انواع اصلی جراحی‌های لاغری و مقایسه مزایا و معایب هر یک از آنها

اشتراک گذاری

جراحی‌های لاغری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بارها رژیم‌های غذایی مختلفی را امتحان کرده باشید، در باشگاه‌ها و ورزش‌های مختلف ثبت‌نام کرده باشید و در نهایت به وزن ایده‌آل خود نرسیده باشید. یا پس از مدتی از رژیم‌های طاقت‌فرسا خسته شده و دست کشیده باشید و باز به وزن قبلی خود بازگشته باشید. و روز به روز برای رسیدن به رویای اندام ایده‌آل خود ناامیدتر شده و این رویا را دست‌نیافتنی‌تر ببینید.

امروزه روش‌های مختلف جراحی‌های لاغری به کمک شما آمده‌اند تا رسیدن به رویای اندامی ایده‌آل برای شما دست‌یافتنی‌تر شود. روش‌های مختلفی از جراحی‌های لاغری و کاهش وزن وجود دارد که همگی آنها به طور معمول تحت بیهوشی عمومی و با استفاده از جراحی لاپاروسکوپی انجام می‌شوند، اما هر کدام کمی متفاوت از دیگری عمل می‌کنند. در واقع عمل لاپاروسکوپی نوعی از جراحی است که در آن جراح بریدگی‌های کوچکی در شکم ایجاد می‌کند و یک لوله قابل انعطاف را وارد بدن می‌کند تا بتواند در حین انجام عمل، داخل آن را ببیند.

 

انواع اصلی جراحی‌های لاغری

جراحی باندینگ معده: طی این جراحی لاغری، نواری در اطراف معده قرار می‌گیرد و یک کیسه کوچک به سمت بالا ایجاد می‌کند. برای پر کردن این کیسه غذای کمتری لازم است، بنابراین در این حالت زود تر از قبل احساس سیری خواهید کرد.

 

این نوار یا باند به یک دستگاه کوچک در زیر پوست (معمولاً نزدیک وسط قفسه سینه) متصل می‌شود. بدین ترتیب می‌توان باند را بعد از جراحی سفت کرد. معمولاً ۴ تا ۶ هفته پس از جراحی، این نوار برای اولین بار سفت می‌شود.

 

این کار با تزریق محلول آب نمک به دستگاه با استفاده از سوزنی که از روی پوست شما عبور داده می‌شود، انجام می‌شود. این روش از نظر میزان کاهش وزن ضعیف تر از روش‌های دیگر عمل می‌کند.

بای پس معده: در این عمل جراحی لاغری، از منگنه‌های جراحی برای ایجاد یک کیسه کوچک در بالای معده استفاده می‌شود. سپس کیسه به روده کوچک شما متصل شده و بقیه معده را از دست می‌دهید.

 

این بدین معناست که با انجام بای پس معده، غذای کمتری مصرف می‌شود تا احساس سیری کنید و کالری کمتری از غذایی که می‌خورید جذب می‌کنید.

اسلیو معده: در جراحی لاغری گاسترکتومی آستینی یا اسلیو معده قسمت بزرگی از معده برداشته می‌شود، بنابراین اندازه جدید معده بسیار کوچکتر از قبل خواهد بود. این بدان معناست که شما نمی‌توانید بعد از جراحی همانند قبل غذا بخورید و زودتر احساس سیری می‌کنید.
جراحی های لاغری
بالون معده: در جراحی بالون معده یک بالون نرم پر از هوا یا آب نمک، با استفاده از لوله نازکی که گاستروسکوپی نام داشته و از گلو عبور می‌کند، در معده شما قرار می‌گیرد. این بدان معناست که نمی‌توانید به میزان زیادی غذا بخورید و سریع‌تر سیر خواهید شد. اما این جراحی لاغری فقط یک اقدام موقت بوده و بادکنک معمولاً حداکثر تا ۶ ماه در معده باقی می‌ماند.

 

انحراف بیلیوپانکراس: این جراحی لاغری شباهت بسیاری به بای پس معده دارد، با این تفاوت که کیسه معده بیشتر در امتداد روده کوچک متصل است. این بدان معناست که شما حتی کالری کمتری از غذایی که می‌خورید جذب خواهید کرد. ولی از آن جایی که این عمل جراحی می‌تواند عوارض جانبی بیشتری نسبت به بای پس معده ایجاد کند، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جراحی اولیه چاقی اندولومنا: اندولومنا یک تکنیک جدید برای کوچک کردن معده و جراحی لاغری است که طی آن لوله‌ای به نام آندوسکوپ وارد معده شما می‌شود. سپس یک جراح ابزارهای کوچکی را از داخل آندوسکوپ عبور می‌دهد و با تاکردن سطح داخلی معده، حجم آن را کم خواهد کرد.

 

کدام نوع جراحی کاهش وزن بهتر است؟

همه انواع جراحی‌های لاغری می‌توانند به کاهش وزن قابل توجهی کمک کنند، اما هر کدام مزایا و معایبی دارند.
مثلا:
• معمولاً بعد از بای پس معده و اسلیو معده در مقایسه با باندینگ معده سریع‌تر وزن کم می‌کنید.
• افراد بیشتری تمایل به کاهش وزن با بای پس معده و اسلیو معده نسبت به باندینگ معده دارند.
• خطر عوارض جدی جراحی به طور کلی برای بای پس معده و اسلیو معده بیشتر است.
• باندهای معده قابل جابجایی هستند، بنابراین در صورت ایجاد مشکلات جدی می‌توان عمل را معکوس کرد.
اگر به دنبال جراحی لاغری هستید، با جراح خود در مورد تکنیک‌های مختلف صحبت کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهترین روش می‌باشد.

 

ارزیابی‌های مورد نیاز قبل از جراحی کاهش وزن

قبل از اینکه بتوانید جراحی لاغری انجام دهید، برای ارزیابی مناسب بودن عمل به یک کلینیک تخصصی ارجاع خواهید شد. در این مرحله با توجه به نظر پزشک با استفاده از آزمایش خون، سونوگرافی، رادیولوژی و … سلامت جسمانی شما بررسی خواهد شد.

 

همچنین رژیم غذایی و الگوهای غذایی شما توسط متخصص تغذیه و انتظارات شما از جراحی توسط روانشناس کلینیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

این ارزیابی برای بررسی کنار آمدن شما با تغییرات طولانی‌مدت و سبک زندگی مورد نیاز پس از جراحی کاهش وزن است. ممکن است به شما توصیه شود که در هفته‌های قبل از جراحی یک رژیم غذایی با کالری کنترل شده داشته باشید تا پیش از عمل جراحی به کم‌خوری عادت کنید. این ارزیابی‌ها می‌توانند جراحی را برای شما آسان‌تر و ایمن‌تر سازند.

ما در کلینیک تخصصی زیبایی سحر با بررسی شرایط فیزیکی و جسمانی شما، ضمن مشاوره رایگان و بررسی انواع روش‌های موجود، بهترین راهکار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. همین الان برای بهره گیری از مشاوره رایگان تماس بگیرید.

جهت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

    نام و نام خانوادگی:

    شماره تماس:

    زمینه مشاوره:

    اگر این مقاله را دوست داشتید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Call Now Buttonتماس سریع (لمس کنید)