کاشت مو ترکیبی برای چه کسانی لازم است

اشتراک گذاری

کاشت مو ترکیبی

متاسفانه عارضه طاسی، امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، با درصد بالایی شایع شده است. یکی از رایج‌ترین انواع طاسی، روند مداوم ریزش مو است که در اصطلاح پزشکی به آن آلوپسی آندروژنیک یا طاسی با الگوی مردانه نیز گفته می‌شود.

ریزش مو عارضه‌ای فراگیر و استرس‌زا است که هر کسی را با هر جنسیت و سنی می‌تواند درگیر کند.

البته این استرس تنها به خود مسئله ریزش مو محدود نمی‌شود. بلکه از همان ابتدا که برای درمان اقدام می‌کنیم، متوجه می‌شویم که انتخاب یک شیوه‌ درمانی برای خودش ماجراها دارد و گاه می‌تواند انتخابی سخت و دشوار باشد.

کاشت مو به روش ترکیبی
در این بین بعضی از افراد با تحقیقات و بررسی های فراوان متوجه می‌شوند که کاندیدای خوبی برای کاشت مو هستند و این روش تنها درمان دائمی ریزش موی آنها است.

در واقع مناسب‌ترین روش کاشت مو روشی است که بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد و البته کمترین میزان استرس را به شما وارد کند. بنابراین هیچ گاه نمی‌توان به طور مطلق یک روش را به عنوان بهترین روش و تکنیک کاشت مو معرفی کرد. چرا که بهترین روش برای هر فرد بسته به شرایط آن متفاوت است.

کاشت مو به روش ترکیبی روشی نوین در کاشت مو می‌باشد که همان طور که از نامش پیداست، ترکیبی از دو روش FIT و FUT می‌باشد. در ادامه به طور مجزا به بررسی هریک از این روش‌های می‌پردازیم تا به شکل بهتری متوجه نوع عملکرد روش ترکیبی کاشت مو شوید.

 

 

مراحل کاشت مو به روش ترکیبی

مرحله اول کاشت مو به روش ترکیبی

  1. مشاوره با پزشک: ابتدا متقاضی برای مشاوره نزد پزشک رفته و بعد از آنالیز گرافت‌های مو و گفتگو در مورد روش‌های کاشت مو، اگر تشخیص روش ترکیبی داده شود، بیمار برای آنالیز ناحیه بانک مو آماده می‌شود.

 

  1. تعیین خط رویش مو:  در این مرحله، پزشک متخصص ضمن مشورت با مراجعه کننده، محل و تعداد فولیکول مورد نیاز را برای کاشت مو مشخص کرده و با استفاده از یک مارکر، خط رویش مو را روی سر می‌کشد.
  2. بی‌حسی موضعی: به منظور حفظ آرامش مراجعه کننده طی روند کاشت، ناحیه بانک و گیرنده مو با استفاده از داروهایی نظر لیدوکائین ببه میزان استاندارد بی‌حس می‌شود.
  3. برداشتن نوار فولیکولی از پشت سر: پزشک یک ناحیه که حاوی تراکم بالای مو باشد (در ناحیه پشت سر) را انتخاب کرده و با استفاده از ابزارهای پزشکی، اقدام به جدا کردن یک لایه پوستی از سر می‌نماید. بعد از برداشت نوار، به منظور جلوگیری از عفونت و بهبود سریع‌تر، ناحیه مورد نظر بخیه می‌گردد.

 

  1. پالایش فولیکول‌ها زیر میکروسکوپ: پس از برداشت نمونه، یک تکنسین ماهر زیر میکروسکوپ، فولیکول‌ها را از یکدیگر جدا کرده و آن‌ها را به صورت دسته‌های دو یا سه تایی در آورده و برای کاشت به ناحیه طاسی محیا می‌کند.
  2. کاشت گرافت‌های پردازش شده در محل مورد نظر:  پس از آماده‌سازی و ایجاد برش در ناحیه گیرنده، گرافت‌ها با مهارت و دقت‌ توسط پزشک در منطقه طاسی قرار می‌گیرند. برای انجام پیوند مو در ناحیه دلخواه، برش‌های بسیار ریزی در پوست سر ایجاد شده و سپس واحدهای فولیکولی مو به این نواحی وارد می‌شوند.

 

مرحله دوم کاشت مو به روش ترکیبی

در مرحله دوم بعد از  تکمیل کاشت به روش FUT ، به منظور افزایش تراکم موها، از روش برداشت فولیکولار یا روش FIT  (یا FUE) استفاده می‌شود.

