لیفت صورت و گردن راهی به سوی جوانی شما!

اشتراک گذاری

صورت هر شخص نقطه کانونی اوست. اولین ناحیه‌ای که دیگران با آن شما را می‌شناسند. بنابراین زیبایی‌تان با طراوت چهره‌تان سنجیده می‌شود. عمل لیفت صورت و گردن با هدف زیبایی و جوانسازی پوست صورت انجام شده و به کاهش میزان چین و چروک های پوستی کمک می کند. این جراحی موجب سفت شدن پوست صورت و گردن‌تان شده  و ده تا ۱۵ سال پوست صورت شما را جوانتر می سازد و برای مدت زمان طولانی ماندگاری خود را حفظ می نماید.

عواملی چون ژنتیک، مصرف دخانیات و افزایش سن باعث کاهش میزان چربی، کاهش قابلیت ارتجاعی، نازک شدن پوست و آسیب های ناشی از نور مستقیم آفتاب و… می شود، از این رو جراحی لیفت صورت و گردن یکی از روش های پرطرفدار برای از برطرف کردن مشکلات ناشی از چین و چروک، افتادگی و شلی پوست بوده و راهی برای  بازگرداندن جوانی و شادابی اشخاص به شمار آمده که مورد استقبال فراوانی هم قرار گرفته است.

متخصصین کلینیک زیبایی سحر در جلسه مشاوره به دقت صورت شما را بررسی کرده و نوع عمل لیفت صورت و گردن که متناسب با نیازهای شماست را توصیه می‌کنند تا شما به روزهای جوانیتان بازگردید. برای اینکه بیشتر با این عمل زیبایی آشنا شوید ما را تا انتهای مقاله دنبال کنید.

 

دلایل افتادگی پوست صورت

بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که علی رغم تمامی مراقبت ها و رسیدگی ها افتادگی و شل شدگی پوست امری اجتناب ناپذیر است؛ چروکیدگی و آویزان شدن پوست صورت می تواند به دلایل مختلفی رخ دهند. مهم ترین دلایل موثر بر بروز این مشکلات عبارتند از:

  • قرار گرفتن درمعرض نور خورشید برای مدت طولانی
  • گذر زمان و افزایش سن
  • مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی

نکته : عارضه های پوستی اشاره شده قابل درمان بوده و برای درمان افتادگی و چروک پوست صورت خود می ‌توانید با استفاده از روش‌ های کشیدن پوست صورت این مشکل را تا حد ممکن کاهش داده و حتی پوستتان را شادابتر کنید.

جراح لیفت صورت برای انجام این عمل عضلات زیر پوست صورت را بالا برده و پوستتان را سفت می کند تا علاوه بر جوانسازی ساختار چهره، فرم آن را نیز زیباتر شود. سپس چربی ‌های اضافی پوست، که ظاهر صورتتان را پیر و خسته نشان می ‌دهد را جدا می نماید.

 

 

 

چگونه جراحی لیفت صورت و گردن  انجام می شود؟

عمل لیفت صورت (ریتیدکتومی) روش جراحی است که جهت جوان سازی و زیبایی بیشتر صورت شما انجام می گردد. با استفاده از این روش چین و چروک های اطراف چشم، خطوط و افتادگی گونه و نیز خط فک برطرف شده و مجددا پوستی سفت و شاداب خواهید داشت. فرآیند جراحی لیفت صورت را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • جراحی ریتیدکتومی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.
  • بسته به نوع لیفت و نواحی که بیمار می خواهد لیفت در آن منطقه انجام شود، برش هایی توسط جراح زده می شود؛ مثل: خط مو در نزدیکی شقیقه، اطراف گوش، زیر چانه. معمولا بایستی برش ها در این مناطق به خوبی قابل مخفی شدن باشند. اندازه برش ها بسته به نوع لیفت متفاوت خواهد بود.
  • پس از ایجاد برش ها، اقداماتی مثل برداشتن پوست یا چربی اضافی و یا تغییر موقعیت آن ها صورت می گیرد؛
  • چربی ها و پوست های اضافی با این برش ها برداشته شده و این کار موجب سفت شدن و صاف شدن پوست در صورت و نیز خط پایین فک خواهد شد. اگر این عمل همراه با لیفت گردن (پلاتیسماپلاستی) انجام شود، ضروریست که برش هایی در زیر چانه نیز اضافه شده و با سفت کردن ماهیچه پلاتیسما باعث صاف شدن و از بین رفتن چین و چروک گردن می شود. با توجه به نوع لیفت صورت همه این اقدامات یا بخشی از آن ها انجام می شود.
  • پس از برداشتن پوست اضافی، پوست در نواحی برش خورده، بخیه محلول، بخیه کشیدنی و یا چسب پوست بنا به صلاحدید پزشکتان زده می شود و برای کاهش تورم و کبودی نیز پانسمان انجام می گردد.

