کاشت مو به روش میکروفیت چیست؟ و برای چه کسانی مناسب است؟

اشتراک گذاری

کاشت مو میکروفیت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش‌های نوین جایگزین روش‌های قدیمی و سنتی در عرصه زیبایی شده‌اند. کاشت مو نیز از این قضیه مستثنا نبوده و روش‌های متنوع و جدیدی را شامل می‌شود. یکی از روش‌های نوین کاشت مو، کاشت مو به روش میکروفیت می‌باشد.

در روش Micro FIT از دستگاه‌های دقیق و ظریف خاصی استفاده شده و کلیه مراحل مشابه با روش FIT، یعنی برداشت گرافت‌ها به صورت برداشت واحدهای مجزای فولیکولی انجام می‌پذیرد.

در روش میکروفیت از دستگاه ظریفی برای برداشت گرافت‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه سوراخ‌هایی با قطر ۰.۶ تا ۰.۹ میلی‌متر بر روی پوست ایجاد کرده و فولیکول را با استفاده از نیروی مکش از بافت اطراف جدا می‌سازد. سوراخ‌های ایجاد شده به علت دارا بودن اندازه کوچک، خونریزی نداشته و نیازی به بخیه زدن نیز ندارند. استفاده از دستگاه و نیروی مکش برای برداشت گرافت‌ها در کاشت مو Micro FIT در مقایسه با استفاده از ابزارهای جراحی در روش FIT  به زمان کمتری احتیاج داشته و از اتلاف وقت جراح جلوگیری می‌کند. فولیکول‌های استخراج شده به روش میکروفیت در ماده‌ای مناسب نگهداری شده و سپس توسط کادر درمان در زیر میکروسکوپ قرار می‌گیرند تا اگر نیاز به آماده سازی دارند، اقدامات لازم صورت گرفته و آماده کاشت شوند.

در مرحله بعد پزشک متخصص ناحیه کاشت را به وسیله بی‌حسی موضعی، بی‌حس کرده و با ابزارهایی مناسب حفره هایی را بر روی پوست ایجاد می‌کند. در نهایت فولیکول‌های آماده شده برای کاشت در داخل حفره‌ها قرار می‌گیرند.

 

 

مزایای کاشت مو به روش میکروفیت

  • بدون خونریزی
  • بدون نیاز به بخیه
  • ترمیم سریع ناحیه بانک مو و ناحیه کاشت
  • عدم ایجاد برش و در نتیجه میزان احتمال پایین در ایجاد عفونت
  • دوره نقاهت کوتاه و آسان
  • امکان تکمیل کاشت مو در یک روز
  • کاهش خطر عوارض جانبی

کاشت مو میکروفیت

انواع کاشت مو به روش Micro FIT

انواع روش‌های کاشت مو به روش میکروفیت به دو نوع تقسیم می‌شود:

۱- کاشت مو با اصلاح جزئی

۲- کاشت مو بدون اصلاح

 

کاشت مو میکروفیت با اصلاح جزئی

در این روش Micro FIT برای افرادی استفاده می‌شود که برای کاشت مو به تعداد کمی فولیکول مو حدود ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ عدد نیاز دارند.

در این روش، پزشک یک خط یا مربع کوچک از بانک موهای فرد را روی ناحیه اهداکننده در پشت سر می‌تراشد و در ناحیه گیرنده که از تراکم کم مو و طاسی رنج می‌برد، می‌کارد. میزان تراشیدن در این روش به قدری کم است که توسط موهای مجاور پنهان می‌شود.

در روش کاشت مو میکروفیت با اصلاح جزئی فقط تعداد کمی فولیکول مو قابل پیوند است و در صورتی که بیمار نیاز به پیوند تعداد زیادی فولیکول مو داشته باشد باید این پیوند را در چند جلسه انجام دهد.