در این مرحله، جراح فولیکول‌های مو را به صورت تک تک (حداکثر تا ۱۰۰۰ گرافت) از بانک موی متقاضی استخراج کرده و پس از پالایش با میکروسکوپ، در نواحی مورد نظر  پیوند می‌زند. این امر باعث می شود که تراکم و پرپشتی موها در یک جلسه به حداکثر میزان ممکن افزوده شود.

البته لازم به ذکر است که برداشت مو به روش دستی منسوخ شده و اینکار  در کلینیک سحر با دستگاه انجام می‌شود در نتیجه گرافتهایی که برداشته می‌شود، آسیب کمتری دیده و اسکار کمتری به جا گذاشته و تراکم موی بیشتری را نیز ایجاد می‌کند

 

 

کاشت مو به روش FUT

در کاشت مو به روشFUT  جراح یک نوار کوچک از مو از ناحیه اهداکننده که معمولا پشت سر می‌باشد، برمی‌دارد. اندازه این نوار به میزان طاسی شما و تعداد فولیکول های مورد نیاز در فرایند کاشت بستگی داشته و به طور معمول عرضی بین ۱ تا ۱٫۵ سانتی‌متر دارد.

این جراحی با اعمال بی‌حسی آغاز شده و در حدود ۴ تا ۸ ساعت زمان می‌برد. پس از برداشت نوار موی مورد نیاز، پزشک بافت منطقه‌ایی را که مو از آن جا برداشته شده، بخیه می‌زند.

نوار اهداکننده به وسیله  فرآیندهای جداسازی دقیق در سطح میکروسکوپی به واحدهای فولیکولی منحصربه فرد برش داده شده و به صورت واحدهای مجزا در ناحیه کاشت قرار می‌گیرند. در انتها نیز پس از اعمال آنتی‌بیوتیک، ناحیه درمان پانسمان می‌گردد.

 

 

کاشت مو به روش FUE

در کاشت مو به روش FUE که به آنFIT نیز گفته می‌شود، تک تک فولیکول‌های مو از پوست به صورت مجزا و واحد استخراج شده و سپس در نقاط دیگری از پوست سر کاشته شده و سبب پر پشت شدن و افزایش تراکم مو در آن ناحیه می شوند. FUE در مقایسه با روش FUT برای بسیاری از افراد محبوب‌تر است. چرا که جای زخم و اسکار برجای نگذاشته و بیشترین تطابق در ظاهر ناحیه کاشت با ناحیه قبلی وجود دارد.

بهترین کاندید برای کاشت مو FUE، فردی است که موهای نازک و کم پشت داشته و یا دارای یک یا چند ناحیه طاس است.

این افراد برای بهره بردن از این نوع کاشت مو لازم است تا بانک مویی مناسب و کافی برای انتقال داشته باشند. پس اگر موهای سالم یا ضخیم کافی برای پیوند به ناحیه کم پشت یا طاس ندارید، ممکن است واجد شرایط کاشت موی FUE نباشید.

کاشت مو به روش ترکیبی که در کلینیک سحر ارائه می‌گردد، در افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای ناحیه وسیعی از طاسی باشند.

به عنوان مثال افرادی که هم در ناحیه جلوی سر و هم در ناحیه مرکزی سر دچار طاسی شده باشند. در این حالت، به کمک روش ترکیبی کاشت مو می‌توان برای پوشش ناحیه، از گرافت‌های بیشتر به منظور ایجاد تراکم بیشتر و بهتر در ناحیه درمان استفاده کرد.

کاشت مو ترکیبی، بالاترین مقدار از گرافت که می‌توان از بانک موی شخص برداشت نمود را، در اختیار ما قرار می‌دهد. به طور معمول، در یک جلسه عمل کاشت مو به روش ترکیبی می توان ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گرافت مو را برداشت و کاشت.

در حالی که اگر بخواهیم برای پیوند این تعداد گرافت فقط از روش FUT استفاده کنیم، به دو جلسه جراحی احتیاج داریم‌. در نتیجه در این روش علاوه بر اینکه در زمان صرفه‌جویی خواهد شد، تراکم بالاتری از پیوند مو را در هر جلسه کاشت مشاهده خواهیم کرد.

