تزریق چربی به روش نانوفت؛ راهی برای بازگشت به دوران جوانی شما!

اشتراک گذاری

تزریق چربی به روش نانوفت

یکی از عوارض افزایش سن و صدمه به پوست عواملی همچون ژنتیک، سبک زندگی، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و عدم مراقب صحیح از پوست است که منجر به کاهش بافت زیر پوستی شده و به ایجاد خطوط ریز و درشت در پوست می‌انجامد.

در قرن حاضر با پیشرفت علم پزشکی و افزایش متقاضی برای عمل‌های زیبایی، روش‌های بسیاری برای جوان سازی صورت و اندام‌های بدن ابداع شده است. یکی از این روش‌ها فرم‌دهی و برطرف کردن چین و چروک‌های پوست، تزریق چربی است.

در این روش، مازاد سلولهای چربی از قسمتهای مختلف بدن استخراج شده و به وسیله تزریق، به بافتی که با کمبود چربی مواجه است منتقل می‌شود. اگر پس از برداشت چربی، پالایش آن به صورتی انجام گیرد که به جای سلول‌های چربی، سلول‌های بنیادی استخراج شده و در نواحی مورد نیاز تزریق شود، در اصطلاح  این روش را نانوفت می‌نامند.

در دنیای مدرن روش نانوفت، روشی کم‌خطر و بی‌نظیر برای دستیابی به چهره‌ای زیبا به شمار می‌آید. با انجام این روش شما چهره‌ای شاداب و جوان خود را مجددا به دست می‌آورید. درضمن افرادی که ممکن است در سنین جوانی به علت عدم تناسب در صورت، اندام و یا کوچک بودن برخی از اعضای بدن، خواهان انجام این عمل باشند، روش نانوفت برایشان موثر است.

ما در این مقاله قصد داریم تا هر آنچه را که در مورد تزریق چربی به روش نانوفت ضروریست شرح داده و شما را از مزایا، معایب و نیز روش انجام آن آگاه کنیم.

 

 

تزریق چربی چیست ؟

پیش از آنکه به سراغ تحقیق در مورد تزریق چربی به روش نانوفت برویم؛ بایستی بدانیم که منظور از تزریق چربی چیست؟ و این کار چگونه انجام می‌شود؟ در این روش جوان‌سازی پوست، مقدار مشخصی چربی از نواحی دیگر بدن مثل ران‌ها، شکم و پهلو استخراج می‌شود.

پس از برداشتن چربی‌ها، بایستی آن‌ها را برای تزریق به نواحی مختلف تعیین‌شده آماده کرد. در این مرحله با استفاده از سانتریفیوژ، ناخالصی موجود در چربی‌های برداشته شده مانند خون و مواد بی‌حسی از بین می‌روند.

در نتیجه سلول‌های چربی به واحدهایی تبدیل خواهند شد که برای تزریق و جوان‌سازی پوست مناسب هستند؛ این واحدها در سرنگ‌های ظریفی نگهداری می‌شوند که برای تزریق مناسب است. در نهایت این واحدها به نواحی مورد نظر در صورت، دست‌ها، پاها، سینه و باسن منتقل می‌شود.

در تزریق چربی برخلاف سایر روش‌ها از چربی  بدن خود فرد به عنوان فیلر استفاده شده و همین امر سبب می‌شود، بدن سریع‌تر و راحت‌تر چربی‌های نقاط جدید را بپذیرد و در نهایت زیبایی را درحین ماندگاری بالا به ما هدیه دهد.

به طور معمول از تزریق چربی برای محو کردن چین و چروک، حجم‌دهی به اندام‌های مختلف بدن، از بین بردن جای زخم و اسکار، برطرف کردن تیرگی و گودی زیر چشم، زاویه سازی فک و … استفاده شده تا با کاربرد آن ما به ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر دست‌بیایم.

در گذشته تزریق چربی با روش کلاسیک، بیشتر برای افزایش حجم بود، ولی امروزه نانوفت بیشتر برای جوانسازی استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم با روش نانوفت به عنوان یک روش تزریق چربی آشنا شویم.

