روشهای داشتن چانه ای زیبا بدون نیاز به عمل جراحی!

اشتراک گذاری

داشتن چانه‌ای متناسب یکی از اجزای مهم در زیبایی و توازن چهره است. برجسته‌‌سازی چانه یک روش عالی برای زیباتر کردن و افزایش تناسب بین اجزای صورت می باشد. در حال حاضر تزریق چربی به چانه یک روش زیباسازی غیر جراحی به عنوان یکی از راهکارهای ایمن و با حداقل تهاجم شناخته شده که نیازی به بیهوشی و بخیه نداشته و هیچگونه جای اسکاری بر روی پوست باقی نمی گذارد.

البته بایستی انجام تزریق تحت نظر یک پزشک حاذق و متخصص صورت گرفته و میزان تزریق چربی و انتخاب نوع مناسب آن در نواحی مختلف چانه با ارزیابی دقیق و برای رفع ایرادهای آن صورت پذیرد. بعد از تزریق متناسب و حرفه ای تعادل در اجزای چهره ایجاد شده و در نتیجه جذابیت صورت تان دو چندان می شود.

 

انواع روشهای اصلاح چانه بدون عمل جراحی

  1. تزریق بوتاکس
  2. تزریق فیلر
  3. تزریق چربی

 

 

نحوه کاربرد بوتاکس در چانه

بوتاکس یک شکل تصفیه شده از سموم تولید شده از باکتریهای مسمومیت غذایی کلستریدیوم بوتولینوم بوده و جهت صاف کردن چین و چروک پوست استفاده می‌شود. همچنین بوتاکس برای کم کردن ظاهر مربعی شکل فک و زیبایی این نواحی مورد استفاده قرار گرفته و با تزریق آن در محل اتصال عصب و عضله، ارتباطی که از سمت عصب به عضله‌ی در حال کار منتشر می‌شود، متوقف شده و در نتیجه عضله شل و آزاد می‌شود. در مورد عضلات جویدن که فعالیت زیادی دارند این آزاد شدن، اثر چشم‌گیری در فرم‌دهی به شکل صورت را به همراه خود دارد.

 

 

نحوه تزریق بوتاکس به چانه

یکی از ساده ترین و موثرترین تکنیک ‌هایی که می‌توانید برای زیبایی و جوان‌سازی صورت خود استفاده کنید تزریق بوتاکس به چانه است. برای این کار پزشک ناحیه تزریق را استریل کرده و در صورت لزوم از ماده بی‌حسی استفاده نموده و بعد از آن با کمک سرنگ‌های ظریف ماده بوتاکس را از زاویه‌های مناسب تزریق می‌کند. پس از پایان درمان، بلافاصله می توانید کلینیک را ترک کرده و به فعالیتهای روزمره خود برگردید. معمولا بیماران در چند روز اول پس از درمان هیچ تغییری را احساس نمی کنند، ولی طی دو هفته بعد، تاثیرات بوتاکس کم کم قابل مشاهده می شود.

 

مزایای تزریق بوتاکس به چانه

چین و چروک‌های چانه در صورت فعالیت زیاد این ناحیه از صورت یا دیگر علل به وجود آمده اند، ظاهر ناخوشایندی به شخص بخشیده، این چین و چروک‌ها می‌توانند به پیری یا زبر ‌شدن پوست روی چانه نیز بیانجامد.

تزریق بوتاکس چانه چین و چروک را برطرف می کند این دارو عضلات را شل کرده بنابراین چینهای پوستی جدیدی ایجاد نمی شود. به لطف تزریق بوتاکس چانه، بافتهای صورت مرطوب می گردند. فواید تزریق بوتاکس چانه چندگانه بوده و با در نظر گرفتن انتظارات شخص از درمان، این مزایا ممکن است متفاوت نیز باشد. مزایایی که از درمان به کار گرفته شده سبب می‌شود که برای مدت طولانی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی احساس خوبی داشته باشید. با این حال، به طور کلی مزایای اصلی بوتاکس چانه عبارتند از:

  • ظاهر زیبایی به چانه می بخشد
  • اندازه عضله فک کوچکتر و کاربردی تر می گردد.
  • این تکنیک زیبایی ساده تر و  ایمن تر  از سایر روشهای زیبایی است.

 

 

در چه شرایطی تزریق بوتاکس چانه توصیه می شود؟

بوتاکس چانه برای اهداف زیبایی شناسی کاربرد دارد. اشخاصی که از فرم چانه خود ناراضی هستند و یا کسانی که چانه شان صدمه دیده است هم می توانند از تزریق بوتاکس بهره ببردند. این تزریق می تواند با هدف اصلاح انواع مختلف چین و چروک چانه و همچنین پوست شل در ناحیه چانه و فک استفاده گردد. تزریق بوتاکس چانه برای  موارد زیر هم پیشنهاد می شود:

  • فرورفتگی در چانه
  • چین و چروکهای عمیق در چانه
  • چانه دوتایی ناشی از افتادگی عضلات یا شل شدگی پوست
  • اگر از لحاظ خانوادگی و ژنتیک هم مستعد چین و چروک‌های عمیق در این ناحیه هستید، می توانید از تزریق بوتاکس چانه به عنوان یک درمان پیشگیرانه نیز استفاده نمایید.

 

عوارض تزریق بوتاکس به ناحیه چانه

بوتاکس روشی کم‌خطر و تقریبا بدون عارضه بوده. البته به شرطی که آن را در کلینیک معتبر و نزد پزشکی متبحر و متخصص انجام دهید. عوارض ناشی از بوتاکس ظرف چند ساعت تا چند روز بعد از عمل کاملا برطرف می‌شوند. شایع‌ترین عوارض تزریق بوتاکس به ناحیه چانه عبارتند از:

 

  • قرمزی و التهاب جزئی پوست
  • خارش، تورم جزئی، کبودی‌های کوچک در محل تزریق
  • سردرد یا سرگیجه کم و موقت
  • جوش‌های ریز روی پوست
  • در برخی مورد نادر هم کسانی نسبت به ماده بوتاکس حساسیت نشان داده، ممکن است دچار برخی علائم تنفسی مثل خس‌خس و تنگی نفس شوند.