پس از اتمام عمل و ریکاوری، می توانید پس از چند ساعت به منزل خود برگردید.

 

آمادگی های قبل از عمل لیفت صورت و گردن

اقداماتی که انجام آن ها پیش از انجام جراحی لیفت صورت لازم می باشد که شامل:

  • تا دو هفته از مصرف الکل و سیگار دوری کنید.
  • مصرف آسپرین و هر داروی آسپرین دار حداقل ۱۰ روز قبل از عمل تا سه هفته بعد از عمل جراحی متوقف کنید. این ترکیبات به علت ایجاد اختلال در انعقاد خون احتمال ایجاد خونریزی را بیشتر می کند. استامینوفن جایگزین خوبی برای آسپرین است .
  • شب قبل از عمل استحمام کرده و روز عمل بدون آرایش و عطر تند باشید.
  • روز عمل ناشتا باشید.
  • اگر بیماری خونریزی دهنده یا هر نوع بیماری حاد و مزمن حتی جوش و سرما خوردگی به خصوص در هفته قبل از عمل داشتید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • پیش از عمل لباس هایی جلو باز بپوشید چون که بعد از عمل جراحی در آوردن لباس تنگ و یقه دار می تواند به پوستتان آسیب بزند.

 

 

مراقبت های بعد از عمل لیفت صورت و گردن

مراقبت های بعد از لیفت صورت با جراحی بسیار مهم هستند. بنابراین این چند نکته را به یاد داشته باشید؛ چون به تسریع روند بهبودی شما کمک کرده تا زودتر به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید:

  • در ابتدا باید توصیه های پزشک تان را مو به مو انجام دهید و کرم ها و داروهای خوراکی را سر ساعت استفاده کنید.
  • به صورت منظم و در زمان های مشخص، باندهای خود را عوض کرده و تا ۲ هفته بعد از عمل، سر خود را در هنگام خواب، بالا نگه داشته و بایستی به نحوه ای بخوابید که هیچ فشاری به سطح پوست صورت تان وارد نشود.
  • در صورتی که موهای خود را با سشوار خشک می کنید آن را روی درجه کم قرار داده چون حرارت بالا نباید به صورت شما بخورد زیرا امکان دارد پوست شما هنوز بی حس باشد و حرارت بالای سشوار را متوجه نشوید.
  • بعد از گذشت یک ماه با مشورت پزشک می توانید موهای خود را رنگ کنید.
  • آرایش صورت بعد از برداشتن بخیه ها قابل انجام است ولی نبایستی مواد آرایشی روی زخم ها قرار بگیرند.
  • استفاده از انواع مایعات و آب فراوان در دوران نقاهت توصیه می شود.
  • پزشکتان روزی را برای کشیدن بخیه تعیین میکند، بنابراین بهتر است که در همان روز به پزشک تان مراجعه کرده و بخیه هایتان را بکشید.