 

 

نانوفت چیست ‍؟

نانوفت (Nanofat) یا نانوچربی، نوعی چربی فرآوری شده محسوب می‌شود که حجم عمده آن را سلول‌های بنیادی تشکیل داده است. آن دسته از سلولهای بنیادی که هنوز به شکل اختصای و متمایز در بدن نقشی پیدا نکرده‌اند.

این سلولها در بازسازی بافت آسیب دیده با اهمیت هستند. این سلول‌ها می‌توانند از طریق تقسیم سلولی پیاپی، سلول‌های بنیادی زیادتری را به وجود آورند. چون این سلولها به صورت تمایز نیافته هستند، می توان آنها را متمایز کرده و در بخشهای مختلف بدن به کارشان برد.

در ضمن غلظت بالای سلولهای بنیادی در مایع چربی، سبب می‌شود تا این سلولها با تکثیر خود نقصهای موجود را مرتفع کنند.

سلول‌ها و فاکتورهای رشد داخل بافت چربی، قادرند بافتهای آسیب دیده را ترمیم کرده و سلولهای پوست را به تولید کلاژن تحریک نموده و خاصیت کشسانی پوست و نشستن پروتئینهای ساختاری ضروری، برای پوست را تقویت کنند.

به علاوه این کار تاثیر مثبتی جهت برطرف کردن جای زخم و اسکار داشته به ویژه در صورتی که همراه با تزریق چربی داخل جلدی باشد، نتایج شگفت‌انگیزی بدنبال خواهد داشت. و به ترمیم و جوان‌سازی بافت آن محدوده می‌انجامد.

این روش تزریق عمدتا برای نواحی مانند دستها، صورت و سینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

مزایای تزریق چربی به روش نانوفت

مزایای تزریق چربی نانوفت سبب شده اکثر جراحان در سراسر دنیا این روش را برای انجام عمل برگزینند. اگر شما هم قصد انجام عمل تزریق چربی به روش نانوفت را دارید، این بخش را با دقت مطالعه فرمایید.

 

  1. عوارض جدی و نگران کننده‌ای برای این روش گزارش نگردیده است.
  2. در این روش چون از چربی بدن خود فرد استخراج می‌شود به علت سازگاری بالا هیچگونه آلرژی به دنبال نخواهد داشت.
  3. روشی طبیعی و فیزیولوژیک بوده و در نتیجه عارضه جدی به همراه نداشته و فرایند جوانسازی را به شکل طبیعی تحریک می‌کند.
  4. در صورت لزوم امکان تزریق دوباره در هفته‌های پس از تزریق اول وجود خواهد داشت.
  5. عدم نیاز به بستری شدن و انجام عمل به صورت سرپایی می‌باشد.
  6. نانو چربی روشی مقرون به صرفه و کم عارضه نسبت به سایر روشهای جراحی زیبایی و جوان‌سازی پوست است.
  7. نسبت به روش‌های قدیمی تزریق چربی، ماندگاری بالاتری دارد.
  8. روشی با کمترین درد برای از محو کردن چین و چروک‌های پوست صورت و دست‌ها
  9. در محل تزریق نانوفت یک جراحت کوچک ایجادمی‌شود که به سرعت ترمیم می‌یابد و پس از تزریق هم هیچگونه زخمی در ناحیه بدن باقی نمی‌ماند.
  10. شفافیت و روشن شدن پوست
  11. تحریک کلاژن‌سازی پوست
  12. تکثیر مجدد لایه‌های درونی پوست بدن

 

 

 

معایب تزریق چربی به روش نانوفت

این روش به طور کلی معایب چشمگیری نداشته و روشی استاندار به حساب می‌آید. ولی باید در نظر گرفت که این فرآیند باید توسط متخصص باتجربه انجام شود.

به هر حال ممکن است در روزهای ابتدایی با درد و تورم روبه رو شوید که به مراقبت‌های بعد از جراحی نیاز است.

همچنین، امکان بروز زخم در محل تزریق نیز وجود دارد که با مراقبت‌های صحیح التیام می‌یابد. در بدترین حالت و به ندرت ممکن است فرد با عفونت مواجه شده که باید آنتی بیوتیک مصرف کند.

 

عوارض تزریق چربی با روش نانوفت

تا حالا عوارض خاصی در مورد تزریق چربی نانوفت گزارش نشده است به ویژه اینکه در روش نانوفت از ابزارهای تیز و برنده استفاده نمی‌شود.