 

مراقبت‌های قبل از تزریق بوتاکس به چانه

  • درصورتی‌که سابقه حساسیت به بوتاکس یا سم بوتولینم را داشته‌اید، پزشک خود را در جریان امر قرار دهید.
  • یک هفته قبل از تزریق از مصرف داروهایی مثل ایبوپروفن خودداری کنید
  • یک هفته تا ده روز قبل از تزریق از مصرف داروها و مواد غذایی شل کننده خون اجتناب نمایید.
  • سوابق پزشکی خود را به‌طور کامل برای پزشک توضیح داده و اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، وی را مطلع کنید.

 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چانه

به دلیل سهل و سریع بودن تزریق بوتاکس چانه خیلی از اشخاص تصور می‌کنند که این کار نیازی به مراقبت ندارد. ولی این تصور اشتباهی بوده و رعایت برخی از موارد بعد از تزریق سبب عارضه کمتر و دست یابی به نتایج مطلوب می شود. از جمله مهم‌ترین نکات مراقبتی عبارتند از:

  • استفاده از کمپرس سرد در ناحیه چانه به منظور جلوگیری و کاهش کبودی و التهاب
  • سر خود را در حین خواب و استراحت در شب اول بالاتر از بدن قرار دهید.
  • از دستکاری چانه در شب اول اجتناب کنید.
  • از خم کردن سر خود در شب اول خودداری نمایید.
  • از استحمام کردن و آب زدن به چانه در ۲۴ ساعت اول بپرهیزید.
  • از مصرف دخانیات و نوشیدنیهای الکی جهت جلوگیری از ایجاد کبودی اجتناب کنید.

به کاندیدهای تزریق بوتاکس توصیه می‌شود تا نکات مراقبتی ذکر شده را رعایت کرده تا نتیجه ایده آل و دلخواهتان را بدست آورید.

 

کاندیداهای مناسب برای تزریق بوتاکس به چانه

همه اشخاص می توانید از تزریق بوتاکس به ناحیه چانه خود استفاده کنند مگر اینکه نسبت به ماده بوتاکس حساسیت داشته باشند. اگر در گذشته نسبت به بوتاکس حساسیت نشان داده‌اید، پزشک خود را در جریان امر قرار دهید. تزریق بوتاکس به چانه برای کسانی مناسب است که خطوط عمیق یا چین‌وچروک در چانه آن‌ها وجود دارد. این تکنیک را می‌توان برای درمان چانه پرتقالی یا سوراخ‌دار نیز استفاده کرد. منظور از چانه پرتقالی چانه‌ای است که در آن مانند پوست پرتقال سوراخ‌های ریز فراوانی ایجاد شده باشد.

 

چه کسانی نبایستی از تزریق بوتاکس به چانه استفاده کنند؟

تمامی کسانی که بالای ۱۸ سال بوده و دارای چین و چروک و یا مشکلی در چانه خود هستند می‌توانند تزریق بوتاکس چانه را امتحان کنند به جز:

  • خانم‌های باردار و شیرده
  • کسانی که مبتلا به ضایعات قارچی و تبخالیمی باشند.
  • کسانی که دچار اختلال در عملکرد سیستم دفع و غدد درون‌ریز هستند.
  • اشخاصی که تومورهای بدخیم با موقعیت های مختلف دارند.
  • کسانی که از داروهای قوی شل کننده خون استفاده می‌کنند.
  • کسانی مبتلا به عفونت‌ها یا حساسیت‌های پوستی یا زخم‌های باز در ناحیه چانه هستند.
  • اشخاصی که فرآیندهای حاد ویروسی و عفونی مبتلا هستند.
  • کسانی مبتلا به ضعف عضلانی یا برخی بیماری‌های عصبی می باشند.
  • کسانی که به بیماریهای قلبی و عروقی مبتلا هستند.
  • کسانی که به بیماریهای مزمن کبد، کلیه و اندامهای گوارشی مبتلا هستند.
  • اشخاصی که دچار بیماریهای سیستم ایمنی یا بیماری خود ایمنی مثل ام‌اس هستند.
  • اشخاصی که دچار نارسایی کلیوی می باشند.

 

سوالات متداول در تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به چانه چه نتایجی دارد؟

خطوط و گودی‌های ایجاد شده در چانه به علت حرکت زیاد عضلات چهره بوجود می آید. تزریق بوتاکس سبب شل شدن این عضلات شده و با محدود کردن آن‌ها از عمیق‌تر شدن این خطوط ممانعت می‌ نماید. تزریق بوتاکس به چانه برای رفع چین و چروکهای ناشی از بالا رفتن سن، برطرف کردن سوراخ چانه و خطوط عمیق روی آن انجام می گرددد. با تزریق بوتاکس می‌توان به عضلات چانه استراحت داد و خطوط و سوراخ‌های ایجادشده در آن را از بین برد. این تکنیک سبب رفع چروک‌های متعدد در ناحیه چانه و اطراف دهان و در نهایت جوان‌سازی پوست و چهره اشخاص خواهد شد.

 

آیا عضلات فک شخص پس از تزریق بوتاکس صدمه دیده و عمل جویدن با مشکل مواجه می شود؟

تزریق بوتاکس چانه هیچگونه صدمه ای به عمل جویدن وارد نکرده، و عمل بلع و جویدن مثل قبل از تزریق خواهد بود.

امروزه استفاده از بوتاکس برای کاهش سایز ماهیچه ها، به یک روند متداول و پرطرفدار تبدیل شده است و به خصوص برای مقابله با ماهیچه های بزرگ شده، موثر می باشد. بوتاکس با متوقف کردن مسیر ارسال از عصب به ماهیچه ها، مانع تحرک آن ها می گردد. وقتی حرکت ماهیچه ها متوقف شد، رشد آن ها نیز متوقف می شود و کم کم فرایند کوچک تر شدن آنها نیز شروع خواهد شد.

