مراقبت های پس از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی نوعی از جراحی های زیبایی زنان است که به منظور بهبود ظاهر لابیا و ناحیه تناسلی انجام می گیرد. با عمل به توصیه های پزشک و رعایت رویکردهای مراقبتی می توان به نتایج بهینه دست یافت و از بروز عوارض جانبی پس از این عمل جلوگیر نمود.

نمونه کار‌ها

مراقبت های پس از لابیاپلاستی

برای دستیابی به بهترین نتیجه از هر عملی، فقط پروسه و روند درمان حائز اهمیت نیست. بلکه بایستی با استفاده از تکنیک های مراقبتی صحیح و عمل به توصیه های پزشک، احتمال دستیابی به نتایج مطلوب را به حداکثر خود رساند. واژینوپلاستی یک نوع جراحی پلاستیک مرتبط با زنان است که در طی آن ظاهر ناحیه تناسلی زنان بهبود یافته و جوان تر و شاداب تر می شود. در این مطلب از سایت کلینیک زیبایی سحر قصد داریم تا اطلاعات مفیدی در زمینه روش های مراقبتی بعد از عمل واژینوپلاستی به شما ارائه دهیم.

پس از انجام جراحی واژینوپلاستی، به منظور جلوگیری از خونریزی، ناحیه تناسلی شما به مدت دو روز پانسمان می شود. در طول ساعات اولیه پس از عمل، بروز عوارضی از جمله تهوع و استفراغ کاملا طبیعی است. زیرا این موارد ناشی از بیهوشی عمومی می باشند. پس از انجام عمل جراحی به مدت ۱ الی ۲ ساعت در اتاق ریکاوری تحت نظر خواهید بود. هنگامی که هوشیار شوید و علائم شما به صورت کاملا طبیعی برگردد، متخصص بیهوشی به شما اجازه می دهد تا در بخش بستری تحت نظر باشید.

در بخش بستری برای جلوگیری از عفونت بعد از عمل به شما آنتی بیوتیک داده می شود. همچنین داروی ملین برای جلوگیری از یبوست و داروی ضد التهاب و استامینوفن برای کاهش درد زخم نیز تجویز می گردد. اگر درد با استامینوفن قابل تسکین نباشد، پرستار طبق دستور پزشک یک مسکن با تزریق تجویز می کند.

طی چند روز پس از عمل جراحی، برای جلوگیری از زور زدن در هنگام دفع مدفوع و پیشگیری از یبوست، باید ملین مصرف نمایید. زیرا دیواره خلفی واژن بین رکتوم و واژن بخیه دارد و زور زدن موجب پاره شدن بخیه ها می شود.

در دو روز اول پس از جراحی برای جلوگیری از عفونت نباید دوش بگیرید. همچنین ناحیه پرینه پس از دفع ادرار بایستی با دستمال های بهداشتی و پس از دفع مدفوع با استفاده از آب و حوله بایستی به آرامی تمیز شود.

شما می توانید دو روز پس از جراحی واژینوپلاستی حرکت کنید و راه بروید. در این زمان هیچ خونریزی غیرطبیعی از زخم جراحی رخ نمی دهد و می توانید به خانه برگردید. همچنین از شما خواسته می شود دستورالعمل های مراقبت های بعد از عمل را به خوبی مرور کنید.

دستورالعمل های مراقبت پس از عمل واژینوپلاستی در منزل

• شما بایستی در منزل آنتی بیوتیک، داروهای ضد التهاب، ملین و استامینوفن را به طور دقیق و منظم مصرف کنید. مخصوصا مصرف هر دوره آنتی بیوتیک باید کاملا تکمیل شود.
  • پس از گذشت دو روز از عمل جراحی، مجاز به دوش گرفتن هستید. شما باید زخم جراحی در ناحیه پرینه را هر روز، هنگام دوش گرفتن در صبح یا قبل از خواب با صابون تمیز کنید. همچنین برای تمیز کردن واژن چیزی را داخل آن قرار ندهید.
  • در ۲ تا ۳ روز اول پس از جراحی، باید استراحت کنید (از کار خودداری کنید) و همچنان برای جلوگیری از ایجاد اختلال در زخم تا حد ممکن کمتر حرکت کنید.
  • ممکن است در حدود ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی، خونریزی مایل به قرمز روشن از واژن را تجربه کنید. برای نظارت بر میزان و نوع خونریزی بعد از عمل باید از نوار بهداشتی باریک استفاده شود. در صورت خونریزی زیاد یا لخته خون قرمز، زخم متورم مایل به قرمز و تب بالا، با پزشک خود تماس بگیرید.
  • در ۲ هفته اول پس از جراحی، تمیز کردن زخم جراحی در ناحیه پرینه پس از دفع ادرار با دستمال‌های بهداشتی و پس از دفع مدفوع با آب و حوله به آرامی انجام می‌شود. شما باید سعی کنید از مرطوب ماندن اطراف زخم جراحی جلوگیری کنید تا ناحیه را خشک نگه دارید تا سریع تر بهبود یابد.
  • بعد از جراحی، ممکن است همه نوع غذایی را مصرف کنید. اما به یاد داشته باشید که خوردن ترشیجات و مصرف نوشیدنی های الکلی به مدت دو هفته برای شما ممنوع است.
  • شما ممکن است ترشحات غیرطبیعی واژن را تجربه کنید، زیرا واژن پر از ترشحات مایع و انواع مختلف باکتری است. این ترشحات ممکن است به رنگ زرد مایل به سبز بوده و باعث واکنش به زخم و بخیه های جراحی شود. جذب کامل بخیه ها معمولاً در عرض ۸-۶ هفته اتفاق می افتد. ترشحات سبز مایل به زرد نیز ممکن است در این مدت باقی بماند.
  • ممکن است در نتیجه قارچ واژن، دچار خارش یا ترشحات پنیری شکل شوید. در صورت ترشحات بدبوی واژن یا عفونت قارچی واژن، باید داروهای اضافی مصرف کنید. برای خانم هایی که خارش ناشی از حل شدن بخیه ها و روند بهبودی را تجربه می کنند، آنتی هیستامین برای کنترل خارش تجویز می شود.

عمل به توصیه های پزشک و انجام رویکردهای مراقبتی یکی از بخش های مهم پس از هر نوع عمل و جراحی و البته جراحی حساس لابیاپلاستی است. این رویکردها نه تنها سبب دستیابی به بهترین نتایج از جراحی می شوند، بلکه احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل می رسانند. ما در کلینیک سحر با برخورداری از لاین های تخصصی جراحی های زیبایی مربوط به زنان، ضمن تکیه بر تجربه بالا و تجهیزات پیشرفته و مدرن، آماده خدمت رسانی به عزیزانی هستیم که برای سلامتی و زیبایی خود ارزش قائل اند. شما می توانید جهت رزرو وقت مشاوره رایگان همین امروز با کارشناسان ما در سحر کلینیک تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان کلینیک سحر، فرم زیر را تکمیل کنید، تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.