برخی از افراد به دلیل مراجعه به آرایشگاه‌ها و مراکز غیر معتبر زیبایی جهت استخراج و تزریق چربی نانوفت توسط یک فرد غیرمتخصص، دچار عوارض موقت و گاهی دائمی و جبران ناپذیری می‌شوند. ولی در صورتیکه این تزریق در کلینیک معتبر و توسط پزشکی حاذق انجام گیرد دارای حداقلی از عوارض به شرح ذیل خواهد بود:

  • قرمزی و التهاب
  • تورم
  • کبودی
  • احساس درد خفیف

تمامی عوارض بالا موقت و گذرا بوده و بعد از چند روز با استراحت، گذشت زمان و اقدام‌های بهداشتی و کنترلی رفع خواهند شد. درد مختصری هم که در محل برداشت چربی احساس می‌شود، معمولاً با مسکن کنترل می‌شود.

 

علاوه بر موارد اشاره شده یک سری عوارض نادر هم وجود داشته که معمولا به علت عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل یا عدم تبحر پزشک به وجود می‌آیند. این عوارض عبارت‌اند از:

  • لخته شدن خون در زیر پوست،
  • عفونی شدن محل برداشت چربی یا محل تزریق‌ها،
  • احساس عدم تقارن در نواحی تزریق،
  • گلوله شدن چربی در زیر پوست.
  • عفونت که بسیار نادر است مگر اینکه مراقبت‌های توصیه شده رعایت نشود. البته عفونت‌های خفیف با مصرف داروها و آنتی بیوتیکها تحت نظر پزشک برطرف خواهد شد.

 

 

 

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی با روش نانوفت

 

پیش از این که اقدام به تزریق چربی با روش نانوفت کنید، لازم است مراقبت‌های خاصی را در نظر داشته باشید. در زیر به مهمترین اقدامات که باید رعایت کنید اشاره می‌کنیم:

 

  • پیش از انجام عمل تزریق نانوفت بایستی از وضعیت سلامت عمومی بدن خود اطمینان پیدا کنید. به همین منظور پزشک‌تان آزمایشاتی را تجویز می‌کند.
  • در صورت مصرف وارفارین یا آسپرین از یک هفته قبل با نظر پزشک معالج از مصرف آنها خودداری نمایید.
  • در صورت داشتن هر گونه بیماری از قبیل قند خون، فشارخون و… پزشکتان را مطلع کنید.
  • اگر سابقه مصرف سیگار و قلیان و مواد نیکوتین‌دار دارید، حتما دو هفته قبل و بعد عمل از مصرف آن اجتناب ورزید.
  • قبل از تزریق دوش گرفته و بدون آرایش باشید.
  • در صورت داشتن سابقه تبخال مکرر، این موضوع را به اطلاع پزشک خود برسانید.
  • جهت آبرسانی به پوست، قبل از عمل به میزان کافی آب بنوشید.
  • در صورت مصرف داروهایی مثل آسپرین، ایبوپروفن، ژلوفن، دیکلوفناک، ویتامین های C و E، چند روز قبل از عمل از مصرف آنها خودداری کنید. این داروها غلظت خون را کاهش داده و ممکن است در روند جراحی مشکل ایجاد کنند.
  • در صورت داشتن سابقه بیماری‌هایی مثل قندخون، فشارخون، مشکلات انعقادخون، مشکلات قلبی و عروقی و در کل هر گونه بیماری، پزشک خود را در جریان امر قرار دهید.

 

 

 

مراقبتهای بعد از تزریق چربی به روش نانوفت

تزریق نانوفت نیز مثل سایر درمان‌های پوستی شامل مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق می‌گردد که در صورت رعایت کردن آنها بهترین نتیجه بدست خواهد آمد. مراقبتهای بعد از عمل به شرح زیر است:

  • بعد از انجام عمل تزریق نانوفت، تا یک ساعت بر روی ناحیه تحت عمل برای کاهش تورم، یخ بگذارید.
  • تا یک روز بعد از تزریق نباید محل آن را لمس کنید.
  • سعی کنید تا ۴۸ ساعت آب با پوست‌تان تماس نداشته باشد.
  • زخم‌های محل تزریق نباید دستکاری شود.
  • نبایستی فشار یا ضربه به محل عمل وارد کنید.
  • باید تا چند هفته میوه و مایعات به طور مرتب مصرف شود.
  • سیگار و الکل باعث افزایش دوره نقاهت تزریق چربی به روش نانوفت شده، بنابراین حداقل تا یک ماه از مصرف آنها دوری کنید.
  • لازم است تا دو روز بعد از عمل استراحت مطلق نمایید.
  • تا یک ماه از فعالیت بدنی و کار سنگین اجتناب کنید.
  • به مدت یکماه پس از عمل تزریق نانوفت، سونا و سولاریوم را کنار بگذارید.
  • تا یک ماه نبایستی زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.
  • تا سه روز سر را موقع خوابیدن بالا نگه دارید.
  • تا یک هفته مصرف داروهای تجویزی (آنتی بیوتیک و مسکن) را ادامه دهید.
  • تا ۳ روز سر را موقع خواب بالا نگه دارید..

 

 

 

هزینه تزریق چربی نانوفت

درمان تغییرات پیری پوست، با تزریق چربی نانوفت، بایستی با نیازها و خواسته‌های هر فرد مطابقت داشته باشد که در افراد مختلف متفاوت است.

برای هر فرد باید یک طرح منحصر به فرد در نظر گرفته شود که دغدغه‌ها و خواسته‌های او را را برطرف سازد. هزینه تزریق چربی با روش نانوفت هم مثل سایر روشها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

که مهمترین این فاکتورها شامل: محل تزریق، خط خنده، رفع چروک، زاویه‌سازی فک، میزان مورد نیاز نانوفت، میزان سلولهای بنیادی، وسعت و عمق چروک و یا آسیب‌های پوستی، مشکلات پوستی و تجربه و مهارت پزشک معالج متفاوت می‌باشد.

 

 

تزریق چربی نانوفت برای برطرف کردن جای جوش

در صورتی که جای جوش بر روی صورت یا بدن خود دارید این عوارض می‌توانند برای شما آزاردهنده باشند. اسکار، آکنه، چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌های پوستی از جمله عوارضی هستند که در پوست هر فردی ممکن است مشاهده شوند. تکنیک‌های زیادی برای محو کردن این مشکلات وجود دارد، ولی پیشرفت جدید، به نام تزریق چربی نانوفت، گام بزرگی برای زیباتر کردن پوست شماست.

افرادی که بروی پوست‌شان جوش‌های التهابی دارند معمولا این جوش‌ها به لایه اولیه پوست آسیب رسانده و موجب تخریب فیبرهای کلاژنی شده و در ادامه سبب نازک شدن پوست می‌شوند. جای جوش به علت تجزیه سلولهای طبیعی موجود در بافت پوست و ایجاد منافذ خالی روی پوست ایجاد می گردد. پس از ترمیم پوست هم جای جوش‌ها روی پوست باقی مانده و باعث ایجاد فرورفتگی‌هایی در آن می‌شود.

تزریق چربی نانوفت را می‌توان به عنوان یک روشی مستقل برای بهبود جای جوش و به عنوان لیفت صورت با سلول‌های بنیادی به شمار آورد و به کل صورت تزریق کرد. این روش می‌تواند بدون استفاده از درمانهای تهاجمی به رفع اسکارهای ناشی از جوش، چین و چروک و پیری پوست منجر شود.

در صورت ترکیب تزریق چربی نانوفت با تزریق میکرو چربی (ذرات چربی بزرگتر) می‌توانید هم به قسمتهایی از صورت خود حجم داده و هم از نازک شدن پوست که یکی از علائم پیری است پیشگیری نمایید.

 

 

 

ماندگاری تزریق چربی نانوفت

ساختار پوست افراد مختلف با همدیگر فرق دارد، به همین علت، نمی‌توان به یقین نتایج حاصل از عملهای زیبایی را پیش‌بینی کرد. با این حال یکی از دلایل برتری تزریق چربی نانوفت نسبت به سایر روش‌ها مانند تزریق فیلر این است که اثر آن دائمی است. چون در ترانسفر چربی به روش نانوفت پس از انجام تزریق، سلول‌های بنیادی چربی در قسمت تزریق شده شروع به رشد و ترمیم پوست آسیب دیده در محل مورد نظر می‌کنند.