 

مزایای کاشت مو با روش اصلاح جزئی

  • دوره نقاهت کوتاه
  • قرمزی کم و لایه‌برداری سطح کاشته شده که در مدت کوتاهی از بین می‌رود
  • بیمار می‌تواند به سرعت به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد بدون اینکه کسی متوجه کاشت موی زیبایی شود.

 

کاشت مو میکروفیت بدون اصلاح

این روش کمی پیچیده‌تر از روش قبلی است و نیاز به زمان و تجربه بیشتری دارد. از این روش برای پرپشت شدن موهای جلو و بالای سر استفاده می‌شود.

در کاشت مو میکروفیت بدون اصلاح پزشک می‌تواند ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ فولیکول مو را از ریشه خارج کرده و سپس آنها را بر اساس اندازه، رنگ و کیفیت موهای ناحیه گیرنده تقسیم کند. سپس فولیکول‌ها وارد دستگاه تزریق می‌شوند، پزشک بی‌حسی موضعی انجام می‌دهد و فولیکول‌های مو را به جلوی سر پیوند می‌دهد.

پس از عمل، پزشک پوست سر را تمیز کرده و بانداژ فشاری روی آن قرار می‌دهد تا تورم کاهش یابد. بین ۵ تا ۱۰ هفته پس از کاشت مو، موهای کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند، اما فولیکول‌های مو باقی می‌مانند، پس از آن فولیکول‌ها شروع به رشد می کنند و پس از ۶ هفته موهای جدید ظاهر می شوند.

گاهی ممکن است رشد موهای جدید بین ۹ تا ۱۲ ماه طول بکشد، اما اگر رشد موهای جدید زمان بیشتری ببرد، غیرقابل قبول خواهد بود و نشان می‌دهد که این تکنیک موفقیت انجام نشده است.

 

بهترین کاندیدای کاشت موی میکروفیت بدون اصلاح چه کسانی هستند؟

پزشک شما تنها کسی است که می‌تواند مناسب‌ترین درمان را برای شما تشخیص دهد. با این حال، کاشت مو بدون تراشیدن (میکروفیت) معمولا برای بیمارانی که نیاز به کاشت مقدار کمی از فولیکول‌های پوست سر، به ویژه در پیشانی و ناحیه کوچکی از پوست سر دارند، استفاده می‌شود. اما قبل از تصمیم‌گیری در مورد انواع کاشت مو، باید با جراح یا پزشک مشاور خود مشورت کنید و آزمایشاتی را انجام دهید تا بتوانید بهترین و موثرترین روش را انتخاب کنید.

 

مراقبت های بعد از کاشت مو

  • در ۲۴ ساعت اول پس از کاشت مو میکروفیت برای جلوگیری از تورم از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در روزهای اول پس از کاشت از لمس، مالش و یا ضربه زدن به ناحیه کاشت بپرهیزید.
  • به نحوه صحیح استراحت و خوابیدن خود پس از انجام کاشت مو دقت کنید. طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو : توصیه ما به شما استراحت کامل در روز بعد از کاشت مو می‌باشد. ترجیحا طاق باز بخوابید بطوری که سینه و شکم رو به بالا باشد. و در زیر سر خود دو عدد بالشت قرار دهید.
  • پانسمان خود را به طور مرتب تعویض کرده و بهداشت ناحیه کاشت را رعایت کنید.
  • مصرف ویتامین‌ها و تغذیه سالم را پس از انجام عمل کاشت مو جدی بگیرید
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور منظم و در زمان مقرر مصرف کنید.
  • از انجام ورزش‌های شدید به مدت چند روز خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از تاخیر در بهبود ورم ها، تا چند هفته سیگار نکشید.

 

ما در کلینیک تخصصی پوست و مو سحر ضمن مشاوره رایگان و بررسی هدف شما از کاشت مو، راهکارهای موجود را بررسی کرده و با استفاده از بهترین مواد و تجهیزات شما را در مسیر رسیدن به رویایتان همراهی می‌کنیم.

برای دیدن عکس‌های نتایج قبل و بعد از کاشت مو به بخش گالری مراجعه کنید.

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)