 

 

مزایای استفاده از روش عمل لیفت صورت

مزایای فراوانی را می توان برای این روش جراحی زیبایی بر شمرد. مهم ترین فواید انجام عمل لیفتینگ صورت به شرح ذیل می‌باشد:

  • عمل لیفت صورت به برطرف کردن تأثیرات نامطلوب افزایش سن، فشارهای عصبی و قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی گوناگون کمک می نماید.
  • با انجام این عمل ، چهره شما حداقل ۱۰ سال جوان تر دیده می شود.
  • بازگرداندن شادابی صورت به جهت تغییر فرم خط خنده
  • عمل لیفت صورت با هدف بهبود کلی ظاهر فک و بخش های مختلف صورت برای کاهش چین و چروک‌ها و سایر نشانه‌های پیری انجام می گردد.
  • جراحی لیفت صورت  عضلات را کشیده و سفت کرده، پوستتان را صاف کرده و جذابیت جوانیتان را به شما باز می‌گرداند.
  • جراح لیفت صورت با برداشتن بافت‌ های اضافی به بالا کشیدن پوست صورتتان کمک کرده و شلی و افتادگی پوست در اطراف خط فک، غبغب، اطراف چشم‌ ها و در کل علائم پیری که نمایان شده را درمان می کند.
  • تاثیرات آفتاب و باد کمتر روی پوست شما مشاهده می شود.
  • مهم ترین مزیت عمل لیفتینگ صورت دائمی بودن این روش برای از بین بردن مشکلات پوستی که در اثر افزایش سن مثل: چین و چروک، افتادگی پوست و … بوجود آمده است می باشد.

 

عوارض جراحی لیفت صورت

جراحی لیف صورت مثل سایر روش های جراحی عوارض و خطراتی را به دنبال دارد. ولی معمولا لیفت صورت یک روش ایمن به شمار می‌رود.

عوارض لیفت صورت در کوتاه مدت شامل تورم و کبودی که بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد، بی حس شدن پوست هم کاملا طبیعی بوده، احساس کشیدگی در پوست و هماتوم یا همان تجمع خون در بیرون از رگ، آسیب عصبی و از دست دادن حالت ارتجاعی پوست هم وجود دارد. برای جلوگیری از بروز این مشکلات، بایستی دستورالعمل های قبل از عمل به صورت دقیق اجرا شوند؛ مثلا قبل از جراحی، بیمار باید از مصرف داروهایی که ممکن است موجب خونریزی‌اش شود بپرهیزد و چهار تا شش هفته قبل از جراحی سیگار کشیدن را ترک کنید.

 

 

کاندیدای مناسب لیفت صورت چه کسانی هستند؟

کاندیدای مناسب برای لیفت صورت اشخاصی هستند که چین و چروک زیاد و پوستی شل و افتاده دارند و می‌خواهند به روزهای زیبایی و جوانی خود بازگردند. بهترین کاندیداهای جراحی لیفت صورت کسانی هستند که:

  1. از لحاظ جسمی سالم بوده و در حال حاضر بیماری فعالی نداشته باشند، داروهای خاصی مصرف نکنند و یا این که سابقه بیماری خطرناکی نداشته باشند.
  2. کسانی که به بیماری خاص پوستی مبتلا نبوده و از سلامت کامل بدنی برخوردار باشند.
  3. کسانی که ثبات وزن داشته و احتمال اینکه دچار چاقی و لاغری های ناگهانی شوند برایشان وجود نداشته باشد.
  4. کسانی که چربی های صورتشان به سمت پایین کشیده شده و صورت آن ها خسته، و خمود دیده می شود.
  5. کسانی که چروک های اطراف دهان شان به سمت چانه کشیده شده و یا چین و چروک هایشان  از سمت بینی به اطراف دهان شان کشیده شده است.
  6. در صورتی که خاصیت ارتجاعی پوست شما همچنان خوب بوده و ساختار پوست صورتتان استخوانی و محکم باشد، نتیجه بهینه تری از عمل لیفت صورت به دست خواهید آورد.
  7. اشخاصی که از جراحی لیفت صورت انتظاراتی معقولانه ای دارند و تمامی انتظارات خود را در طی جلسه مشاوره با جراح مطرح می کنند.
  8. افراد سیگاری بایستی سه ماه قبل از جراحی لیفت مصرف دخانیات را متوقف کنند.
  9. در صورتی که به دیابت و یا فشار خون بالا مبتلا هستید بایستی با پزشک خود مشورت کنید و در صورتی که جراحی برای شما ریسک بالا نداشته باشد و بیماریتان تحت کنترل باشد، می‌توانید کاندیدای این عمل زیبایی باشید.
  10. اشخاصی که همه ی آزمایش های ضروری قبل از عمل را انجام داده باشند و نتایج آن رضایت بخش بوده باشد.