قبل از انجام تزریق، ناحیه تزریق بوتاکس پاک سازی شده و بعد خطوط دقیق تزریق علامت گذاری خواهد شد. برای کوچک کردن فک به طور معمول، بین ۱۵ تا ۵۰ واحد بوتاکس به هر کدام از طرفین صورت تزریق می گردد.

اشخاصی که این تزریق را انجام می دهند بایستی به یک نکته مهم دقت نمایند. اگر بزرگی بیش از حد فک به علت ساختار استخوانی صورت باشد، بوتاکس نمی تواند تغییری در آن به وجود آورد. تزریق بوتاکس نمی تواند تاثیری روی استخوان ها داشته باشد و راه حلی برای ماهیچه ها محسوب می شود.

 

 

آیا تزریق بوتاکس به چانه موجب ایجاد حالت مصنوعی در چهره خواهد شد؟

برخی اشخاص تصور می‌کنند که محدودیت حرکت عضلات و ماهیچه‌ها به این معناست که چهره آن‌ها حالتی خشک و مصنوعی پیدا می‌کند. به همین علت به سراغ این تکنیک نمی‌روند. ولی نتایج بوتاکس طبیعی بوده چون پزشک متخصص با توجه به حالت چهره، میزان افتادگی پوست و محل خطوط مناسبترین قسمت  را برای تزریق مشخص می‌نماید؛ بنابراین چهره شما بعد از تزریق بوتاکس به چانه نه‌ تنها خشک و مصنوعی نشده؛ بلکه زیباتر وجوانتر هم به نظر خواهد رسید.

 

آیا می‌توان به همراه بوتاکس از دیگر روش‌های جوان‌سازی نیز استفاده کرد؟

اگر نتایج تزریق بوتاکس به چانه راضی نبودید، می توانید از تکنیکهای تکمیلی دیگری هم بهره ببرید. البته گاهی پزشک برای بهتر شدن نتایج توصیه هایی به شما خواهد نمود ولی دقت فرمایید که نمی‌توانید بوتاکس را به‌صورت توامان با تکنیک دیگر استفاده کنید. استفاده از روش دیگر را بایستی حداقل یک هفته پس از تزریق بوتاکس و بعد از بهبودی کامل انجام شود. حتما در خصوص روش تکمیلی و زمان کاربرد آن با پزشک خود مشورت کنید.

تزریق بوتاکس در چه صورتی موجب کوچک تر شدن فک صورت شده و آن را زاویه دار نشان می دهد؟

یکی از علتهایی که باعث می شود شخص صورتی مربعی شکل و فکی بزرگ داشته باشد، بزرگ بودن عضلات جویدنی است. تزریق بوتاکس عضلات جویدنی فک را شل نموده و در اثر کاهش انقباض این عضلات، و کاهش اندازه و قدرت ماهیچه ها، فک حالت مربعی خود را از دست داده و به شکل بیضی و زاویه دار می شود. در حقیقت خط فک در این روش تزریق حالت مربعی خود را از دست می دهد.

 

هزینه تزریق بوتاکس به چانه

هزینه‌ تزریق بوتاکس برای هر شخصی متفاوت است. چون عوامل زیادی در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار است. به عنوان مثال دستمزد پزشک متخصص، خدمات کلینیک، حجم ماده بوتاکس مورد نیاز برای تزریق، انتظارات و شرایط بیمار در تعیین هزینه تزریق موثر می باشند.

 

میزان ماندگاری تزریق بوتاکس به چانه

معمولا یک هفته تا ۱۰ روز بعد از تزریق می‌توانید نتایج تزریق را مشاهده کنید؛ ولی برای اینکه نتایج تثبیت شوند، بهتر است دو هفته  صبر نماید. تزریق بوتاکس روشی موقتی برای جوان‌سازی پوست بوده و نتایج آن بسته به نوع بوتاکس، سن متقاضی، سبک زندگی و شدت صدمه به پوست او بین ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد. بعد از این زمان بایستی برای تمدید بوتاکس اقدام نماید. معمولا پزشک بعد از اتمام جلسه تزریق، زمان مراجعه بعدی را به اطلاعتان خواهد رساند. اگر خواهان چهره‌ای شاداب و جوان هستید، توصیه می کنیم سروقت برای تمدید مجدد آن اقدام کنید. چون در صورت تداوم تزریق، میزان ماندگاری نتایج آن بیشتر می شود.

 

  1. اصلاح چانه با تزریق فیلر

چانه هر شخصی می‌تواند تأثیر عمیقی بر جذابیت او داشته باشد. فرم صورت V شکل یک ظاهر ایده آل برای اشخاص محسوب می شود. اگر می خواهید چهره ای جذاب داشته باشید، یک چانه برجسته و باریک به شما کمک می کند. تزریق فیلر یکی از تکنیک های بدون جراحی جهت فرم دهی و اصلاح فرم چانه می باشد.

تزریق فیلر هیالورونیک اسید به چانه یک تکنیک فوری برای اصلاح پروفیل های جانبی و قسمت جلویی چانه است.

 

 

فیلر چیست؟

فیلر به زبان ساده یعنی ژل پر کننده که برای افزایش حجم، پر کردن چین و چروک ها و تغییر در حاشیه صورت استفاده می شود. تزریق فیلر طرفداران فراوانی داشته و چون خطرات کمی دارد و روند بهبودی آن هم آنی است در نتیجه دوره نقاهت بسیار اندکی دارد.

فیلر پرکاربرد در ایران، از ماده ای به نام هیالورونیک اسید تشکیل شده است. درصدی از این ماده بطور طبیعی در چشمها، دستها و پوست و در نقاط مختلف بدن وجود داشته به همین علت با بدن سازگار بوده و در نتیجه تزریق آن به پوست صورت موجب واکنش آلرژیک در بدن و یا عوارض خاصی نمی‌شود. هیالورونیک اسید سبب رطوبت رسانی به پوست شده و در نتیجه زیباتر و جوانتر به نظر می رسید.