 

 

مراقبت‌های پیش از کاشت مو ترکیبی

اقدامات پیش از عمل به میزان مراقبت‌های پس از عمل دارای اهمیت می‌باشند. پیش از هر نوع جراحی، توصیه‌های مراقبتی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توان احتمال بروز عوارض جانبی را به حداقل رساند. پیش از انجام کاشت مو به روش ترکیبی نیز توصیه می‌شود تا به نکات زیر عمل کنید:

  • پیش از جلسه کاشت مو استحمام کرده، موهای خود را با شامپو ملایم بشویید و از دیگر مواد شیمیایی استفاده نکنید.
  • به مدت حداقل ۲۴ ساعت پیش از جلسه کاشت از مصرف الکل، سیگار و تنباکو خودداری کنید.
  • از مصرف آسپرین خودداری کنید. چرا که این دارو احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش می‌دهد.

 

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

کاشت مو ترکیبی نسبت به دیگر روش‌های کاشت مو مزایایی دارد که در زیر آورده شده:

  • سهولت انجام کاشت مو
  • خلاصه شدن این عمل در یک جلسه
  • دستیابی به بیشترین تراکم کاشت مو (برداشت گرافت در تعداد بالا)
  • قابل اطمینان‌ترین روش جراحی کاشت موی وسیع

 

 

مراقبت‌های پس از کاشت مو به روش ترکیبی

در کاشت مو به روش ترکیبی هم مانند دیگر روش‌های کاشت مو، بعد از عمل مراقبت‌هایی لازم است:

  • استفاده از کمپرس یخ به منظور جلوگیری از تورم در اولین روز پس از کاشت
  • ممانعت از لمس، مالش و یا ضربه زدن به ناحیه کاشت در اولین روزهای پس از کاشت مو ترکیبی
  • برای جلوگیری از تاخیر در بهبودی ورم ها، تا چند هفته سیگار نکشید
  • تعویض منظم پانسمان و رعایت نکات بهداشتی در ناحیه کاشت
  • مصرف ویتامین ها و مواد مغذی
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک به صورت منظم
  • ممانعت از انجام ورزش‌های سنگین
  • ممانعت از رنگ کردن موهای کاشته شده به مدت ۶ ماه
  • عدم استفاده از استخر، سونا و جکوزی

 

 

عوارض کاشت مو به روش ترکیبی

  • عفونت: از آن جایی که در کاشت مو به روش ترکیبی برش نیز صورت می‌گیرد، احتمال عفونت وجود خواهد داشت. به منظور پایین آوردن این احتمال، نکات بهداشتی را قبل و بعد از عمل، در ناحیه درمان بایستی رعایت کنید.
  • احساس بی‌حسی و همچنین احساس مور مور شدن: این احساس به نوع داروی بی‌حسی که استفاده شده نیز بستگی دارد.
  • ایجاد اسکار و جای زخم در ناحیه اهدا.
  • احساس درد: علت این امر جراحی و شکافته شدن و بخیه زدن سر می‌باشد.
  • التهاب و قرمزی پوست که تا ۶ ماه همراه شما می‌باشد.
  • احساس خارش در مناطق کاشته شده جلوی سر.

کاشت مو ترکیبی

چه مدت پس از کاشت مو به روش ترکیبی رشد موهای خود را می‌بینم؟

در طی یک تا سه هفته اول پس از جراحی کاشت مو ترکیبی، موهای جدید به سرعت در حال رشد هستند. این مسئله نشان دهنده آغاز مرحله‌ای است که به عنوان ریزش پس از کاشت مو شناخته می‌شود.

پس از جراحی کاشت مو، فولیکول‌های مو وارد شوک یا فاز خواب می‌شوند. این مسئله امری طبیعی و قابل پیش بینی بوده و به طور معمول ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد. بنابراین تا زمانی که فولیکول از این مرحله خارج نشده و به مرحله رشد بعدی نرود، شاهد رشد موهای جدید نخواهید بود.

به طور معمول، رشد مو در عرض ۲ تا ۴ ماه شروع شده و به صورت چرخه‌ای اتفاق می‌افتد که هر چرخه با اختلاف چند روز یا چند هفته از چرخه قبلی شروع می‌شود.

رشد اولیه مو باعث ایجاد ساقه کوچکتر از حد معمول می شود. سپس با رسیدن طول مو به حدود ۱/۲ اینچ، سرعت و میزان رشد مو تغییر می‌کند. بسیاری از افراد کند بودن رشد مو ها را ترجیح می‌دهند. چرا که به دنبال تغییراتی ظریف، طبیعی و کمتر آشکار هستند.

