کربوکسی تراپی مو را برای درمان ریزش موهایتان امتحان کردید؟

اشتراک گذاری

کربوکسی تراپی مو

شاید شما هم در برهه‌ای از زندگی خود استرس و اضطراب طاس شدن را تجربه کرده باشید. دقیقا همان زمانی که حجم زیادی از تارهای موی ریخته‌شده کف حمام و یا موهای گره خورده داخل شانه را دیده‌اید.

ریزش مو چه در زنان و چه در مردان امر خوشایندی نیست و می‌تواند در اعتماد به نفس آنها در جامعه و در برخورد با افراد تاثیرگذار باشد. امروزه طاسی معضلی نیست که راه درمان نداشته باشد و می‌توان با مراجعه به کلینیک‌های معتبر زیبایی و سلامت پوست و مو ضمن مشاوره و ارزیابی و بررسی علت ریزش، با انواع روش‌های درمانی و کاربرد و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شد.

در این مطلب کلینیک سحر سعی داریم تا اطلاعات مفیدی را در زمینه یکی از روش‌های درمان ریزش مو و طاسی تحت عنوان کربوکسی تراپی در اختیار شما قرار دهیم.

 

کربوکسی تراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که شامل تزریق‌های کوچک گاز دی اکسید کربن در زیر سطح پوست می‌باشد. این عمل باعث می‌شود تا بدن برای دفع گاز دی اکسید کربن تزریق شده، با دریافت بیشتر اکسیژن، سرعت جریان خون را بالا ببرد. در واقع این درمان با بهبود گردش خون، اکسیژن‌رسانی و تامین مواد مغذی پوست سر باعث تحریک رشد مو می‌شود. برای تاثیر بیشتر این روش و رسیدن به نتایج بهینه، می‌توان این روش درمانی را با روش‌های درمانی دیگری از جمله مزوتراپی و prp مو ترکیب کرد.

کربوکسی تراپی با تحریک فرآیند اکسیژن‌رسانی و بهبود گردش خون در ناحیه تزریق شده عمل می‌کند. در واقع این کار را با آزاد کردن گلبول‌های قرمز خون و جذب C02 انجام می‌دهد تا بتوان آن را از بدن دفع کرد. این فرآیند به طور موثر جان تازه ای به فولیکول مو می‌دهد که باعث تحریک رشد مو می‌شود.

 

کربوکسی تراپی مو برای چه افرادی مناسب است؟

اگر موهای نازکی دارید و یا خط رویش مو شما در حال کاهش است اما نمی‌خواهید تحت عمل روش‌های تهاجمی قرار بگیرید و یا از درمان های موضعی روزانه استفاده کنید، کربوکسی تراپی می‌تواند برای شما مناسب باشد.

این روش برای کسانی که در مراحل اولیه ریزش مو هستند و کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نمی‌باشند، بهترین روش است. شما می‌توانید پیش از جلسه درمانی طی جلسه مشاوره با پزشک ما در کلینیک سحر ضمن بررسی علت ریزش مو، کاندیدا بودن خود برای کربوکسی تراپی را جویا شوید.

 

تعداد جلسات دوره درمانی کربوکسی تراپی

تعداد جلسات در کربوکسی تراپی به میزان نیاز شما، نوع درمان و ترکیب و یا عدم ترکیب با روش‌های درمانی دیگر بستگی دارد. اما به طور معمول برای رسیدن به نتیجه‌ای مناسب، ۴ تا ۶ جلسه درمانی پیشنهاد می‌شود. همچنین پس از اتمام جلسات درمانی ممکن است پزشک توصیه کند جلسات را به صورت ماهاته تکرار کنید.

نتایج حاصل از جلسات درمانی نیز به شدت ریزش موی‌تان بستگی دارد. اما به طورکلی این درمان باعث کاهش ریزش مو، تثبیت شرایط ریزش مو و افزایش رشد مو می‌شود. آشکار شدن نتایج به زمان نیاز دارد؛ زیرا درمان فرآیندهای طبیعی بدن شما را تحریک می‌کند. اکثر بیماران پس از سه ماه بهبودی را گزارش می‌کنند.

 

مزایای کربوکسی تراپی مو

از میان مهم‌ترین مزایای این روش درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیرتهاجمی بودن
  • هزینه و قیمت مناسب
  • ایمنی و عدم ایجاد عوارض
  • بدون درد
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • پاسخ‌دهی مناسب در ترکیب با سایر روش‌ها

 

آیا کربوکسی تراپی فقط برای درمان ریزش مو کاربرد دارد؟

کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش‌های غیرجراحی جهت درمان کم پشتی و ریزش مو است. از آن جایی که طی این روش جریان گردش خون افزایش می‌یابد می تواند در درمان برخی دیگر از بیماری‌ها کاربرد داشته باشد. به طور کلی کربوکسی تراپی در موارد زیر کاربرد دارد:

  • درمان و رفع گودی و تیرگی زیر چشم
  • درمان و کاهش سلولیت
  • رفع غبغب
  • کاهش چین و چروک
  • درمان ترک های پوستی
  • بهبود اسکارهای ناشی از جراجی، جوش و سوختگی
  • کاهش ریزش مو و کمک به رشد مجدد مو
  • جوانسازی دست و صورت

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای کربوکسی تراپی نیستند؟

  • زنان باردار
  • افراد مبتلا به سرطان و تحت درمان شیمی درمانی
  • بیماران مبتلا به دیابت
  • بیمارانی که کم کاری تیرویید خود را درمان نکرده اند
  • بیماران مبتلا به صرع
  • بیماران مبتلا به هموفیلی
  • افراد مبتلا به مشکلات پوستی شدید

هزینه کربوکسی تراپی مو

هزینه کربوکسی تراپی مو به تعداد جلسات مورد نیاز شما برای درمان و کلینیکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به طور معمول هزینه ی کربوکسی تراپی در کلینیک‌ها و مراکز مختلف، متفاوت است.

شما می‌توانید با تحقیق مراکز معتبر و خدمات آن ها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین تعداد جلسات مورد نیاز شما برای درمان با توجه به شرایط فعلی شما توسط پزشک تعیین می‌شود که سبب تغییر در قیمت و هزینه می‌شود. اما به طورکلی در میان روش‌های درمانی موجود برای ریزش مو، کربوکسی تراپی یک روش موثر با قیمتی مناسب است.

 

عوارض کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای چندین دهه بدون هیچ گونه عوارض جانبی مورد استفاده قرار گرفته است، بنابراین بسیار ایمن در نظر گرفته می‌شود. با این حال ممکن است در برخی از افراد کمی تورم و کبودی پس از انجام کربوکسی تراپی دیده شود. این عارضه کاملا طبیعی بوده و جایی برای نگرانی ندارد و طی چند روز کاملا از بین خواهد رفت.

 

ما در کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو سحر در وهله اول ضمن بررسی و ارزیابی علت ریزش مو، هدف شما از اقدام به هر نوع عملی را بررسی کرده و با بررسی عملکرد روش‌های درمانی موجود، ضمن آگاهی شما بهترین و کاربردی‌ترین روش درمانی را برای شما انتخاب خواهیم کرد.

کلینیک زیبایی سحر با بهره‌گیری از به‌روزترین ابزارها و تجهیزات و با تکیه بر تجربه و کادر حرفه‌ای خود، رویای ظاهری زیبا را برای شما واقعی خواهد کرد.

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)