 

سوالات متداول

آیا لیفتینگ صورت درد دارد؟

لیفتینگ صورت و گردن، روش دردناکی نبوده و شما درد خفیفی را بعد از جراحی احساس خواهید کرد. با مصرف منظم داروهای مسکن، این میزان کم درد هم به مرور برطرف خواهد شد.

نتایج قطعی عمل لیفتینگ صورت چیست؟

با انجام عمل لیفتینگ، پوست صورت و گردن شما جوان تر و شاداب تر دیده خواهد شد.

برای لیفت صورت چه روشهایی وجود دارد؟

برای ریتیدکتومی می توان از روشهای غیر جراحی و روشهای جراحی استفاده کرد. بهتر است افراد جوانتر از روشهای غیر جراحی (لیفت با نخ، هایفو، لیزر و … ) بهره ببرند. و کسانی که آثار گذر زمان در پوستشان شدیدتر مشاهده می شود از روش عمل جراحی استفاده کنند.

 

چرا زمان جراحی کشیدن پوست صورت مردان از زنان طولانی‌تر است؟

زمان جراحی لیفت صورت مردان حدود ۴۵ دقیقه از خانم‌ها طولانی‌تر می باشد. این مسئله فقط به علت نوع آناتومی صورت و ویژگی‌های مردانه است. پوست صورت مردان ضخیم‌تر بوده و ریششان هم رشد می‌کند. همین موضوع موجب شده  که خون‌رسانی در صورت آقایان چند برابر خانم‌ها باشد. بر همین اساس، در زمان جراحی کشیدن پوست صورت آقایان، ناچار زمان بیشتری را صرف کشیدن پوست کرده و هم زمان بایستی خون‌ریزی را نیز کنترل نمایند تا بهترین نتیجه را از لیفت صورت خود تجربه کنند.

 

آیا با داشتن سابقه تزریق ژل و چربی می‌توان لیفت صورت را هم انجام داد؟

کسانی که تجربه تزریق ژل و چربی نیز داشته اند، می‌توانند برای استفاده از معجزه کشیدن پوست صورت اقدام کنند. ولی دقت داشته‌ باشید که عده‌ای نیازمند برداشتن بافت ژل و چربی هستند و عده‌ای نیز، بدون احتیاج به چنین اقدامی می‌توانند لیفت صورت را تست کنند. لیفت صورت می‌تواند به‌راحتی شما را از تزریق ژل و چربی در آینده، تا مدت‌های مدیدی آسوده خاطر نماید.

آیا کشیدن پوست صورت محدودیت حرکتی ایجاد می‌کند؟

یکی از نگرانی‌های مراجعه کنندگان جهت انجام عمل کشیدن پوست صورت، محدودیت‌های حرکتی می باشد. باید خاطر نشان کنیم که کشیدن پوست صورت، تنها در ۴ هفته ابتدایی برای شما محدودیت حرکتی ایجاد می‌کند. در حقیقت ، در این مدت زمان، بایستی کم‌ترین کشش در پوستتان ایجاد شده تا هیچ تغییری در بخیه‌ها و پوست لیفت شده رخ ندهد. عدم حرکت اضافی در گردن و چرخاندن سر به طرفین، از محدودیت‌های این دوره است. به همین علت توصیه می‌ شود که در ماه ابتدایی پس از جراحی، از رانندگی خودداری کنید.

 

عمل جراحی لیفتینگ چقدر طول می کشد؟

معمولا عمل لیفتینگ بین ۲ تا ۴ ساعت زمان می‌برد. مدت عمل به ماهیت پوست و میزان لیفت چهره متقاضی بستگی دارد. گاهی اوقات مراحل دیگری نیز به این عمل اضافه شده و زمان را طولانی تر می کند. سایر روشهایی که به همراه لیفتینگ انجام می شوند، روشهایی مثل بالون پیشانی، لیپوساکشن، بلفاروپلاستی یا جراحی پلک و لیفتینگ زیر چانه هستند.