 

مزایای تزریق فیلر چانه

تزریق فیلر در چانه موجب اصلاح فرم چهره و زیباتر شدن چانه و فک می شود. در  پوست کلاژن و فیبرهای الاستین وجود داشته که به مرور زمان از بین رفته و به نوعی سفتی عضلات به نسبت گذشته کاهش می یابد. شما پس از تزریق فیلر از مزایای زیر بهره مند شوید:

  • دوران نقاهت بسیار کوتاه
  • مشاهده آنی نتایج تزریق
  • از بین بردن چانه‌های دوقلو
  • حجیم سازی طبیعی برای اشخاصی که چانه‌های کوچکی دارند
  • برطرف کردنچین و چروک های اطراف چانه
  • خطرات و عوارض جانبی بسیار کم
  • کمک به سفتی پوست
  • برطرف کردن نواقص و نامتقارن بودن چانه
  • ایمن بودن و تایید آن توسط FDA
  • برطرف شدن حالت افتادگی غبغب
  • ظرافت صورت
  • طراحی فک جذاب v شکل
  • تکنیکی سریع، آسان و بدون دردسر
  • محو کردن علائم پیری
  • از بین بردن مشکلاتی از قبیل عقب بودن چانه
  • فرم دهی چانه حتی در صورت های مربعی و تیز یا کوچک
  • بعد از تزریق بلافاصله می توانید به زندگی روزمره خود بازگردید
  • هزینه پایین نسبت به روشهای جراحی

 

ژل های پوستی می توانند موجب بهبود موارد زیر شوند

شکل چانه : ممکن است زیباجو به چانه ای با عرض بیشتر، طول بیشتر یا زاویه دارتر نیاز داشته باشند. در صورتی که شخص تمایلی به داشتن چانه ای تیز نداشته باشد می توان شکل چانه او را  گرد کرد. هر زیباجو در جلسه مشاوره به طور کامل ارزیابی شده و پزشک متخصص در باره آناتومی بدن شخص و چگونگی بهبود آن با او گفتگو خواهد کرد.

قرینگی چانه:  در صورتی که چانه شخص قرینه نباشد می توان با استفاده از فیلرها آن را بهبود بخشید.

اندازه چانه:  با استفاده از فیلرهای پوستی می توان اندازه چانه را افزایش داد.

طول چانه:  طول چانه برخی از اشخاص بسیار کوتاه بوده و با تزریق فیلرها به سادگی می توان  به طول چانه این افراد افزود.

برجستگی چانه:  داشتن چانه عقب رفته در بین متقاضیان رایج بوده. این عقب رفتگی در نیم رخ صورت شخص بهتر مشاهده می شود. با استفاده از فیلرهای پوستی می توان چانه ای برجسته تر و خوش فرم تر برای وی به وجود آورد.

 

عوارض جانبی تزریق فیلر به چانه

همه تکنیک های زیبایی ممکن است علائمی مثل درد، تورم و کبودی داشته باشند که می توان از کمپرس یخ برای کاهش این عوارض استفاده نمود. این علائم به صورت طبیعی بوجود آمده و بعد از چند روز هم مرتفع می شوند.  در واقع فیلر چانه هم عوارضی خاصی به دنبال نداشته و فقط ممکن است میزان عوارض جانبی آن در اشخاص با بدنهای مختلف، متفاوت باشد.

 

 

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به چانه

فیلرهای پوستی از موادی مانند هیالورونیک اسید یا کلاژن ساخته می‌شوند که مستقیماً به پوست تزریق می‌شوند تا به کاهش چین و چروک و سایر آثار پیری بر روی پوست کمک کنند. برای تزریق فیلر به چانه مهم است که یک پزشک متخصص با تجربه را انتخاب کنید که آناتومی بافت پوست به خصوص رگ‌ها و عصب‌هایی را که باید مراقب آن‌ها باشد درک کند. وی پس از اتمام کار خود، توصیه‌های مراقبتی را به شما گوشزد خواهد کرد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق ژل در چانه جهت کاهش درد و جلوگیری از ورم و کبودی بسیار موثر می باشد.
  • بعد از گذشت ۲۴ ساعت از تزریق ژل چانه، به طور مرتب (حداقل یک بار در روز) صورت خود را تمیز کرده و با آب ولرم شستشو دهید.
  • تا چند روز پس از تزریق به حالت دمر بر روی صورت خود نخوابیده تا به ناحیه تزریق شده فشاری وارد نشود. پیشنهاد می‌ شود که طاق باز خوابیده و سر خود را بالاتر از بدنتان قرار دهید.
  • بایستی از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی به خصوص آن‌هایی که سبب فشار به یک سوم پایینی صورت می‌شوند تا یک هفته محدود شده چون باعث گردش خون بیشتر و ایجاد تورم، التهاب و به خطر افتادن نتیجه تزریق ژل می ‌شوند.
  • جهت جلوگیری از کبودی، احساس درد و تغییر نتایج حاصل از تزریق ژل به چانه بایستی از ماساژ دادن خودداری کنید. اگر احساس می‌کنید ژل در چانه‌تان گلوله شده یا تکان می‌خورد، بدون دستکاری کردن و یا ماساژ دادن به پزشکتان مراجعه کنید.
  • در طی چند روز اول احتمالا دردهای مختصری را در نواحی تحت درمان تجربه خواهید کرد، برای بهبود سریعتر داروهای تجویزی پزشکتان را به طور منظم مصرف کنید.
  • توصیه می‌شود پس از تزریق فیلر در چانه حداقل یک هفته از آفتاب گرفتن، رفتن به سولاریوم، سونا و حمام داغ خودداری کرده چون موجب از بین رفتن ژل و یا حرکت آن به دیگر نقاط پوست صورت تان شود.

 

 

سوالات متداول درباره تزریق فیلر به چانه

تزریق فیلر چانه چقدر زمان می برد؟

روش تزریق فیلر به چانه کمتر از ۱۵ دقیقه طول می کشد. و معمولاً یک الی دو تزریق لازم دراد.