هر چند در زمان انجام تزریق، بعضی از سلول‌های چربی از بین می‌روند اما دوام بالای تزریق چربی نانوفت توسط سلولهای چربی باقی‌مانده که نه جابجا شده و نه از بین می‌روند تضمین می‌شود. در روش تزریق چربی معمولی، چند ماه پس از تزریق بخش زیادی از چربی‌های تزریقی از بین رفته و به همین علت نیاز به تجدید عمل تزریق چربی می‌باشد.

لازم به ذکر است که نتایج تزریق نانوفت معمولا تا سالیان دراز همراه شماست و اثر آن از بین نخواهد رفت و احتمالا به تکرار هم نیازی پیدا نمی‌کنید. براساس تجربه‌های حاصل از این تزریق، ۷۰ تا ۸۰ درصد چربیهای تزریق شده باقی مانده و تا مدتهای زیادی در بدن شما به حیات خود ادامه خواهند داد.

درست است که اثر تزریق چربی نانوفت پایدار است اما این دلیلی بر عدم مراقبت صحیح از پوست‌تان نمی‌شود. بلکه بایستی به منظور جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، آن را در برابر عوامل مختلفی چون ضربه خوردن و آسیب‌دیدگی بیشتر محافظت نمایید.

 

 

 

چه کسانی می‌توانند نانوفت انجام دهند؟

در حقیقت محدودیت خاصی برای انجام اینکار وجود ندارد. تمامی اشخاصی که مایل به جوانسازی و رفع اسکار پوست خود هستند در صورتی که میزان مناسبی چربی در بخشهای شکم و یا کشاله‌ی ران خود داشته باشند می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق نانوفت باشند.

برخی از کاندیداهای ایده‌آل برای تزریق چربی به روش نانوفت عبارت‌اند از:

  • افرادی که خطوط ظریف در نواحی چشم و اطراف بینی خود دارند.
  • اشخاصی که دایره‌های تیره و نواحی بنفش زیر چشمشان دارند.
  • افرادی که دارای چین‌وچروک‌های ظریف در ناحیه گردن‌شان هستند.
  • کسانی که دچار چاله‌های آکنه یا زخمهای پوستی هستند.
  • افرادی که در پیشانی یا کناره‌های لب خود چین و چروک دارند.
  • کسانی که پوستشان به علت قرار گرفتن در معرف تابش خورشید دچار آفتاب سوختگی شده است.
  • افرادی که برخی از اندام‌هایشان کوچک بوده و می‌خواهد آن‌ را حجیم‌تر کنند.

بدیهی است افرادی کاندیدای مناسب این عمل زیبایی هستند که از سلامت عمومی بالایی برخوردار باشند.

 

چه کسانی نمی‌توانند تزریق چربی را به روش نانوفت انجام دهند؟

اگر فردی دچار بی‌اشتهایی عصبی است و یا ورزشکار است و میزان چربی بدن او کم است و تمام بافت‌های بدنش بیشتر عضلانی است تا چربی، معمولاً نمی‌تواند کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی به روش نانوفت، میکروفت یا دیگر روش‌های تزریق چربی به حساب آید.

 

 

مناطقی که بیشترین تزریق نانوفت در آنها انجام می‌گیرد:

  • مناطق مختلف صورت
  • دکلته
  • قسمت گودی زیر چشم برای برطرف کردن تیرگی و پر کردن این محل
  • پیشانی و گردن
  • شقیقه‌ها
  • دست‌ها و بازوها
  • ترمیم کردن بخشهای آسیب دیده، نازک و آفتاب سوخته پوست
  • فرم‌دهی به گونه‌ها و پرکردن صورت
  • قلوه‌ای کردن لب‌ها و محو کردن چین و چروک اطراف آن
  • پشت دست‌ها
  • ایجاد چال گونه
  • ترمیم کلی ظاهر پوست
  • صدمات حاد ومزمن وارد شده به بافت نرم بدن
  • برجسته‌سازی باسن
  • بازسازى و زیبایی دستگاه تناسلى زنان و مردان
  • و ….