به طور کلی اکثر افراد تا ۶ ماه پس از جراحی کاشت مو ترکیبی، تغییرات را مشاهده کرده و تا ۱۲ ماه پس از جراحی کاشت مو شاهد افزایش ۹۰ درصدی در رشد و حجم موها خواهند بود. به همین دلیل به بیماران توصیه می‌کنیم تا زمانی که یک سال کامل از جراحی کاشت موی  آنها نگذشته است، نتایج را ارزیابی نکنند.

 

 

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای کاشت موی ترکیبی می‌باشند؟

کاشت مو به روش ترکیبی برای افرادی با شرایط زیر مناسب‌تر خواهد بود:

  • تمامی بزرگسالان بالای ۲۵ سال که دچار ریزش مو ثابت و طاسی گسترده شده‌اند.
  • افرادی که به تعداد گرافت بالای ۴۰۰۰ عدد برای کاشو مو احتیاج دارند.
  • افرادی که حداقل ۷ تا ۱۰ ساتنی‌متر مو در ناحیه بانک مو داشته باشند.

به طور کلی روش ترکیبی کاشت مو تنها برای کسانی مناسب است که ریزش موهایشان بسیار شدید بوده و مناطق طاسی وسیعی دارند. مثلاً برای فردی که فقط دچار ریزش در ناحیه شقیقه شده باشد، کاشت مو ترکیبی غیر ضروری است؛ زیرا هر کدام از دو روش FIT و FUT به تنهایی می‌توانند باعث رفع مشکل او شود.

لازم به ذکر است که افراد سالمند (۷۰ سال به بالا) و همچنین افرادی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، مشکلات قلبی و … هستند، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به روش ترکیبی نمی‌باشند.

فراموش نکنید پیش از انجام هر نوع اقدام زیبایی همانند اقدامات پزشکی و درمانی، پرونده و سابقه پزشکی خود را در اختیار جراحتان قرار دهید. همچنین به طور قطع احتیاج خواهید داشت تا در ارتباط با سوالات زیر با پزشک خود مشورت کنید:

  • میزان طاسی سر من چقدر است؟
  • وضعیت بانک موهای من چگونه است؟
  • قصد دستیابی به چه میزان تراکمی از مو را دارم؟
  • درصد موفقیت در کاشت مو به روش ترکیبی چه مقدار است؟
  • بهترین روش کاشت مو برای من چه روشی است؟
  • پوست سر من چقدر انعطافپذیر است؟

ما در کلینیک تخصصی پوست و مو سحر، آگاهی را حق مسلم مراجعه‌کنندگان می‌دانیم و با بررسی هدف شما و همچنین پاسخگویی به سوالاتتان، انتخابی آگاهانه را به شما هدیه خواهیم داد. متخصصان ما در کلینیک سحر با تکیه بر تجربه بالا، مهارت و دانش کافی و همچنین با استفاده از ابزارها و تجهیزات روز دنیا بهترین و پربازده‌ترین روش‌های درمانی را برای شما به کار می‌برند.

 

هزینه کاشت مو به روش ترکیبی

در این روش مانند سایر روش های کاشت مو تعیین قیمت پس از جلسه مشاوره و مشخص شدن تعداد گرافت های لازم برای کاشت مو انجام می‌گیرد.

هر چه تعداد موی مورد نیاز برای کاشت زیادتر باشد، به هزینه کاشت نیز اضافه خواهد شد.  این قیمت بسته به عواملی چون تجربه و تبحر پزشک، میزان طاسی فرد، زمان عمل، خدمات ارائه شده در کلینیک متغیر است. به این مبالغ باید هزینه‌های آزمایش‌ها، معاینات و داروهای تجویزی را نیز بیافزاید.

انتظار می‌رود که هزینه‌های کاشت مو به روش ترکیبی از کاشت به یکی از روش‌های FIT یا FUT بیشتر باشد؛ اما ضروریست  بدانید که کاشت مو به روش های جدیدتر مانند میکروگرافت و کاشت مو به روش Super FUE  گران‌تر از روش ترکیبی هستند. به همین علت این روش مقرون به صرفه‌تر است.

 

کدام پزشک برای انجام کاشت مو به روش ترکیبی قابل اعتمادتر است؟

با اینکه استفاده از روش ترکیبی FUT و FUE در کشور رو به رشد است، سنجیده‌تر آنست که توسط یک جراح با سابقه که تبحر کافی در انجام عمل با حداقل زخم و تخصص در کاشت مو FUT و FUE دارد انجام شود.

