کاشت مو به روش FUT (هزینه + عوارض کاشت مو fut )

اشتراک گذاری

کاشت مو به روش fut

تصور داشتن موهای پرپشت و درخشان، هر فردی را که به زیبایی خود اهمیت می‌دهد به وجد می‌آورد. حال روزی را تصور کنید که به یکباره به هر دلیلی دچار ریزش موی فراوانی شوید. مسلما این اتفاق نگران‌کننده تاثیر بسیاری در عزت نفس و روابط اجتماعی شما خواهد گذاشت.

اما باید بدانید که امروزه داشتن موهای پرپشت و زیبا دیگر یک رویا نیست. چرا که با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌هایی مثل کاشت مو می‌توانید برای همیشه با طاسی خود خداحافظی کنید.

 

در ادامه ای مقاله از سایت کلینیک زیبایی سحر تصمیم داریم تا مطالبی را در ارتباط با یکی از روش‌های کاشت مو، تحت عنوان کاشت مو به روش FUT در اختیار شما قرار دهیم. اما بهتر است پیش از بررسی این روش، به طور مختصر تعدادی از موارد تاثیرگذار در ریزش مو را مرور کنیم:

کاشت مو به روش fut

  • اختلالات هورمونی: اختلال در هورمون‌ها یکی از عوامل تاثیرگذار در ریزش مو می‌باشد. اختلال هورمونی می‌تواند شامل سطوح غیرطبیعی آندروژن (هورمون‌های مردانه که معمولاً توسط مردان و زنان تولید می‌شوند)، کم‌کاری غده تیرویید و یا ناشی از بارداری و زایمان باشد.توصیه می‌شود افرادی که در اثر اختلالات هورمونی دچار ریزش مو شده‌اند، پیش از اقدام به کاشت مو با کمک پزشک متخصص جهت درمان و رفع علت اصلی ریزش مو خود تلاش کنند. چرا که پیش از کاشت مو و رفع طاسی ناحیه سر، قدم اصلی جلوگیری از ریزش موی دوباره می‌باشد.
  • وراثت: اگر نسل‌های قبلی شما با افزایش سن به طور طبیعی دچار ریزش مو شده اند، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما نیز یکی از افراد مستعد ریزش مو خواهید بود. بسیاری از افراد با افزایش سن به مرور دچار ریزش موی ارثی خواهند شد که دارای الگوی ریزشی متفاوتی در زنان و مردان است. به طوری که در زنان ریزش مو با کم پشتی کل ناحیه سر و در مردان با عقب رفتن خط رویش مو رخ می‌دهد.

 

  • استرس: اضطراب و تنش‌های روحی یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند سبب ریزش مو در بسیاری از افراد شود. این نوع از ریزش مو موقتی بوده و در بسیاری از افراد پس از دوری از موقعیت تنش‌زا برطرف می‌شود.
  • داروها: بسیاری از داروها از جمله داروهای شیمی درمانی مورد استفاده در درمان سرطان، رقیق‌کننده‌های خون، مسدودکننده‌های بتا آدرنرژیک مورد استفاده برای کنترل فشار خون و قرص‌های ضد بارداری، می توانند سبب ریزش مو شوند.
    این نوع از ریزش مو نیز همانند ریزش موی ناشی از استرس موقتی بوده و پس از مدتی رفع خواهد شد. اما می‌توان پس از استفاده از راهکارهای درمانی در جهت جلوگیری از ریزش مو، برای ایجاد تراکم بالا در ناحیه کم پشت از تکنیک‌های مختلف کاشت مو از جمله کاشت مو به روش FUT استفاده کرد.

کاشت مو به روش fut

  • سوختگی و جراحی: این مورد نیز می‌تواند ریزش موی موقتی را به دنبال داشته باشد. در چنین مواردی، معمولاً پس از بهبودی آسیب، رشد طبیعی مو اتفاق می افتد. مگر اینکه به علت ایجاد جای زخم امکان رشد دوباره تارهای مو هرگز وجود نداشته باشد.
  • بیماری خود ایمنی: آلوپسی آره آتا یک نوع بیماری خود ایمنی است که در طی آن سیستم ایمنی، فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد و به آنها حمله می‌کند. در اکثر افراد مبتلا به آلوپسی آره‌آتا، موها دوباره رشد می‌کنند، اگرچه ممکن است به طور موقت بسیار ظریف و با رنگی روشن‌تر باشند تا به رنگ و ضخامت طبیعی برسند.