 

مراحل تزریق چربی به روش نانوفت

تزریق چربی به روش نانوفت روشی است که در آن از چربی بدن خود شخص برای پرکردن نواحی فرورفته یا لاغر شده صورت یا افزودن حجم در نواحی دلخواه استفاده می‌گردد. از آنجایی که از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود، انتقال نانو چربی در سه مرحله انجام می‌گیرد:

مرحله اول:

اولین مرحله شامل استخراج مقداری چربی اضافی از چربی موجود در قسمت پهلو، شکم، ران‌ها یا باسن است.

مرحله دوم:

این مرحله شامل جداسازی و پاک‌سازی سلول‌های چربی و جداسازی سلول‌های تخصصی و فاکتورهای رشد می‌باشد.

مرحله سوم:

مرحله نهایی شامل تزریق سلول‌های چربی به نواحی مورد نظر صورت همراه باPRP ، که پلاسمای غنی از پلاکت است، می‌باشد.

 

خطرات تزریق چربی به روش نانوفت!

هنگامی که تزریق نانوفت توسط یک پزشک متخصص و باتجربه  انجام شود، بسیار ایمن بوده چون چربی صد درصد با بدن شما سازگار است و خطر رد یا واکنش آلرژیک را برخلاف سایر درمان‌های پرکننده از بین می‌برد.

اگرچه یک روش کم تهاجمی محسوب می‌شود، مثل هر روشی ممکن است خطراتی هم به دنبال داشته باشد. با این حال در تزریق چربی با روش نانوفت کمترین خطر عفونت و اسکار وجود دارد.

 

چه زمانی اثرات تزریق چربی با نانوفت مشخص می‌شود؟

اثرات جوان‌سازی با نانوفت، کمی با تاخیر نسبت به سایر روش‌ها، خود را نشان می‌دهد. بسته به شرایط فرد و ناحیه‌ای که مورد استفاده قرار گرفته در عرض یک تا سه ماه آینده خود را نمایان می‌کند. پس از تزریق، ۷۰ تا ۸۰ درصد چربی منتقل شده در بدن باقی مانده و مابقی جذب می‌شود.

بنابراین یک دوره انتظار ۳ماهه برای ظاهر نهایی، ایده آل زمان می‌برد و در طول شش ماه کیفیت پوست شما به وضوح بهبود می‌یابد.

 

 

تفاوت نانوفت با تزریق چربی

تفاوت اصلی نانوفت و تزریق چربی در نحوه آماده‌سازی چربی تزریقی است. نانوفت و تزریق چربی مراحل برداشت چربی کاملا یکسانی دارند.

در هر دو روش‌ بخشی از بدن فرد که چربی‌های اضافه وجود دارد، توسط پزشک تحت بی‌حسی موضعی قرار گرفته و بعد با استفاده از روش‌های برداشت چربی عمل استخراج انجام می‌شود.

اینکار به وسیله لوله‌ای بسیار ظریف به نام کانولا که دارای سنسور خودکار است و حرکات ارتعاشی دارد انجام می‌گیرد.

در روش تزریق چربی پس از خروج چربی‌های مازاد از بدن، چربی‌ها پس از آماده سازی و جدا کردن از سلول‌های تخریب شده و آسیب دیده به محل مورد نظر تزریق شده و عمل تزریق چربی بایستی به وسیله سرنگ‌های مخصوص توسط پزشک متبحر انجام گیرد.

ولی در تزریق نانوفت، ابتدا چربی‌های خارج شده از بدن تحت فرایند خاصی فرآوری شده و به مایعی حاوی مقادیر بالایی از سلولهای چربی تبدیل می‌گردند. سپس نانوچربی آماده شده به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود.

 

تفاوت دیگر نانوفت و تزریق چربی این است که تزریق چربی نانو، جهت جوانسازی و ترمیم بافت‌های آسیب دیده بدن انجام می‌شود ولی تزریق چربی به مناطق مختلف بدن در جهت افزایش حجم و در بعد دیگر به جوانسازی پوست کمک می‌کند.

در نهایت این دو روش باهم مکمل خوبی هستند و در صورت تزریق همزمان، اثرات موثری برجای خواهند داشت. بنابراین توصیه ما این است که کسانی که می‌خواهند نتیجه موفقی از تزریق چربی و نانوفت بدست بیاورند بهتر است تلفیقی از این دو روش را در محل مورد نظر استفاده کنند.

