درمان بیماری های مو با استفاده از به‌روزترین تجهیزات و ابزارهی درمانی

اشتراک گذاری

درمان بیماری های مو

مو یکی از مهمترین مواردی است که نه تنها تاثیر به سزایی در ظاهر و زیبایی افراد می‌گذارد، بلکه در عزت نفس و برخورد با سایر افراد تاثیرگذار است.

مو نیز همانند هر بخش دیگری از بدن، گاهی اوقات می‌تواند دچار معضلات و بیماری‌هایی شده و افراد مختلف به ویژه بانوان را نگران کند. این نوع از بیماری علاوه بر سلامت مو، زیبایی آن را نیز دچار مشکل می‌کند.

همچنین این بیماری‌ها گاهی اوقات علاوه بر تارهای مو، پوست سر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. این بیماری‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند عوامل محیطی، رژیم غذایی ناصحیح و اختلالات هورمونی می‌توانند ایجاد شوند.

در این مطلب سعی داریم تا شما را با این دسته از بیماری‌های مرتبط با مو و روش‌ها و راهکارهای درمانی آنها آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله از کلینیک زیبایی سحر، با ما همراه باشید.

 

  1. شوره سر و درمان آن
    شوره به ریزش پوسته‌های نازک و مرده روی سطح سر گفته می‌شود که گاهی اوقات با خارش نیز همراه می‌باشد. درواقع شوره همان دانه‌های سفید رنگ کوچکی است که وقتی موهای خود را شانه می‌زنید، بر روی شانه‌ها و لباس‌تان می‌ریزد.

    شوره می‌تواند به دلایل مختلفی از روش‌های نادرست مراقبتی گرفته تا نوعی از قارچ ایجاد شود. عواملی از جمله آب و هوا، استرس، میزان چربی پوست سر و التهاب پوست هم می‌تواند بر روی شدت ایجاد آن تاثیرگذار باشد. برای درمان این بیماری مو می‌توان از روش‌های موضعی از جمله شستشو با شامپوهای حاوی کتوکونازول و زنیک استفاده کرد.

 

  1. موخوره و درمان آن
    در موخوره یا تریکوپتیلوزیس قسمت انتهایی ساقه مو شکاف خورده و مو را به دو یا چند شاخه نازک تر تبدیل می‌کند. اکثر زنان حداقل یک بار موخوره را در زندگی خود تجربه کرده‌اند و می‌دانند این مسئله به ظاهر کوچک، تا چه حد می‌تواند آزاردهنده باشد.
    عوامل متعددی در ایجاد موخوره تاثیرگذارند:
  • خشک کردن و فشردن موها با حوله
  • رژیم غذایی عاری از ویتامین‌ها و کمبود مواد مغذی در بدن
  • استفاده مکرر و بی‌رویه از ابزارهای حرارتی مو

موخوره در اشکال و انواع مختلفی از جمله دوشاخه، سه شاخه، درختی ، پَر شکل و … وجود دارد. تنها روش درمان موخوره کوتاه کردن انتهای تارهای مو می‌باشد.

به همین منظور توصیه می‌شود برای جلوگیری از موخوره دو الی سه بار در سال انتهای تارهای مو را حدود دو سانت کوتاه کنید. همچنین با رعایت رژیم غذایی مناسب و غنی و مصرف مولتی ویتامین‌ها و کاهش استفاده از ابزارهای حرارت مستقیم احتمال ایجاد موخوره را به حداقل رسانید.

دقت داشته باشید عدم درمان به موقع موخوره سبب پیشرفت آن شده و نازکی تارهای مو را به دنبال دارد.

 

  1. ریزش مو و درمان آن

اگرچه ریزش کمتر از ۱۰۰ تار مو در طی یک روز ریزشی نامحسوس بوده و نیازی به نگرانی ندارد، اما زمانی که میزان این ریزش از حد نرمال بیشتر شود، بایستی به فکر راه چاره یا درمان بود.

شاید شما هم از دیدن موهای گلوله شده در شانه خود و یا موهای ریخته در کف حمام دچار اضطراب و استرس شده باشید و یا یک روز هنگامی که در آینه به خود نگاه می‌کنید، کم‌پشت شدن موهایتان احساس نگرانی شدیدی در شما ایجاد کند.

اما باید بگوییم که امروزه دیگر طاسی به عنوان یک معضل درمان‌ناپذیر شناخته نمی‌شود و می‌توان از روش‌های متعددی از جمله مزوتراپی، کربوکسی تراپی، لیزرتراپی، prp  و استفاده از نخ های محرک در کف سر جهت رشد مجدد موها استفاده کرد. همچنین می‌توان با رعایت نکاتی از جمله رژیم غذایی غنی از ویتامین و آهن و همچنین مراقبت‌های روزانه از مو در پیشگیری از ریزش مو تاثیرگذار بود.

 

 

  1. مروارید مو و درمان آن

در این بیماری، مو در یک یا چند نقطه از بدن متورم شده و به حالت گوله گوله در می‌آید و دچار ضعف و شکنندگی می‌شود. درواقع به علت شباهت این گوله‌ها به دانه‌های مروارید، این بیماری به این اسم شناخته شده است. عوامل متعددی سبب بروز این بیماری می‌شوند. از جمله:

  • اختلال در عملکرد غده تیرویید
  • استرس و اضطراب
  • استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی
  • کمبود ویتامین ها
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک یا pco

 

برای درمان صحیح بیماری در ابتدا باید علت ایجادکننده آن بیماری را از بین برد. سپس می‌توان در مرحله بعد با استفاده از روش‌های درمانی مختلفی مثل کربوکسی تراپی مو، prp مو، مزوتراپی مو و استفاده از لیزر کم توان رشد مجدد را به نواحی مختلفی که دچار ریزش شده‌اند برگرداند.

با این حال از آن جایی که بیماری‌های مو ارتباط مستقیم با رژیم غذایی، هورمون‌ها، استرس و سبک‌های مراقبتی از مو دارند، با رعایت اصولی هر یک از این موارد می‌توان احتمال بروز این بیماری‌ها را به حداقل رساند.

 

  1. شکنندگی مو و درمان آن

شکنندگی مو علاوه بر آن که ظاهر زیبای موها را از بین می‌برد، نشان‌دهنده این است که تارهای موی شما از سلامت کافی برخوردار نیستند. زمانی که تار مو رطوبت خود را از دست داده و ضعیف شود، در نواحی مختلف دچار شکستگی شده و حتی ممکن است کنده شود.

عوامل مختلفی از جمله بیماری، رژیم غذایی فقیر و عاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی، استرس و فقدان رطوبت می‌توانند در شکنندگی و ناسالم شدن موها تاثیرگذار باشند. جهت درمان شکنندگی موها در وهله اول بایستی علت شکستگی را پیدا کرد و در ادامه با رفع آن سلامت را به تارهای مو بازگرداند.

 

کلینیک تخصصی زیبایی پوست و مو سحر با تکیه بر تجربه و مهارت متخصصان خود در لاین مو و با استفاده از به‌روزترین تجهیزات و ابزارهای درمانی با استفاده از تکنیک‌های کربوکسی تراپی، مزوتراپی، لیزرتراپی، prp تراپی و استفاده‌های از نخ‌های محرک کف سر و … به شما در درمان بیماری‌ها و معضلات مرتبط با مو کمک می‌کند. جهت بهره‌گیری از مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)