 

نتایج حاصل از تزریق ژل به چانه دائمی است؟

نتایج حاصل از تزریق ژل‌های چانه دائمی نبوده و  زیباجو بایستی با توجه به نوع ژل تزریقی خود، هر چند ماه یک بار فیلر خود را تمدید کند. هرچند برخی ژل‌های تزریقی وجود دارند که ماندگاری بالاتری داشته ولی تزریق این ژل‌ها به علت حضور طولانی مدت در زیر پوست باعث بروز برخی واکنش‌ها در بدن شده و عوارضی را به همراه دارد. ماندگاری  نتایج حاصل از انجام تزریق ژل به چانه بستگی به کیفیت و برند ژل مصرفی، ناحیه تزریق شده، حجم آن و همچنین نحوه تزریق توسط پزشک حاذق دارد.

در حالت کلی ماندگاری تزریق فیلر چانه با توجه به موارد عنوان شده بین ۶ الی ۲۴ ماه است. در صورت سپری شدن مدت ماندگاری و از بین رفتن اثرات آن می‌توان مجدد برای تزریق ژل اقدام نمود؛ زیرا این روش بی‌خطر و کم تهاجمی است و تکرار آن آسیبی به سلامت زیباجو وارد نمی سازد.

 

چند سی سی برای فیلر چانه نیاز است؟

در وضعیت معمول یک سی سی پر کننده کافی بوده و برای برجسته سازی ۲ الی ۳ سی سی پرکننده چانه نیاز خواهد بود.

میزان درد و خونریزی تزریق فیلر به چانه چقدر است؟

خونریزی در فرایند تزریق فیلر بسیار محدود بوده و یک و ماده بی حس کننده با پر کننده چانه، هم تزریق شده که درد را التیام می دهد.

 

چگونه با تزریق فیلر فرم فک و چانه خود را اصلاح کنیم؟

با افزایش سن جمجمه انسان اندکی حرکت کرده و با عقب کشیدن چانه مقداری حالت تورفتگی در چهره به وجود می آورد. این حرکت جمجمه استخوان و بافت نرم چانه را از بین برده و منجر به افتادگی ناحیه پایین صورت می گردد.

همچنین در اثر توقف تولید کلاژن، سلول ها و الاستین پوست در ماهیچه های صورت ضعیف شده این مشکلات ناشی از افزایش سن سبب افتادگی صورت می شود. تزریق ژل به چانه راهکار موثری در جوانتر و زیباتر جلوه دادن چهره شما شده و در واقع با تزریق ژل، تغییر حالت فک و چانه، این ناحیه از صورت را برجسته تر ساخته و زاویه دارتر می نماید.

 

نحوه عملکرد ژل چانه به چه صورتی است؟

در این روش مقادیر اندکی از فیلر های پوستی به پوست چانه متقاضی تزریق می شود. این فیلر ها حاوی موادی از جمله هیالورونیک اسید هستند. معمولا جهت به حداقل رساندن درد سوزن از بی حسی موضعی استفاده شده و حداکثر تا ۲ تزریق در ناحیه چانه انجام می شود. اثر این فیلر ها از ۶ تا ۱۲ ماه دوام داشته و در نهایت ماده تزریق شده توسط بدن جذب می شود. به همین علت پیشنهاد می شود که شخص پس از انجام تزریق ها جهت دوام بیشتر آن جلسات درمانی بعدی را با پزشک خود هماهنگ کند.

 

 

آیا عقب رفتگی چانه با تزریق فیلر درمان می‌شود؟

اصلاح عقب رفتگی چانه با فیلر در بهبود و فرم‌دهی حالت چهره به ویژه در نیمرخ  اثربخش است. عقب رفتگی چانه سبب به هم خوردن تناسب چهره به خصوص از نیمرخ شده گاهی این عقب رفتگی به طور مادرزادی و ناشی از کوچکی استخوان فک بوده و گاهی هم در اثر افزایش سن و از بین بافت طبیعی کلاژن و چربی پوست ایجاد می‌ گردد. در هر دو مورد، با تزریق ژل در ناحیه‌ی چانه با دقت و حساب شده (بیوتی متریک) می‌توانیم تا حدود بسیاری این حالت را ترمیم کنیم. در موارد مادرزادی شدید گزینه‌ی بهتر جراحی فک و جایگذاری ایمپلنت می باشد.

 

چرا فیلر تزریق شده در چند روز اول به سرعت فرو می رود؟ 

اسید هیالورونیک به طور طبیعی و بدون ترکیب شدن با سایر مواد در بدن وجود دارد. معمولا در این حالت، این ماده  در طی ۲ تا ۳ روز توسط مکانیسم های طبیعی بدن به راحتی تجزیه می‌شود. اسید هیالورونیک که پس چند روز اول تجزیه می‌شود ، ماده‌ای است که با سایر مواد بدن تداخلی ندارد و با آن سازگار است.

ماده تزریقی که پس از مراحل اولیه شکست، در بدن تثبیت شده  و در آن باقی می‌ماند، همان چیزی است که با سایر مواد بدن ترکیب شده و به آن‌ها متصل شده است. این دسته از مواد که در بدنتان باقی مانده به شما این امکان را می‌دهد تا به زیبایی دلخواهتان دست پیدا کنید. این شکل از اسید هیالورونیک در نهایت با سرعت بسیار کندتر شکسته خواهد شد. به عبارت دیگر ، هرچه اسید هیالورونیک بیشتر متصل شود، بیشتر در بدن حفظ می‌ شود.

مثل سایر روش‌های تزریق این روش نیز ممکن است سبب تورم پوست شده که معمولاً طی چند روز از بین می‌ رود. این مسئله همچنین توضیح می دهد که چرا در ابتدا  کاهش اثرات وجود داشته باشد. این کاهش اثرات ناشی از تورم %۳۰-۲۰٪ می باشد.