 

  • تکنیک‌های مراقبتی اشتباه: برخی از روش‌های آرایشی مانند شامپو زدن به دفعات، خشک کردن، دکلره کردن و رنگ کردن مو می‌توانند با ضعیف کردن و شکننده کردن موها به نازک شدن کلی مو کمک کنند.
  • بافتن محکم، استفاده از بابلیس یا بیگودی داغ، و کشیدن مو نیز می‌تواند به مو آسیب برساند و آن را بشکند. با این حال، این روش‌ها باعث طاسی نمی‌شوند. در بیشتر موارد، اگر منبع مشکل از بین برود، موها به طور طبیعی رشد می‌کنند.با این حال، آسیب شدید به مو یا پوست سر گاهی اوقات باعث ایجاد لکه‌های طاسی دائمی می‌شود. که در این حالت جهت پوشاندن ناحیه طاس با موی طبیعی، روش کاشت مو توصیه می‌گردد.
  • رژیم غذایی: رژیم غذایی کم پروتئین و یا رژیم کم کالری نیز می‌تواند باعث ریزش موی موقت شود. در این حالت بهتر است با کمک پزشک متخصص در مورد غذاهایی که می‌توانند به جلوگیری از ریزش مو کمک کنند، مشورت کنید.

 

همان طور که گفتیم ریزش مو یکی از معضلاتی است که باعث ایجاد استرس در افراد شده و بر روی اعتماد به نفس آنها تاثیرگذار است. ممکن است شامپو، سرم، ماسک، لوسیون و همچنین داروهای مختلفی را استفاده کرده و به نتیجه نرسیده باشید و یا انواع راهکارهای خانگی برای رشد مجدد موهای خود را در پیش گرفته باشید، ولی تاثیر به سزایی مشاهده نکرده باشید.

همین مسائل باعث می‌شود تا کاشت مو را به عنوان یک راهکار برای برگرداندن اعتماد به نفس از دست رفته خود انتخاب کنید. حال که با علل مختلف ریزش مو و روش‌های جلوگیری از آن آشنا شدیم به بررسی کاشت مو به عنوان یک روش در جهت پوشاندن ناحیه طاس و رشد دوباره موها می‌پردازیم.

تاریخچه کاشت مو حداقل به سال ۱۹۳۹ در ژاپن باز می‌گردد. در روزهای اولیه، نتایج معمولاً غیرطبیعی به نظر می‌رسید. تا اینکه در سال ۱۹۹۵ زمانی که جراحان برای اولین بار کاشت فولیکول‌های مو را شروع کردند، نتایج طبیعی‌تری ظاهر شد.

در حال حاضر دو نوع تکنیک کاشت موی FUT و FUE به طور معمول انجام می‌پذیرد. در این مطلب از کلینیک سحر قصد داریم تا روش کاشت موی FUT را بررسی کنیم.

در کاشت مو به روش اف یو تی، جراح نواری از پوست را از پشت یا کنار سر شما بریده و تک تک فولیکول‌های مو را استخراج می‌کند. سپس این فولیکول‌ها در قسمت‌های طاس پوست سر شما جاگذاری می‌شوند. این جراحی در پوشاندن خط موی عقب‌رفته ناشی از طاسی با الگوی مردانه بهترین تاثیر را دارد.

 

 

کاشت مو به روش FUT چگونه انجام می‌گیرد؟

در طی کاشت مو FUT، جراح نواری از پوست سر را، معمولاً از ناحیه پشت سر برش می‌دهد. اندازه دقیق نوار بستگی به تعداد فولیکول‌های مورد نیاز برای پوشاندن نقاط طاس دارد. عرض این نوار معمولاً از ۱ تا ۱٫۵ سانتی متر بیشتر نیست.

جراحی‌های کاشت مو معمولا بین ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشند. کاشت مو FUT عموما سریع‌تر از جراحی FUE است. در این روش از بی‌حسی موضعی به منظور بی‌حس شدن پوست سر استفاده می‌شود، به همین علت بیمار در طی انجام فرآیند کاشت مو بیدار خواهد بود.

جراح خط رویش موی شما را دوباره ترسیم می‌کند، ناحیه استخراج مو را مشخص می‌کند و برای پرونده پزشکی شما عکس می‌گیرد. پس از اعمال بی‌حسی موضعی، موهای ناحیه اهدا کننده، جایی که موهای شما از آن برداشته می‌شود (بانک مو)، تا حدود دو میلی‌متر کوتاه می‌شوند.

پس از برش نواری از پوست که حاوی فولیکول‌های موی مورد نیاز برای پیوند است، یک تکنسین تک تک فولیکول‌های مو را از نوار جدا کرده و آنها را برای پیوند آماده می‌کند.

سپس جراح پوست ناحیه‌ای که فولیکول‌های مو از آن جا برداشته شده است را به وسیله بخیه می‌بندد. در نهایت فولیکول‌های مو در قسمت‌های طاس پوست سر با الگویی طبیعی وارد شده و یک آنتی بیوتیک و بانداژ روی پوست سر شما اعمال می‌شود.

در روش کاشت مو به روش اف یو تی، اکثر افراد نتایج جراحی را در طی ۶ تا ۹ ماه مشاهده می‌کنند. برخی افراد نیز برای مشاهده بهترین حالت نتایج باید حداقل به مدت یک سال صبر کنند.