 

 

 

زمان تزریق مجدد چربی

به طور معمول تزریق چربی نانوفت فقط در یک جلسه انجام می‌شود و نیازی به تمدید وجود ندارد. ولی در مواردی ممکن است چربی تزریق‌شده توسط بدن جذب شده و به همین علت نیاز به تکرار عمل وجود دارد. حتی اگر این اتفاق هم نیفتد؛ باز هم پس از گذشت سه هفته بایستی از پزشک خود وقت گرفته و برای بازبینی نتایج تزریق مراجعه کنید.

البته این در صورتی است که عوارض تزریق چربی روند طبیعی خود را سپری کند و درد یا التهاب زیادی بر روی پوست ایجاد نشود. در غیر این صورت باید زودتر از این موعد برای بررسی عوارض توسط پزشک‌تان ویزیت شوید.

 

سوالات متداول

آیا تزریق چربی به روش نانوفت خطرناک است؟

خوشبختانه تزریق چربی به روش نانوفت یکی از ایمن‌ترین و کم عارضه‌ترین روش‌های زیباسازی و جوان سازی پوست به شمار می‌آید. بروز عوارض جانبی شدید بسیار نادر است. برخی عوارض طبیعی مثل ورم و کبودی، بدون نیاز به درمان و حداکثر تا دو هفته بعد از عمل برطرف می‌شود.

آیا نانوفت سبب حجم دهی می‌شود؟

تزریق چربی با نانوفت حجم‌دهی طبیعی پوست را به ارمغان آورده و باعث جوانسازی آن می‌شود.

 

آیا تزریق به روش نانوفت دردناک است؟

معمولا این روش تزریق با استفاده از سوزن‌های کانولای کوچک انجام می‌شود که دردناک نیست. با این حال، احساس درد بسته به چربی ناحیه‌ای که تزریق می‌شود در افراد مختلف متفاوت است.

 

برای مشاهده نتایج نهایی تزریق چربی نانوفت به چه مقدار زمان لازم است؟

مدت زمان لازم برای اینکه سلولهای بنیادی اثر خود را بر روی پوست و سلولهای آسیب‌دیده فرد بگذارند و بدن به حالت عادی بازگردد، نهایتا ششماه است. این مدت زمان به شرایط بدنی متقاضی و تبحر جراح هم بستگی دارد.

آیا پس از عمل، جای زخم یا اسکار می‌ماند؟

تزریق چربی موجب ایجاد زخم یا اسکار نمی شود؛ ولی در مرحله استخراج چربی، برش کوچکی ایجاد می‌شود که ممکن است باعث اسکار شود.

 

 

تزریق چربی با روش نانوفت چه تفاوتی با تزریق ژل دارد؟

در تزریق چربی چون ماده تزریقی از بدن خود فرد است هزینه‌ای در بر نخواهد داشت ولی اگر همین حجم را با ژل بخواهیم جبران کنیم، هزینه زیادی برای متقاضی در بر دارد. در ضمن در روش تزریق چربی برای استخراج چربی برشهایی در نواحی مختلف بدن زده می‌شود همین امر تزریق چربی را به روشی تهاجمی‌تر نسبت به تزریق ژل تبدیل کرده است.

 

 

سخن پایانی

نانوفت یا نانوچربی، چربی غلیظ شده‌ای است که حاوی میزان زیادی از سلولهای بنیادین می‌باشد. جوان‌سازی با روش نانوفت یکی از روش‌های نوین در درمان بخش‌های از دست رفته پوست می‌باشد که تاکنون نتایج مثبتی در بر داشته است.

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات ضروری درباره نحوه تزریق چربی به روش نانوفت، مزایا، معایب، ماندگاری آن و کاندیداهای مناسب این عمل زیبایی را در اختیارتان قرار داده تا اگر در آستانه تصمیم‌گیری برای انجام آن هستید با اطلاعات دقیق و چشمانی باز انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که انتخاب پزشک متبحر و کلینیک متخصص نقش پررنگی در کیفیت تزریق و رسیدن به نتیجه دلخواه خواهد داشت. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به این عمل سوالات و دغدغه‌هایتان را از طریق شماره تماس ۰۹۳۸۵۳۰۹۳۸۷ و یا از طریق واتساپ بطور آنلاین با ما در میان گذاشته و از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)