 

 

آیا باید مدام از یک مارک پرکننده استفاده کرد تا ماندگاری طولانی‌ترین را تجربه کنیم؟ 

ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که پرکننده‌هایی که طولانی‌ترین ماندگاری را دارند، در صرفه جویی بیشتر هزینه‌ها کمک خواهند کرد در حالی که ممکن است این مسئله تا حدی صحت داشته باشد، ولی با در نظر گرفتن عوارضی که ممکن است در اثر استفاده از این نوع پرکننده‌ها ایجاد شود نیز مهم است. ماندگاری بیشتر یک پرکننده، چسبندگی و تمایل آن برای ایجاد مشکلاتی مثل زخم و برآمدگی از جمله مشکلات این دسته از پر کننده‌ها است.

همچنین پرکننده‌های اسید هیالورونیک با ویسکوزیته بالا  ممکن است برای مناطق خاصی از بدن مناسب نبوده مثلا، پرکننده هایی که در گونه ها استفاده می‌شوند برای داشتن احساس طبیعی و نرم تر باید از ویسکوزیته پایین تری برخوردار باشند.

آیا می‌توانم بعد از تزریق فیلر به چانه صورت خود را ماساژ داده یا بشویم؟ 

در طول ۴ ساعت اول پس از اتمام تزریق پرکننده به چانه، ممکن است ژل به شکل دلخواه خود قالب ریزی شود. کاهش جزئی پرکننده در بدن در حدود ۲ روز پس از اتمام مراحل اولیه انجام می‌شود. در ۴ ساعت اول، نبایستی فشار روی منطقه تحت درمان آورده شود. بدون ماساژ و یا لمس بیش از حد این نواحی می‌توانید به صورت خود دست بزنید. فقط شستشوی ملایم منطقه  انجام شود. همچنین در دو روز اول، نباید فشار طولانی مدت  به نواحی مورد درمان اعمال شود. نبایستی دمر استراحت کرده و یا بخوابید زیرا این کار ممکن است سبب شود تا فیلر جابجا شود. زمانی که پرکننده کاملا در صورت شما تثبیت شد، می توانید بدون هیچ محدودیتی به روال عادی زندگی خود برگردید.

 

هزینه تزریق فیلر به چانه چقدر است؟

عوامل مختلفی در هزینه تزریق فیلر چانه تاثیر گذار است. هزینه تزریق فیلر برای فرم دهی چانه به کیفیت و نوع ژل مورد استفاده، میزان پرکننده اسید هالورونیکی چانه ، تخصص و تبحر پزشک، وضعیت و نوع پوست شما بستگی دارد. قبل از انجام عمل می توانید در مورد هزینه  تزریق فیلر به چانه با متخصص پوست خود مشورت کرده و هزینه نهایی آن را محاسبه فرمایید.

 

 

۳٫ نحوه تزریق چربی به چانه

مراحل تزریق چربی به چانه عبارتند از:

  1. برگزیدن یک کلینیک معتبر: انتخاب کلینیکی که دارای تیم متبحر و باتجربه باشد.
  2. ویزیت و مشورت با یک پزشک متخصص: جهت مشخص کردن نواحی از چانه برای انتقال چربی به چانه ویزیت صورت می گیرد.
  3. استخراج چربی مورد نیاز: جهت انجام تزریق چربی به چانه استخراج چربی از بدن متقاضی صورت می گیرد.
  4. ضد عفونی کردن ناحیه تحت درمان انتقال چربی : جهت جلوگیری از نفوذ میکروب‌ها و باکتری‌ها به بدن شخص و جلوگیری از ایجاد عفونت ضدعفونی انجام می پذیرد.
  5. استفاده از بی‌حسی موضعی : جهت بی‌حس کردن ناحیه تحت درمان و برای اینکه متقاضی در حین انجام تزریق چربی به ناحیه چانه دردی را احساس نکند.
  6. تجزیه چربی در نقاط مشخص شده: این عمل توسط پزشک متخصص تزریق چربی در دوز‌های استاندارد و کنترل شده انجام می گیرد.
  7. تزریق چربی: چربی غنی شده و آماده‌سازی شده در نواحی تعیین شده چانه تزریق می‌ شود.

 

 

آمادگی ‌های لازم قبل از ‌تزریق چربی

فرآیند تزریق چربی به عنوان یکی از تکنیک های شناخته شده و ایمن بوده چون در این روش ابتدا متخصص چربی را از بدن شما استخراح کرده، بنابراین ماده پر‌کننده پوست از بدن خود شخص برداشته شده که با سیستم ایمنی تان سازگار بوده و احتمال پس زدن آن بسیار کم خواهد آورد. از سوی دیگر پزشک در مرحله بعد عمل سانتریفیوژ را برای خالص‌سازی چربی‌ها انجام می‌دهد. به بیان دیگر شما مطمئن خواهید بود که چربی مورد استفاده در پروسه تزریق کاملاً خالص بوده و هیچگونه ماده اضافی همراه آن نیست. پس عارضه‌ای هم بدنبال نخواهد داشت و در نهایت تزریق چربی با ایمنی بالا و تحت شرایط استاندارد انجام می‌ شود. برای اینکه بتوانید از این خدمات زیبایی استفاده کنید بایستی آمادگی لازم قبل از تزریق چربی را کسب کنید:

  1. تنها اشخاصی می‌توانند از خدمات انتقال چربی بهره‌مند شوند که بیماریهای خاص نداشته و از سلامت عمومی برخوردار باشند.
  2. اگر بیماری پیش زمینه خاصی دارید و یا داروهای خاصی مصرف می کنید یا به ماده بی حسی حساسیت دارید پزشک خود را در جریان امر قرار دهید.
  3. دو هفته قبل از تزریق چربی مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون، مکمل‌های گیاهی، دخانیات و الکل را کنار گذاشته، کلیه این مواد سبب اختلال درخونرسانی بدن و بروز مشکل خواهند شد.
  4. سعی کنید بدنتان را هیدراته نماید. برای این منظور بهتر است آب کافی نوشیده و خوردن میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  5. برخی از متقاضیان اضافه وزن دارند. پزشک به این اشخاص توصیه می‌کند که اگر قصد کاهش وزن دارند قبل از انتقال چربی اقدامات ضروری را انجام داده چون چربی یک ماده طبیعی است که با افزایش متابولیسم بدن و افزایش تحرک روزانه به سرعت جذب بدن می‌شود‌. پس اگر بعد از انتقال چربی رژیم غذایی بگیرید دوام ‌انتقال چربی بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.
  6. با رعایت تمامی این موارد می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فرایند درمان را آسوده تر و کم عارضه‌ تر پشت سر بگذارید.