مدت زمان بهبودی بعد از عمل چند روز است؟

دوره نقاهت بعد از عمل لیفتینگ کوتاه بوده و ممکن است تا یک هفته بیمار شاهد کبودی در ناحیه گردن و صورتش باشد. این تورم و کبودی بعد از این مدت به تدریج برطرف خواهد شد. بعد از این مدت، شخص می تواند به فعالیت های روزمره اش بازگشته و به کار و ورزش خود ادامه دهد. البته بایستی بدانید که علائم دیگری هم وجود دارند که مانند بازگشت حرکات عادی عضلات صورت می توانند اثر گذار باشند. هر کدام از این علائم بعد از دوره خاصی بهبود پیدا می کند.

آیا بی‌حسی صورت بعد از کشیدن پوست صورت طبیعی است؟

اگر  قبلا تجربه جراحی تهاجمی را داشته باشید، حتما بی‌حسی بعد از جراحی را در محل پوست‌تان را هم تجربه کرده‌اید. این بی‌حسی ناشی از برشی است که سطح پوست ایجاد شده است. در جراحی کشیدگی پوست صورت هم همینطور بوده و  پوست اطراف صورت که با بخیه متصل شده است، دچار بی‌حسی می‌ گردد. معمولا این بی‌حسی حدود ۳ الی ۶ ماه بعد از جراحی ادامه داشته و شخص هیچ حسی در این منطقه ندارد و تنها خارش پوست را حس می‌کند. در چنین شرایطی بایستی مراقب خراش‌های پوستی که با ناخن ایجاد می‌کنید باشید. چون هیچ چیزی در سطح پوست احساس نمی‌کنید و این مسئله، ریسک آسیب به پوست بر اثر خارش را افزایش می‌دهد.

 

 

اثرات عمل لیفتینگ چه مدت ماندگاری دارد؟

جراحی کشیدن پوست صورت  ماندگاری زیادی دارد. به همین علت کشیدن پوست صورت را در گروه جراحی‌های دائمی قرار می‌دهند. ولی بایستی به این نکته توجه کنید که حتی جوانی طبیعی پوست ما نیز در گذر زمان کاهش پیدا می‌کند.

بعد از انجام این عمل، نتایج آن تا ۱۰ سال ماندگار خواهد بود. با رعایت رژیم غذایی سالم، پرهیز از کشیدن سیگار، دوری از نور مستقیم آفتاب و مراقبت های دقیق پوستی می توانید موجب طولانی تر شدن اثرات این عمل زیبایی هم گردید.

 

آیا آثار برش جراحی بر روی پوست باقی خواهد ماند؟

اینکه چه مقدار از اثرات جراحی باقی میماند و آیا دیده می شود یا نه بستگی به تکنیکی دارد که جراح در حین جراحی استفاده کرده است. جراح بایستی روشها  و تکنیک هایی را بکار برد که تا حد امکان محل برش مخفی بوده و به راحتی مشاهده نشود و با پنهان کردن این برش ها در قسمت های خاصی از صورت و ایجاد خطای دید، موجب پوشش بیشتر آنها شود. برای مثال برشی که در پشت گوش و یا داخل موها و یا در محل رویش مو زده می شود، به راحتی مخفی خواهد شد.

