کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو سحر

کلینیک زیبایی سحر زیر نظر دکتر سحر عماد مستوفی با به کارگیری تجهیزات روز دنیا، بیش از ده سال است که در لاین‌های مختلف به عزیزانی که به دنبال جوانسازی و طراوت و شادابی پوست خود هستند، خدمات ویژه ارائه می‌کند.

در ادامه سعی داریم تا شما را با خدماتی که در جهت جوانسازی و زیبایی در بهترین کلینیک‌های جوانسازی پوست در تهران انجام می‌شوند، آشنا کنیم. شما می‌توانید  تمامی این خدمات را متناسب با نیاز پوستتان، با بالاترین کیفیت و بازده در کلینیک زیبایی و جوانسازی سحر تجربه کنید.

هایفوتراپی

هایفوتراپی به عنوان یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست شناخته می‌شود. در این تکنیک با استفاده از انرژی متمرکز فراصوت، لایه‌های پوست مورد هدف قرار گرفته و به سرعت گرم می‌شوند. هنگامی که سلول‌های ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی می‌رسند، آسیب سلولی را تجربه می‌کنند.

در حالی که ایجاد این آسیب روشی غیرمعمول به نظر می‌رسد، اما سبب تحریک سلول‌ها برای ساخت کلاژن بیشتر می‌شود.  این افزایش کلاژن سبب ایجاد پوستی سفت‌تر و محکم‌تر و با چین و چروک‌های کمتر می‌شود.

از آنجایی که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا بر روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می شوند، هیچ آسیبی به بخش های مجاور پوست وارد نمی‌شود.

 

کلینیک جوانسازی پوست در تهران

 

این تکنیک ممکن است برای همه مناسب نبوده و برای افرادی با سن بالای ۳۰ و افتادگی خفیف تا متوسط پوست کاربرد داشته باشد. به طور کلی این تکنیک سبب لیفت صورت و گردن، رفع چین و چروک و از بین بردن افتادگی پوست می شود.

 کلینیک جوانسازی پوست در تهران

بوتاکس

بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم ساخته شده است. این سم را باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می کند. در واقع این همان سمی است که باعث ایجاد بیماری بوتولیسم می‌شود. اما زمانی که پزشکان به درستی و در دوزهای کم از این سم استفاده کنند، می‌تواند فواید و کاربردهای بسیاری در زمینه‌های زیبایی و درمانی داشته باشد.

به عنوان یک درمان زیبایی، تزریق بوتاکس می‌تواند چین و چروک‌های پوست را کاهش دهد. در واقع تزریق بوتاکس با جلوگیری از ترشح ماده‌ای به نام استیل کولین کمک می‌کند تا عضلات کمتر سفت و منقبض شوند. و به این شکل چین و چروک را در نواحی مختلف از بین می برد. همچنین این ماده توسط سازمان FDA به عنوان درمانی برای تعریق بیش از حد کف دست و زیر بغل، برخی از اختلالات مثانه و میگرن تایید شده است.

بوتاکس به منظور جوانسازی در نواحی زیر تزریق می شود:

  • چین و چروک بین ابروها که به آنها خطوط اخم نیز می‌گویند.
  • خطوط پیشانی
  • چین و چروک دور چشم که به خطوط پنجه کلاغی نیز شناخته می‌شوند.

 

 

تزریق مزوژل‌ها

مزوژل یکی از موثرترین روش‌های درمانی در جهت از بین بردن مشکلات پوستی است که به طور معمول هیالورونیک اسید، آمینواسیدها، ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز برای شادابی پوست را شامل می‌شود. هیالورونیک اسید سبب حفظ رطوبت و انعطاف پذیری پوست شده و به رشد و ترمیم کلاژن و الاستین کمک می‌کند. پروفایلو و جالوپرو دو تا از معروف‌ترین و بهترین مزوژل‌های موجود در بازار می‌باشند.

پروفایلو با ۶۴ میلی‌گرم هیالورونیک اسید، می‌تواند کمبود این ماده در پوست را در اثر افزایش سن، جبران کرده و سبب آبرسانی پوست شود. همچنین با تحریک ساخت کلاژن و الاستین، لیفتی طبیعی در پوست ایجاد می‌کند.

جالپرو نیز در مقایسه با پروفایلو، هیالورونیک اسید کمتری داشته اما حاوی آمینواسیدهایی است که بخش عظیمی از ساختار کلاژن را تشکیل میدهند. در نتیجه با کلاژن سازی، لیفت پوست و تحریک رشد سلول‌ها در پوست، درخشش را به چهره شما باز می‌گرداند.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی تکنیکی است  که در بهترین کلینیک‌های جوانسازی پوست و برای کاهش چین و چروک‌های ظریف و سطحی پوست، درمان سلولیت، رفع حلقه های تیره زیر چشم، و رفع ترک های پوستی انجام می شود.

طی این روش گاز کربن دی اکسید به آرامی زیر پوست تزریق شده و سبب افزایش گردش خون می‌شود. این افزایش گردش خون، افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت ها را به همراه داشته و سبب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رفع خطوط ظریف و چین و چروک شده و به ترمیم کلاژن و از بین بردن رسوبات چربی نیز کمک می‌کند.

کلینیک جوانسازی پوست در تهران

این تکنیک کم تهاجمی و بدون نیاز به جراحی بوده و در کلینیک زیبایی و جوانسازی سحر به صورت سرپایی زیر نظر بهترین متخصص‌های پوست انجام می‌شود.

به طورکلی می‌توان از این تکنیک در جهت جوانسازی و رفع چین و چروک سطحی پوست، رفع گودی و تیرگی زیر چشم، رفع ترک‌های پوستی ناشی از زایمان و چاقی و همچنین رفع سلولیت در ناحیه ران و باسن استفاده کرد.

 

کلینیک جوانسازی پوست در تهران

 

شما می‌توانید با تماس با شماره ۸۸۵۹۶۳۹۸-۰۲۱ و رزرو وقت مشاوره، از جلسات مشاوره رایگان با کارشناسان ما بهره ببرید.

کارشناسان و متخصصان ما در کلینیک زیبایی سحر ضمن بررسی و ارزیابی پوست شما و بررسی هدف دلخواهتان، بهترین راهکارهای جوانسازی و زیبایی را به شما ارائه می‌دهند.

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)