 

 

مراقبت ‌های بعد از تزریق چربی

فرآیند تزریق چربی به عنوان یکی از بهترین اقدامات زیباسازی چانه شناخته شده که بعد از چند ساعت می‌توانید به خانه برگشته و بعد از سپری کردن دوره نقاهت، بهترین نتایج را از ‌ترانسفر چربی به دست آورید. البته برای دستیابی به بهترین نتیجه انتقال چربی ضروری است بین ۲ تا ۳ هفته تامل کرده تا عوارضی مثل التهاب و ورم و کبودی پوست تان برطرف شوند. برخی از اشخاص تصور می‌کنند که اگر بهترین متخصص در زمینه انتقال چربی را پیدا کرده و به یک کلینیک معتبر مراجعه کنند بهترین نتیجه را از این روش به دست خواهند آورد. اگر چه انتخاب دکتر و کلینیک نقش عمده‌ای در نتیجه انتقال چربی ایفا خواهد کرد ولی از خاطر نبرید که مراقبت ‌های بعد از تزریق چربی نیز مهم بوده و یک سهل‌انگاری شما می‌تواند عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد. بنابراین برای اینکه نتیجه تزرق چربی ماندگار شده و از طرف دیگر این اقدام عوارض جدی برای شما به دنبال نداشته باشد لازم است توصیه‌ های مراقبتی بعد از انتقال چربی را به خاطر سپرده و به دقت به آنها عمل کنید:

 

 

  1. اگرچه پروسه انتقال چربی یک تکنیک سرپایی بوده و نیازی به بستری شدن ندارد ولی نباید به سرعت فعالیتهای سنگین و روزمره تان را دنبال کنید. توصیه می‌کنیم کمی در خانه استراحت کنید زیرا این کار سبب می‌شود التیام بافت‌ها با سرعت بیشتری صورت گرفته و دوره نقاهت کوتاه‌تری را تجربه کنید.
  2. حداقل به مدت چند هفته در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگرفته و در صورت خروج از خانه حتما از کلاه مخصوص استفاده کنید و از سوی دیگر کرم‌ ضدآفتاب هم بزنید. البته به خاطر بسپارید که حداقل به مدت یک تا دو هفته هیچگونه ماده آرایشی و بهداشتی بر روی صورت استفاده نشود .
  3. در طول روز آب کافی بنوشید تا متابولیسم بدن حفظ شده و دچار گرسنگی کاذب نشوید زیرا این گرسنگی موجب می‌شود تجزیه بافت چربی با سرعت زیادی روی داده و در نتیجه ماندگاری تزریق چربی به شدت کاهش پیدا کند.
  4. به هیچ وجه نبایستی محل تزریق را ماساژ داده چون احتمال جابجایی چربی از اندام هدف به قسمت غیر هدف بالا خواهد بود. البته خیلی از اشخاص از احساس خارش در محل تزریق داشته که این موضوع کاملاً طبیعی بوده و به علت دستکاری بافت‌ها روی می‌دهد. خارش در محل زخم نشان‌دهنده التیام زخم‌ بوده. بنابراین بهتر است تحمل کرده ولی اگر شدت خارش افزایش پیدا کرد نبایستی فشار زیادی به ناحیه تزریق وارد شود.
  5. تمامی دارو‌های تجویز شده توسط متخصص را بطور منظم مصرف کنید تا دچار عارضه نشوید.

 

 

مزایای تزریق چربی به چانه

استفاده از روش تزریق چربی به گونه ای است که مقداری از چربی به میزان کم از خود متقاضی که می خواهد این عمل را انجام دهد گرفته شده بنابراین امکان پس زدن چربی وجود ندارد. این روش با استفاده از سوزن های کوچک امکان پذیر می باشد.

تزریق چربی به چانه مدت زمان کمی نیاز داشته و برای این که درد تزریق به میزان زیادی کاهش پیدا کند از بی حس کننده ها استفاده می شود. در این فرآیند به جای بیهوشی عمومی، بی حسی موضعی استفاده شده و به همین دلیل، عوارض آن به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

نتیجه این تزریق بلند مدت بوده و سال های متمادی باقی خواهد ماند. با افزایش سن حجم چانه افراد کمتر شده و در نتیجه زیبایی چهره کمتر می شود. بنابرین تزریق چربی به چانه نقش بسزایی در افزایش زیبایی صورت اشخاص میانسال دارد.
از دیگر مزایای مهم تزریق چربی به چانه رسیدن به ظاهری طبیعی و ایده آل است. وجود ظاهری طبیعی به گونه ای که معلوم نیست چه عملی بر روی چهره انجام شده که می تواند احساس رضایت را در شخص به وجود آورد.

 

مدت زمان بهبودی در تزریق چربی به چانه هم بسیار کوتاه مدت بوده و از این رو مورد استقبال اشخاص زیادی قرار می گیرد. البته این مورد بستگی به تخصص پزشک جراح و رعایت تمام نکات مراقبتی قبل و بعد از تزریق چربی، بوسیله متقاضی دارد.

از دیگر مزایای تزریق چربی به چانه می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • خط آرواره ای اصلاح شده:در زمان اصلاح خط آرواره، این ترمیم می تواند به صورت عضلانی صورت گرفته و یا فرم آرواره را بیشتر به حالت ظریف و زنانه تغییر داد.
  • نیمرخ اصلاح شده: اکثر متقاضیانی که جهت تزریق چربی به چانه خود مراجعه می کنند معمولا از وضعیت ظاهری نیمرخ خود ناراضی هستند که می توانند با تزریق چربی به چانه اجزای صورت نیمرخ خود را اصلاح کنند.
  • برقراری توازن با یک بینی جذاب: معمولا اکثر افرادی که عمل رینوپلاستی انجام داده جهت حفظ تناسب چهره، به تزریق چربی به چانه هم نیاز پیدا می کنند.
  • نتایج طبیعی : انتخاب پزشکی زبردست و باتجربه در طبیعی تر شدن چانه پروتز کرده بسیار مهم می باشد.