پزشک باید در روش FUT مهارت  داشته باشد تا جای زخم حاصل از روش FUT زیاد نشود؛ زیرا پوشش دادن جای زخم در روش ترکیبی سخت بوده و احتمال مشاهده آن به علت خالی بودن موهای اطراف این ناحیه زیادتر است.

در ضمن روش ترکیبی باید با ظرافت انجام شده و هنگام کاشت و برداشت مو، به فولیکول‌های اطراف صدمه‌ای وارد نشود تا بیمار در صورت نیاز برای کاشتهای بعدی شانس بیشتری داشته باشد.

همچنین برای اجرای صحیح کاشت مو به روش ترکیبی پزشک علاوه ‌بر تخصص نیاز به  کلینیکی معتبر و تیمی باتجربه هم دارد که در این عمل او را همراهی کنند.

جلسه مشاوره در انتخاب صحیح و رضایت بخش روش کاشت موی شما کمک فراوانی می‌کند. در این جلسه  از دکترتان درباره این‌که «روش ترکیبی FUT و FUE برای نوع ریزش موی شما مناسب است یا نه» پرسیده و از ایشان بخواهید که درباره مراحل کاشت مو  اطلاعاتی مکفی به شما ارائه دهند.

 

 

پرسشهای متداول درباره کاشت موی طبیعی به روش ترکیبی

اگر بانک مو ضعیف باشد، به‌جای برداشت مو از سر، می‌توان از موهای ریش استفاده کرد؟

امکان برداشت از ریش و کاشت در سر هم وجود دارد. می‌توان حدود ۱۵۰۰ گرافت  از ناحیه ریش، به شرط پرپشت بودن ریش برداشت کرد. البته این گرافت‌ها از ناحیه زیر فک برداشت می‌شوند تا به زیبایی صورت شما آسیبی نرساند.

 

 در زمان عمل کاشت مو ترکیبی بیمار احساس درد خواهد کرد؟

خیر چون قبل از عمل بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد، بیمار هیچ دردی را احساس نخواهد کرد. همچنین تجویز مسکن و داروهای آرام بخش پس از کاشت مو باعث می‌شود که بیمار دردی را حس نکند.

چه مدتی زمان می‌برد تا نتایج کاشت مو را ببینیم؟

به طور میانگین افرای فاصله زمانی زمانی بین ۶ تا ۹ ماه نتیجه کاشت مویشان را مشاهده می‌کنند. ولی در اکثر  مواقع این اتفاق پس از ۱۲ ماه روی می دهد؛ دقت داشته باشید که این مدت زمان  برای هر فرد متفاوت است.

 

بعد از عمل، تارهای مو ضخیم تر خواهند شد؟

مسئله مهم در رابطه با کاشت مو این است که باید صبور باشید؛ در نهایت ضخیم شدن موها امکان پذیر است اما به زمان نیاز دارد و به طور متوسط این زمان بین ۱۲ تا ۱۸ ماه متغییر است..

 

 

دلایل انتخاب کاشت مو به روش ترکیبی

برای بعضی از متقاضیان انتخاب کاشت مو به روش ترکیبی بهترین راهکار است. مهمترین این دلایل عبارتند از:

  1. اگر متقاضی کاشت مو دارای الگوی پیشرفته ریزش مو است، انتخاب کاشت موی ترکیبی بهترین گزینه خواهد بود.
  2. اگر متقاضی کاشت مو قبلاَ چندین عمل جراحی کاشت مو انجام داده و ناحیه اهداکننده برای دریافت گرافت بسیار محدود باشد، جراح کاشت مو، روش ترکیبی را توصیه می‌کند.
  3. گاهی اوقات کاشت مو به روش FUT یک اسکار بد به جا مانده، در صورتی که همزمان با برداشت گرافت مو در روش کاشت مو، هدف بهبود جای اسکار قبلی نیز باشد، کاشت موی ترکیبی انتخاب می‌شود.

 

در نهایت روش‌های مرسوم و اثبات شده کاشت مو مانند FUE و FUT برای برخی بیماران بهترین راه‌حل هستند. با این حال ترکیب این دو روش مزایای عالی برای بیماران به همراه دارد.

انجام روش کاشت مو به روش ترکیبی، مستلزم خبرگی و تخصص بالایی است؛ به همین علت تمام جراحان قادر به انجام آن نیستند. اگر دچار ریزش موی شدید هستید یکی از اولین توصیه‌های ما کاشت مو به روش ترکیبی است.