 

چه کسانی به روش FUT نیاز دارند؟

هر دو روش کاشت مو FUT و FUE مستلزم داشتن موی کافی روی سر بیمار هستند تا به عنوان پیوند از آن‌ها استفاده شود.

مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک (که معمولاً طاسی با الگوی مردانه نامیده می شود) بهترین کاندید برای FUT هستند.

در مردان، این وضعیت معمولاً در الگوی نوروود یا خط موی شکل M با ریزش مو در شقیقه ها ظاهر می‌شود. زنان مبتلا به این بیماری معمولا الگوی لودویگ را تجربه می‌کنند که باعث ریزش مو در امتداد قسمت مو یا نازک شدن در ناحیه بالای سر می‌شود.

اگر دلایل پزشکی مانند اختلال تیروئید یا آلوپسی آره آتا باعث ریزش موی شما شود، کاشت موی FUT احتمالاً یک گزینه مناسب برای شما نخواهد بود.

شرایط زیر می‌توانند برای انتخاب شما به عنوان یک کاندید مناسب برای کاشت موی FUT  تاثیرگذار باشند:

  • سن: FUT عموماً در افراد بالای ۲۵ سال انجام می‌شود. الگوهای ریزش مو در افراد جوان کمتر قابل پیش‌بینی است.
  • تشخیص: مردانی که الگوی ریزش موی نوروود دارند، به کاشت مو بهترین پاسخ را می‌دهند.
  • ضخامت مو: افرادی که تراکم فولیکول موی بالایی دارند عموماً پوشش بهتری دارند.
  • منطقه طاسی: FUT برای درمان ریزش مو در جلوی سر بسیار مفید است.
  • رنگ مو: افرادی که رنگ موی مشابه رنگ پوست خود دارند، معمولاً کاندیدای بهتری هستند زیرا تضاد رنگی را مشاهده می‌کنند.

کاشت مو FUT

عوارض جانبی FUT

احتمال بروز عوارض بعد از کاشت مو طبیعی به روش FUT درصد بالایی را در بر نمی‌گیرد. اما با این حال بایستی با رعایت نکات بهداشتی و مواردی که توسط پزشک توصیه شده است، این احتمال را به حداقل رساند. تعدادی از این عوارض احتمالی عبارتند از:

 

  • عفونت: از آن جایی که در کاشت مو اف یو تی، برش پوست انجام می‌شود، احتمال عفونت وجود خواهد داشت. برای جلوگیری از این عارضه بایستی بهداشت در ناحیه مورد درمان رعایت شده و پانسمان به طور مرتب تعویض گردد.
  • حساسیت به داروی بی‌حسی: پیش از انجام کاشت مو پزشک را در جریان سوابق پزشکی و همچنین حساسیت‌های دارویی خود قرار دهید تا با آگاهی بیشتری از احتمال حساسیت به مواد بی‌حسی جلوگیری شود.
  • تورم و درد: احتمال بروز درد و تورم پس از انجام عمل کاشت مو امری طبیعی است. اما در صورت طولانی شدن این مسئله حتما با پزشک خود تماس بگیرید‌.

 

  • باقی ماندن جای زخم: با انتخاب شیوه‌های مرسوم کاشت مو، ممکن است جای زخم باقی بماند. البته جای نگرانی نیست و این مسئله معمولا تا چند ماه پس از کاشت مو بهبود می‌یابد.
  • سرگیجه: این عارضه ناشی از تراشیدن پوست سر و کاشت مو نیست بلکه به علت استفاده از داروهای بی‌حسی اتفاق می‌افتد که امری اجتناب‌ناپذیر است.
  • رشد موهای نازک: در مواردی ممکن است موهایی که بعد از پیوند فولیکول رشد می‌کنند نازک باشند، این مسئله به طور معمول پس از چند ماه برطرف خواهد شد.

 

اگر شما هم جز افرادی هستید که از کم‌پشتی و طاسی سر خود احساس رضایت ندارید، می‌توانید کاشت مو به روش FUT را به عنوان یک تکنیک موثر کاشت مو در جهت درمان ناحیه طاس و یا کم پشت به کار گیرید.

متخصصان و کارشناسان ما در کلینیک سحر با بیش از ۱۰ سال تجربه و همچنین امکانات و تجهیزات مدرن، پس از انجام مشاوره و آگاهی بیمار نسبت به بهترین راهکارهای موجود، مناسب ترین تکنیک کاشت مو را با توجه به شرایط شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

از آن جایی که برای ما مهم است تا آگاهانه‌ترین انتخاب را به بیمار پیشنهاد کنیم، ضمن بررسی اهداف و چشم‌انداز شما از کاشت مو، مراحل این پروسه را به شما توضیح داده و در ارتباط با عوارض احتمالی و مراقبت‌های پس از عمل شما را آگاه می‌سازیم. برای رزرو وقت جهت مشاوره کاشت مو طبیعی با ما تماس بگیرید.

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)