 

 

 

مدت ماندگاری تزریق چربی به چانه و فک چقدر است؟

بسته به تبحر پزشک و میزان مراقبت از نواحی تزریقی مدت ماندگاری تزریق چربی به چانه ۴ماه الی ۶ ماه متغیر است. برای ماندگاری بیشتر چربی، باید در فواصل منظم این چربی‌ مجددا تزریق شده تا دوام بیشتری پیدا کند.

چه کسانی نبایستی تزریق چربی به چانه انجام دهند؟

خانم‌های باردار، افراد زیر ۱۸ سال، افرادی که قصد جراحی صورت دارند و آن‌هایی که در بلع مشکل دارند مجاز به انجام تزریق چربی به چانه  نیستند.

 

 

عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی به چانه

داشتن آگاهی کافی از هزینه‌های تزریق چربی به چانه یکی از فاکتورهایی است که اکثر افراد مایل هستند قبل از انجام این تکنیک زیبایی اطلاعاتی را در رابطه با آن داشته باشند. از جمله عوامل موثر در هزینه تزریق چربی:

روش استخراج چربی از بدن:  از آنجائیکه در این تکنیک از چربی‌های بدن شخص برای تهیه چربی تزریقی استفاده می‌شود بنابراین بسته به اینکه از کدامیک از روش‌های برداشت چربی استفاده شود هزینه شما نیز متغیر خواهد بود.

حجم مورد نیاز برای تزریق چربی به چانه: اینکه چه مقدار چربی برای تزریق به ناحیه چانه مورد نیاز است توسط پزشک متخصص تعیین شده و بسته به میزان حجم چربی مورد نیاز برای تزریق هزینه‌ها هم متفاوت خواهد کرد.

دستمزد پزشک متخصص:  هر چه پزشک انتخابی شما متخصص تر و تجربه‌تر باشد دستمزد تزریق چربی به چانه نیز بالاتر خواهد رفت چون نتایج حاصله نیز طبیعی‌تر و با دوام تر بالاتر خواهد بود.

 

 

تعداد جلسات مورد نیاز برای کسب نتیجه دلخواه:  به طور معمول تزریق چربی در یک جلسه انجام می‌گیرد ولی معمولا به دلیل پیشگیری از ایجاد عدم تقارن یا ظاهر نامطلوب تنها در یک جلسه کار تمام نشده چون به چربی تزریقی اجازه می‌دهند تا جذب شود سپس در جلسات بعدی اقدام به اصلاح و افزایش اثر درمان می‌کنند.

هزینه‌های کلینیک: بسته به موقعیت مکانی کلینیک انتخابی شما، مهارت و تخصص گروه پزشکی و تجهیزات و خدمات قابل ارائه در کلینیک هزینه تزریق چربی نیز متفاوت خواهد بود.

از دیگر هزینه‌های جانبی تزریق چربی نیز می‌توان به هزینه‌های مشاوره و آزمایش‌های قبل از تزریق، هزینه پانسمان و داروهای مراقبتی بعد از تزریق اشاره کرد.

آیا تزریق چربی به چانه درد دارد ؟

فرایند تزریق چربی به چانه فرایند دردناکی نبوده به خصوص که در مرحله تزریق از بی‌حس‌کننده‌های موضعی یا داروهای آرامبخش بسته به شرایط متقاضی استفاده می‌شود که موجب کاهش درد می شود.

اما پس از تزریق ممکن است کبودی و تورم و درد بسیار ناچیزی را تجربه کنید، از طرفی میزان دردی که اشخاص تجربه می‌کنند بسته به آستانه تحمل درد و اندازه سوزن مورد استفاده متغیر بوده که می‌توان با تجویز برخی داروهای مسکن آنها را التیام بخشید.

 

آیا امکان تخلیه چربی تزریق شده به چانه فراهم است ؟

گاهی بنا به عللی چون عدم رضایت بیمار از چربی تزریق شده و یا تزریق غیراستاندارد چربی و متقاضی تصمیم به برداشتن چربی چانه می‌کند. که امکان آن وجود دارد فقط بایستی در انتخاب پزشک خود دقت کافی را به خرج دهید تا از بروز عوارض جانبی احتمالی ناشی از برداشتن چربی چانه ممانعت کنید.

یکی از روش‌های تخلیه چربی تزریق شده استفاده از روش جراحی است، بدین ترتیب که پزشک با اعمال بی حسی موضعی با ایجاد برش و یا سوراخ‌های ریز در نواحی از قبل تعیین شده اقدام به تخلیه چربی می‌نماید.

 

 

کلام آخر

چانه و اجزایی مانند بینی و پیشانی تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارند و روشهای متفاوتی هم برای اصلاح چانه بدون جراحی وجود دارد.

ما در این مقاله سعی کردیم تمامی اطلاعات ضروری درباره روشهای زیباسازی چانه، مزایا و عوارض هر یک از آنها و سوالات متداولی را که ممکن است در این زمینه برایتان پیش بیاید در اختیارتان گذاشته تا اگر در آستانه تصمیم‌گیری برای انجام آن هستید با اطلاعات دقیق و چشمانی باز عمل نمایید. به یاد داشته باشید که انتخاب پزشک متبحر و کلینیک متخصص نقش پررنگی در کیفیت مطلوب و رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان خواهد داشت. توصیه می‌ کنیم قبل از هر گونه اقدامی پرسشها و دغدغه‌هایتان را با شماره تماس ۰۹۳۸۵۳۰۹۳۸۷ و یا از طریق واتساپ بطور آنلاین با ما در میان گذاشته و از خدمات حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)