 

 

نحوه شست و شو مو بعد از پیوند مو ترکیبی

به منظور محافظت از فولیکول‌های تازه پیوند شده در اولین مراحل بهبودی شستشوی سر بعد از کاشت مو بسیار مهم است.

بیمار باید حداقل ۲۴ ساعت بعد از انجام ایمپلنت سر خود را شسته و استحمام کنند. بازه های زمانی توصیه شده به هر متقاضی نسبت به دیگری ممکن است بسته به روش جراحی و صلاحدید جراحش مختلف باشد.

اجتناب از استحمام زود هنگام یک اقدام احتیاطی است که سبب می شود مطمئن شویم که گرافت‌ها از جای خود خارج نشده‌اند و می‌توانند بدون ایجاد مشکلی در پوست سر فرد باقی مانده و رشد نمایند. به همین علت شستن زود هنگام موها می تواند تاثیر منفی بر نتیجه نهایی درمان داشته باشد.

ضمنا به مراجعه کننده آموزش داده می شود که چطور سرش را بشوید تا آسیبی به موهای کاشته شده وارد نشده و عمل کاشت مو نتیجه دلخواه را به همراه داشته باشد.

 

بعد از کاشت مو از چه شامپویی باید استفاده شود؟

اولین ماده ای که برای شستشو بعد از کاشت مو استفاده می شود، شامپوی مخصوص کاشت مو است. این شامپو به طور بین المللی ثبت شده و در تولید آن از روغنهای مخصوصی استفاده شده که در سریعتر بسته شدن و بهبود زخم ها و  افزایش کیفیت خون رسانی در ناحیه کاشت کمک می‌کند.

از برندهای محبوب این شامپوها، اکت ایمپلنت (Actimplant shampoo)، ساخت لابراتوار ژاک آندرل فرانسه (Jacques Andhrel) است. که بلافاصله بعد از کاشت مو قابل استفاده بوده و عصاره گیاه مریم گلی و عصاره پوست لیمو، گیاهان آلوئه ورا، مگنولیا و ویتامین C، روغن آرگان و ویتامین های مختلف، از مشخصات بارز این شامپو است.

این شامپوها، چربی را از سطح سر پاک کرده و جلوی تورم فولیکول را می گیرد. همچنین، باعث کاهش درد، تورم و التهاب ناشی از عمل جراحی شده و از ایجاد شوره جلوگیری می کند. با رطوبت رسانی مناسب به پوست و تسریع روند ترمیم زخم ها و تغذیه مناسب پوست سر، سبب افزایش رشد فولیکول های کاشته شده هم می شود.

 

 

خارش و جوش بعد از کاشت مو

معمولا افرادی که عمل کاشت مو انجام می دهند، ممکن است بعد از ۱.۵ تا ۲ ماه بعد از پیوند، دچار خارش و جوش در ناحیه کاشت شوند. این مسئله جای نگرانی ندارد.

خارش و جوش، دو نشانه‌ مثبت از یک کاشت موی موفق است. جوش های تک تک سر سفید، به خاطر بیرون آمدن موهای کاشته شده از محل است. خارش نیز در اثر برخورد نوک موها با سطح پوست میباشد. فرآیند رشد و بیرون آمدن مو از پوست سر، ایجاد کمی خارش می کند. که این خارش ممکن است در پی بهبود جای زخم، باشد. پس خارش و جوش، یک پدیده طبیعی بعد از کاشت مو است و جای نگرانی ندارد. ولی در صورت که جوش ها خیلی زیاد باشند امکان دارد دلیل خاصی داشته باشد که لازم است بیمار به کلینیک مراجعه کرده و توسط پزشک متخصص ویزیت شود.

 

 

متقاضیان کاشت مو بایستی این دقت را داشته باشند که یکی از شروط دستیابی به بهترین نتایج در کاشت مو و جلوگیری از بروز هرگونه عارضه، انجام تکنیک های درمانی و زیبایی در مجرب‌ترین و بهترین کلینیک‌های کاشت مو می‌باشد. پس برای دستیابی به نتیجه دلخواهتان، کاشت مو را زیر نظر متخصصان مجرب و کاربلد در این زمینه و در مراکزی که سابقه کاشت موفقیت‌آمیز داشته‌اند، انجام دهید.

کلینیک زیبایی سحر ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با در نظر گرفتن فضای اختصاصی، آرامش و امنیت را به شما هدیه می‌دهد. جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات در زمینه روش‌های مختلف کاشت مو و درمان ریزش مو کافیست تا با مشاوران ما در سحر کلینیک تماس بگیرید.

 

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)