 

آیا کشیدن پوست صورت سبب لیفت پلک هم می‌شود؟

اکثر افراد از جراحی کشیدن پوست صورت، این تصور را دارند که جراحی در لیفت چشم، ابرو، پیشانی، گونه و چانه هم اثرگذار بوده. ولی چنین تصوری صحیح نبوده چون جراحی لیفت پوست صورت، تنها در دو سوم پایین صورت انجام می‌شود. یعنی در صورت، گونه  و خط فک، در این جراحی دچار تغییر می‌ گردند. ولی چشم، ابرو، و پیشانی، هیچ تغییر خاصی نخواهند کرد. این مسئله به علت ویژگی خاص آناتومی صورت در اشخاص مختلف است. عضلات صورت با عضلات نواحی چشم و پیشانی متفاوت بوده و همین امر، سبب می‌شود که کشیدن پوست صورت تغییری در پلک و پیشانیشان ایجاد نکند. کسانی که خواهان اعمال تغییرات در نواحی چشم، ابرو، پلک و پیشانی هستند، بایستی جراحی لیفت شقیقه یا پیشانی را نیز، به جراحی کشیدن پوست صورت خود اضافه نمایند.

 

مشکلات اضافه وزن بعد از کشیدگی پوست صورت چیست؟

معمولا اشخاصی درصورتی‌که سبک زندگی سالمی را بعد از جراحی برگزینند، میزان ماندگاری لیفت پوست‌شان بیشتر شده و شادابی پوستشان نیز، افزایش پیدا خواهد کرد. ولی در شرایطی که سبک زندگی صحیحی نداشته باشند و دچار اضافه وزن شوند، پوستشان دچار کشیدگی شده و به مرور شادابی، جوانی ایجاد شده با لیفت پوست را هم  از دست خواهند داد. در بعضی اوقات کسانی که دارای مشکل عدم کلاژن سازی هستند نیز، دچار افتادگی پوست، نازک شدن پوست و حتی در موارد نادری، ترک پوستی می‌شوند. کشیدگی بخیه‌ها و پدیدار شدن اسکار پوستی هم، از مشکلات اضافه وزن زیاد بعد از جراحی کشیدن پوست صورت به شمار می رود.

 

هزینه عمل لیفتینگ چقدر است؟

هزینه جراحی لیفت صورت متغیر بوده چون که همه اشخاص از یک درجه و سطح یکسانی از مشکلات پوستی برخوردار نیستند بنابراین برای بهبود پوست اشخاص بایستی اقدمات منحصر به فردی انجام گیرد که موجب تغییر هزینه های جراحی می شود. البته میزان مشکلات و عارضه های پوستی صرفاً یک مورد از معیارهای تعیین هزینه جراحی لیفت صورت است. تخصص و مهارت پزشک، هزینه‌های کلینیک، هزینه‌های بیهوشی، نوع عمل انجام‌شده و مکان جغرافیایی شما نیز در هزینه های تان دخیل هستند.

 

خلاصه و نتیجه گیری

در پی افزایش سن و از دست رفتن استحکام پوست، صورت شما هم دچار افتادگی می شود. انجام جراحی لیفت صورت موثرترین و بهترین روش کشیدن پوست  بوده که از طریق انجام آن می توانید ظاهری شاداب تر به خود بخشیده و به اندازه ی چندین سال جوان تر شوید.

به یاد داشته باشید که کل فرآیند عمل لیفتینگ در کلینیک سحر، طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا انجام می شود. با بالا کشیدن پوست، صورت شما جوان تر شده و بیشتر احساس زیبایی خواهید کرد. هر یک از مراجعه کنندگان ما در جلسات مشاوه، با توجه به وضعیت سلامتی شان، روش منحصربه‌فردی را دریافت خواهند نمود.

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات لازم درباره نحوه جراحی لیفت صورت، مزایا، عوارض و ماندگاری آن و همچنین کاندیداهای مناسب این عمل زیبایی و پاسخ سوالات رایج در این زمینه را در اختیارتان قرار داده تا اگر در آستانه تصمیم‌گیری برای انجام این متد زیبایی هستید با اطلاعات دقیق و چشمانی باز انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که انتخاب پزشک متبحر و باتجربه و کلینیک متخصص نقش پررنگی در کیفیت لیفت صورت شما و رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان خواهد داشت. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به این عمل سوالات و دغدغه‌هایتان را از طریق شماره تماس۰۹۳۸۵۳۰۹۳۸۷ و یا از طریق واتساپ بطور آنلاین با ما در میان گذاشته و از خدمات حرفه‌ای ما برخوردار شوید.

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)